S E S I Z A R E
Catre
:
Presedintii Camerei Deputatilor si Senatului
Romaniei, domnii:
Deputat Ion
Marcel CIOLACU si Senator Teodor MELESCANU
-prin Consiliul Economic si Social (CES)-
Cu privire la initiativa legislativa depusa la
Camera Deputatilor cu nr. 898/18.12.2019 de catre deputatii UDMR: Kulcsar-Terza
Jozsef-Gyorgy si Biro Zsolt-Istvan, vizand instituirea autonomiei asa zisului
,,Tinut Secuiesc”
Domnilor
Presedinti,
Subsemnatii:
Col.(r) dr. Mircea DOGARU, Presedintele Sindicatului Cadrelor Militare
Disponibilizate (SCMD), pentru Consiliul National al Societatii Civile (CNSC)
si Rodrigo Gabriel MAXIM, Presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor
Feroviari din Romania (FSTFR), pentru CSN Meridian in conformitate cu Art. 55 Alin.1
din Constitutia Romaniei, privind Apararea Tarii, va atragem cu ingrijorare
atentia ca sus-zisul proiect legislativ incalca flagrant conditiile Tratatelor
de aderare a Romaniei la NATO si UE si Constitutia Romaniei in intregul sau, cu
deosebire articolele:
Art.1)
privind Romania ca (Art. 1.1) ,,Stat
National, suveran si independent, unitar si indivizibil” si obligativitatea
respectarii ,,suprematiei Constitutiei”
(Art. 1.5);
Art.2
(1-2) privind suveranitatea nationala, care apartine exclusiv ,,Poporului Roman”, astfel incat ,,nici un grup si nici o persoana nu pot
exercita suveranitatea in nume propiu”;
Art.3
(1-3) privind inalienabilitatea teritoriului Romaniei, constituirea
frontierelor sale si organizarea ,,sub
aspect administrativ in comune, orase si judete”. Nu in ,,tinuturi”, ,,scaune” sau alte defuncte structuri medievale!;
Art.4 (2) si Art. 6 (2) privind Romania ca ,,patria comuna si indivizibila a tuturor
cetatenilor sai, fara deosebire de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de
limba, de religie…,” cu luarea de masuri concrete ,,pentru pastrarea si exprimarea identitatii persoanelor apartinand
minoritatilor nationale”, in conformitate ,,cu principiile de egalitate si nedescriminare” intre cetateni;
Art.12
(1-4), Art.13 si Art.14 privind simbolurile nationale (Tricolorul albastru, galben,
rosu, Ziua Nationala ,,1 Decembrie”,
imnul national ,,Desteapta-te Romane”
, stema si sigiliul Statului), limba oficiala care ,,este limba romana” si Capitala care este ,,Municipiul Bucuresti”;
Art.30
(7) care interzice nu numai ,,defaimarea
tarii si a natiunii” dar si indemnurile la ,,ura nationala, la discriminare, la separatism teritorial sau la
violenta publica”;
Art.44
(4) care interzice ,,nationalizarea sau
orice alte masuri de trecere silita in proprietate publica a unor bunuri pe
baza apartenentei sociale, etnice, religioase, politice sau de alta natura
discriminatorie a titularilor” care ar fi in cazul in speta proprietarii de
alta etnie decat cea declarat - maghiara din judetele: Covasna, Harghita si
Mures;
Art.54
(1-2) si Art. 57 care stipuleaza ca ,,fidelitatea
fata de tara este sacra” iar cetatenii cu functii publice ,,vor depune juramantul cerut de lege”
pentru ,,indeplinirea cu credinta a
obligatiilor ce le revin”, ,,fara sa
incalce drepturile si libertatile celorlalti”;
Art.82
(2) privind Juramantul de Credinta ,,pentru
propasirea spirituala si materiala a Poporului Roman” si datoria de a apara
,,suveranitatea, independenta, unitatea
si integritatea teritoriala a Romaniei”, depus si incalcat de cei doi
initiatori;
Art.118
(4-5) privind organizarea de activitati militare si desfasurarea de trupe
straine pe teritoriul Romaniei;
Art.
119 privind competenta CSAT in ,,activitatile
care privesc apararea tarii si securitatea nationala, participarea la
mentinerea securitatii internationale si la apararea colectiva in sistemele de
alianta militara”;
Art.137
(1-2) privind moneda nationala si ,,formarea,
administrarea, intrebuintarea si controlul resurselor financiare ale Statului”;
Art.152
(1) care interzice cu desavarsire sa formeze obiect al revizuirii ,,dispozitiile prezentei Constitutii privind
caracterul national, independent, unitar si indivizibil al Statului
Roman…integritatea teritoriului…si limba oficiala” si
Art.
154 (1) care stipuleaza ca nici o lege si nici un alt act normativ nu pot fi
adoptate si intra in vigoare decat ,,in
masura in care ele nu contravin prezentei Constitutii”.
Pe
cale de consecinta, constatand in baza Art. 52 si Art. 72 (Alin.2) ca in cazul
in speta este vorba despre o ,,infractiune
flagranta” de incalcare a Constitutiei si de exercitare a functiei de
autoritate publica cu ,,rea credinta”
de catre cei doi deputati va somam, ca
cetateni responsabili ai Romaniei, sa luati masurile constitutionale ce se impun
impotriva numitilor deputati: Kulcsar-Terza
Jozsef-Gyorgy si Biro Zsolt-Istvan,
nu numai cele firesti, de respingere a proiectului lor legislativ care
pregateste segregarea pe criterii etnice si declansarea unui conflict secesionist,
eventual armat, in centrul tarii.
Cu
speranta ca va veti face datoria fata de Tara, asteptam o atitudine ferma a CES
si a Parlamentului Romaniei, de respingere a Proiectului de act normativ.
Col.(r) Mircea DOGARU,
Presedintele
Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), pentru Consiliul
National al Societatii Civile (CNSC)
Rodrigo Gabriel MAXIM,
Presedintele
Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania
(
FSTFR), pentru Confederatia Sindicala Nationala Meridian