luni, 6 ianuarie 2020


S E S I Z A R E
Catre :
Presedintii Camerei Deputatilor si Senatului Romaniei, domnii:
Deputat  Ion Marcel CIOLACU si Senator Teodor MELESCANU
-prin Consiliul Economic si Social (CES)-
Cu privire la initiativa legislativa depusa la Camera Deputatilor cu nr. 898/18.12.2019 de catre deputatii UDMR: Kulcsar-Terza Jozsef-Gyorgy si Biro Zsolt-Istvan, vizand instituirea autonomiei asa zisului ,,Tinut Secuiesc”
Domnilor Presedinti,
Subsemnatii: Col.(r) dr. Mircea DOGARU, Presedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), pentru Consiliul National al Societatii Civile (CNSC) si Rodrigo Gabriel MAXIM, Presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR), pentru CSN Meridian in conformitate cu Art. 55 Alin.1 din Constitutia Romaniei, privind Apararea Tarii, va atragem cu ingrijorare atentia ca sus-zisul proiect legislativ incalca flagrant conditiile Tratatelor de aderare a Romaniei la NATO si UE si Constitutia Romaniei in intregul sau, cu deosebire articolele:
Art.1) privind Romania ca (Art. 1.1) ,,Stat National, suveran si independent, unitar si indivizibil” si obligativitatea respectarii ,,suprematiei Constitutiei” (Art. 1.5);
Art.2 (1-2) privind suveranitatea nationala, care apartine exclusiv ,,Poporului Roman”, astfel incat ,,nici un grup si nici o persoana nu pot exercita suveranitatea in nume propiu”;
Art.3 (1-3) privind inalienabilitatea teritoriului Romaniei, constituirea frontierelor sale si organizarea ,,sub aspect administrativ in comune, orase si judete”. Nu in ,,tinuturi”, ,,scaune” sau alte defuncte structuri medievale!;
 Art.4 (2) si Art. 6 (2) privind Romania ca ,,patria comuna si indivizibila a tuturor cetatenilor sai, fara deosebire de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie…,” cu luarea de masuri concrete ,,pentru pastrarea si exprimarea identitatii persoanelor apartinand minoritatilor nationale”, in conformitate ,,cu principiile de egalitate si nedescriminare” intre cetateni;
Art.12 (1-4), Art.13 si Art.14 privind simbolurile nationale (Tricolorul albastru, galben, rosu, Ziua Nationala ,,1 Decembrie”, imnul national ,,Desteapta-te Romane” , stema si sigiliul Statului), limba oficiala care ,,este limba romana” si Capitala care este ,,Municipiul Bucuresti”;
Art.30 (7) care interzice nu numai ,,defaimarea tarii si a natiunii” dar si indemnurile la ,,ura nationala, la discriminare, la separatism teritorial sau la violenta publica”;
Art.44 (4) care interzice ,,nationalizarea sau orice alte masuri de trecere silita in proprietate publica a unor bunuri pe baza apartenentei sociale, etnice, religioase, politice sau de alta natura discriminatorie a titularilor” care ar fi in cazul in speta proprietarii de alta etnie decat cea declarat - maghiara din judetele: Covasna, Harghita si Mures;
Art.54 (1-2) si Art. 57 care stipuleaza ca ,,fidelitatea fata de tara este sacra” iar cetatenii cu functii publice ,,vor depune juramantul cerut de lege” pentru ,,indeplinirea cu credinta a obligatiilor ce le revin”, ,,fara sa incalce drepturile si libertatile celorlalti”;
Art.82 (2) privind Juramantul de Credinta ,,pentru propasirea spirituala si materiala a Poporului Roman” si datoria de a apara ,,suveranitatea, independenta, unitatea si integritatea teritoriala a Romaniei”, depus si incalcat de cei doi initiatori;
Art.118 (4-5) privind organizarea de activitati militare si desfasurarea de trupe straine pe teritoriul Romaniei;
Art. 119 privind competenta CSAT in ,,activitatile care privesc apararea tarii si securitatea nationala, participarea la mentinerea securitatii internationale si la apararea colectiva in sistemele de alianta militara”;
Art.137 (1-2) privind moneda nationala si ,,formarea, administrarea, intrebuintarea si controlul resurselor financiare ale Statului”;
Art.152 (1) care interzice cu desavarsire sa formeze obiect al revizuirii ,,dispozitiile prezentei Constitutii privind caracterul national, independent, unitar si indivizibil al Statului Roman…integritatea teritoriului…si limba oficiala” si
Art. 154 (1) care stipuleaza ca nici o lege si nici un alt act normativ nu pot fi adoptate si intra in vigoare decat ,,in masura in care ele nu contravin prezentei Constitutii”.
Pe cale de consecinta, constatand in baza Art. 52 si Art. 72 (Alin.2) ca in cazul in speta este vorba despre o ,,infractiune flagranta” de incalcare a Constitutiei si de exercitare a functiei de autoritate publica cu ,,rea credinta” de catre cei doi deputati  va somam, ca cetateni responsabili ai Romaniei, sa luati masurile constitutionale ce se impun impotriva numitilor deputati: Kulcsar-Terza Jozsef-Gyorgy si Biro Zsolt-Istvan, nu numai cele firesti, de respingere a proiectului lor legislativ care pregateste segregarea pe criterii etnice si declansarea unui conflict secesionist, eventual armat, in centrul tarii.
Cu speranta ca va veti face datoria fata de Tara, asteptam o atitudine ferma a CES si a Parlamentului Romaniei, de respingere a Proiectului de act normativ.

Col.(r) Mircea DOGARU,
Presedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), pentru Consiliul National al Societatii Civile (CNSC)

Rodrigo Gabriel MAXIM,
Presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania
( FSTFR), pentru Confederatia Sindicala Nationala Meridian