luni, 13 februarie 2012

Ajutoare pentru sinistrati


“Un leu sa dam, dar sa dam!”

In atentia tuturor membrilor SCMD

Nu stim cine ne-a trimis frontul de aer rece dinspre Rusia, parca pentru a-l salva pe protejatul Moscovei de demonstranti, dar ni l-a trimis!... Acesta s-a izbit de Carpatii Orientali, a alunecat de-a lungul celor de Curbura si intreg sud-estul Romaniei, inclusiv Capitala se afla sub munti de zapada. Avem zeci de morti, zeci de localitati complet izolate si furtunile de zapada continua. Aceasta, in conditiile in care actuala Putere aproape ca a desfiintat ISU, prin reforma MAE din 2011 (pe moment stopata), a incercat sa distruga exact cu o luna in urma SMURD-ul si si-a adjudecat si papat de mult miliardele autorepartizate prin firmele camarilei, pentru calamitati.
Tara este lasata, practic, sa se descurce, autoritatile apeland la firescul sentiment de solidaritate cu victimele, al celor cu salarii si pensii abuziv jumulite.
In aceasta situatie, date fiind propunerile venite pe adresa CD al SCMD de la filiale, s-a luat decizia ca SCMD sa ofere ajutoare dupa cum urmeaza:
1.    Ajutoare in bani
Din contul central, astazi, 13.02.2012, se trimit cate 2000 lei in subconturile Filialelor Ramnicu Sarat, Buzau, Focsani si Slobozia. Pe langa banii colectati de la propriii membri, filialele vor folosi acesti bani pentru achizitionarea de produse de prima necesitate sau carburanti, care vor fi predate, localitatile fiind inchise, prin intermediul ISU, sinistratilor.
Facem un apel catre toti membrii din tara si din Capitala, sa doneze, chiar daca pensiile lor au fost macelarite, bani pentru sinistrati. Devizei prezidentiale “Sase sute de lei daca are, un leu sa i se ia, dar sa i se ia!” noi ii opunem deviza “Oricat de putin am avea, un leu sa dam, dar sa dam!”. Donatiile se vor face, cu specificatia “Ajutor pentru sinistrati, februarie 2012”, in contul SCMD, deschis la BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410. Banii astfel stransi vor fi dirijati in acelasi scop spre aceleasi filiale sau, daca, Doamne fereste, este cazul, spe alte filiale, care-si vor asuma aceeasi misiune.
2.    Ajutoare in produse
Daca membrii filialelor doresc sa trimita produse, acestea vor fi colectate la sediul fiecarei filiale a SCMD si predate centralizat, din partea filialelor, la punctele de colectare stabilite in fiecare localitate.
S-au luat aceste masuri, deoarece suntem indignati de nerusinarea unei Puteri care nu s-a preocupat pana in prezent decat de deturnarea de fonduri si vinderea a tot ceea ce ne-a mai ramas ca natiune, in mod deosebit de propaganda gretos politruca pe care o fac pe seama sinistratilor propagandistii “maresalului” Oprea si acuzele isteric nesimtite la adresa victimelor, pe care le aduce noul ministru al Internelor.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

vineri, 10 februarie 2012

16 februarie 2012, miting al ceferistilor



In atentia tuturor membrilor SCMD din Bucuresti si Ilfov si a membrilor Consiliului National al Societatii Civile (CNSC)

Pe linia colaborarii in cadrul Consiliului National al Societatii Civile (CNSC), am primit din partea ASOCIAŢIEI  PENSIONARILOR CFR si a ASOCIATIEI PENSIONARILOR   EXPRESUL CFR (care ne-au sprijinit cu forte importante la mitingul si marsul din 24 ian. a.c.,) invitatia de a participa la mitingul organizat in ziua de joi 16 Februarie 2012, între orele 10:00–12:00, în parcul din faţa Ministerului Transporturilor.
Printre alte amputari, pensionarii ceferisti au primit din partea regimului Basescu, drept cadou, si amputarea permiselor de calatorie gratuita pe CFR.
Rugam pe toti membrii SCMD din Bucuresti si Ilfov, disponibili, sa participe cu insemnele SCMD, cu atat mai mult cu cat si noua ne-au fost amputate cele 6 calatorii gratuite pe an. Ii rugam, in acelasi timp, pe toti membrii CNSC, in special pe cei apartinand sindicatelor si ONG-urilor revolutionarilor carora li s-au amputat, de asemenea, cele 10 calatorii gratuite anual, sa participe.
Este esential sa reluam lupta, toti membrii CNSC, in conditiile in care regimul Basescu a produs un guvern paramilitar, a carui misiune principala este trecerea la Planul B prezidentialreprimarea fortelor democratice si oponentilor. Dovada o constituie declaratia noului ministru de Interne, Gabriel Berca, la investirea unui guvern declarat de criza economica: „MAI ... este chintesenta administratiei actuale”.
Doleantele tuturor romanilor care mai vor sa traiasca intr-un stat democratic si european raman cele exprimate zilnic in strada:

Jos Basescu!
Jos regimul de dictatura personala!
Jos camarila prezidentiala!
Jos Guvernul paramilitar!
Alegeri anticipate separate!

Celor care au vreo emotie legata de data de 16 februarie si de grevele din 1933, le spun, ca specialist, ca istoria a fost mistificata: la respectivele lupte s-au implicat Partidul Social Democrat si legionarii, acestia din urma dandu-l si pe Doncea, principalul organizator. Gheorghe Gheorghiu Dej a fost implicat in calitate de lider sindical si nu de reprezentant al unui partid inexistent legal. Facem aceste precizari ca sa taiem elanul de intoxicare si discreditare a actiunii, al eventualelor trompete ale stalinistului Basescu, venit pe linia noii generatii de cominternisti, membri ai grupului de la Comana sau fiilor si nepotilor, patapievicilor, tisminitchilor si vass-ilor de odinioara.
Sa participam asadar in numar impresionant, ca sa dovedim Basescului ca suntem hotarati sa ne recuperam tara.

Uniti vom invinge!

PRESEDINTE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

joi, 9 februarie 2012

Executia “ritualica” a locotenentului Alexandru Gheorghe


 In atentia tuturor cetatenilor onesti ai Romaniei

SALVE PARVE NEPOS ROMULI,

Ce este “executia ritualica”?
Un procedeu specific NKVD (KGB si GRU), in slujba Kominternului, preluat cu suces in Romania dupa 1990, de fiii si nepotii vechilor KGB-isti, de vopsire a albului in negru si a negrului in alb, a agresorului in victima, a hotului in om cinstit, a tradatorului in erou national si porumbel al pacii (vezi cazurile Pacepa si Raceanu) si invers! Pe scurt, se da un ordin jegurilor umane din presa obedienta si gunoaielor proclamate partea “de buna calitate” din societatea civila, sa atace pe adversarul coruptiei, al ticalosiei, al tradarii, intr-un cuvant pe adversarul regimului Basescu si respectivii se executa! Astazi, ca si ieri!
Spre exemplu, numitul Mihai Razvan Ungureanu a fost, de la simplu activist UTC in liceu, pana la membru CC UTC si CUASCR, pana in decembrie 1989. Este pentru ei numitul Ungureanu politruc comunist? Nu, comunist este odiosul Dogaru, desi n-a fost activist ci doar cercetator stiintific, intr-o armata care-l avea ca general, printre altii, pe Ilie Ceausescu. Mihai Razvan Ungureanu, printr-o metoda similara privatizarii MEBO, a furat natiunii romane doua miliarde de euro, facute cadou ungurilor, prin transferul ilegal catre guvernul Ungariei a patrimoniului Fundatiei Gojdu. Este pentru ei tradator, numitul Ungureanu? Nu, tradator este odiosul Dogaru, deranjant ieri, ca si astazi, pentru ca asa l-a proclamat, in scris, la 21 noiembrie 1989, acelasi Ilie Ceausescu si pentru ca, astazi, se opune “democratizarii” cu iz de tiranie a Romaniei, de catre numitul Basescu. Numitul Mihai Razvan Ungureanu a fost fabricat politic de servicii, a primit impuls prin doua burse Soros si una oferita de statul Israel, ca si numeroase premii pentru specializarea sa in iudaism. Este numitul Ungureanu suspect si incompatibil cu functia de premier, prin pregatire? Nu, suspect si incompatibil pentru functia de presedinte al sindicatului pe care l-a creat, este odiosul Dogaru pentru ca, locotenent-major fiind, s-a insurat cu fiica unui pensionar, pentru ca nu si-a primit nici macar drepturile cuvenite, ieri salariale, azi de pensie si pentru ca a glorificat prin scrieri, emisiuni radio si TV, natiunea romana si poporul sau.
Pana unde poate merge “executia ritualica”? Pana la executarea in contumacie, la sapte decenii, a unui erou national ca Maresalul Antonescu si transformarea in erou a unui dublu bastard si multiplu tradator! Pana la acoperirea cu laturi pe catafalc, in chiar ziua inmormantarii, a celor urati de ocupantii Romaniei, pentru ca au incercat sa se opuna ocupatiei si sa apere natiunea romana. A se vedea ultimele trei cazuri célèbre: Raoul Sorban, Mihai Ungheanu si Adrian Paunescu. Dumnezeu sa-i odihneasca si sa le dea pe masura celor care i-au injuriat, in momentul despartirii de aceasta lume!
Lt. Alexandru Gheorghe a indraznit sa-si exprime nemultumirea personala, care este in fapt nemultumirea tinerilor ofiteri si agenti de politie, in cadrul unei manifestatii publice a societatii civile. Pentru a nu deveni un erou al generatiei sale, KGB-istii regimului Basescu au dat ordinul si “executia ritualica“ a inceput!

Cum s-a desfasurat si se desfasoara "executia ritualica" a Lt. Alexandru Gheorghe?
Blogul sustinatorilor sai a fost piratat si umplut cu imagini porno. Jegurile de presa l-au provocat la discutii particulare, dupa care au extras din context si i-au pus in gura afirmatii care nu-i apartin. Au supralicitat, declarand ca este labil psihic, ca viseaza dictatura militara (cu cine, cu “maresalul” Oprea in frunte?), ca vrea sa reformeze de capul lui Romania. O morsa teleghidata i-a dat la televiziune verdictul psihiatric de “dus cu pluta”. Si nimeni nu se intreaba de ce, daca ar fi bolnav psihic, mai este judecat, si nu trimis la tratament? I s-au bagat sub nas, ilegal, tot felul de documente pe care ar trebui sa le semneze si, in urma refuzului, au inceput amenintarile si presiunile. Asupra lui, asupra familiei, asupra prietenilor. Mai mult, agentii din media, au anuntat déjà, spre a verifica reactia publicului (ceea ce este specific executiei ritualice), ca Lt. Alexandru Gheorghe a fost trecut in rezerva.

Care este situatia reala a Lt Alexandru Gheorghe?
Lt. Alexandru Gheorghe nu a fost trecut in rezerva, pentru ca nu exista nici un temei legal pentru asta. El isi continua linistit activitatea in aceeasi unitate, in timp ce superiorii lui, lasi sau numai ticalositi, se dau de ceasul mortii sa execute niste ordine demente si ilegale, primite, evident, telefonic, fapt pentru care, daca o fac, il vor plati mai tarziu, asa cum platesc astazi multi generali care au executat ordinele verbale ale lui Babiuc.
Pe scurt, numitului Alexandru Gheorghe i se poate reprosa doar prelungirea, cu de la sine putere, a permisiunii de deplasare, de la Sibiu la Bucuresti. Ca ofiter activ, este dreptul lui sa umble numai in uniforma. Ca cetatean a participat la o adunare publica, apolitica, deci care nu are nici o legatura cu partidele si cu politica si, am adauga noi, nici cu sindicatele, si a uzat acolo de dreptul fundamental al oricarui cetatean la opinie proprie si la libertatea cuvantului. In opinia marii majoritati a cetanilor Romaniei, militari sau civili, gestul lui, departe de a dezonora Armata, i-a spalat onoarea acesteia, patata grav de un ministru cu un trecut dubios, care nu se tine de cuvant, care-i minte sistematic pe militari si care uzeaza si de uniforma si de mijloacele Armatei, in interes politic si-n interesul propagandei de partid, dupa cum il taie capul.

Care este situatia juridica a lt Alexandru Gheorghe?
Lt. Alexandru Gheorghe trebuia discutat in consiliul de onoare al unitatii. Nu a fost asa. A fost discutat, in absenta sa, in consiliul de judecata. I s-a dat spre semnare un document prin care recunostea ca ar fi participat la o intrunire politica. In urma refuzului de a semna, respectivul consiliu de judecata chiar s-a constituit, compus din 5 persoane, acuzatul cunoscand insa ca este format doar din 3: juristul Babau de la SMFA si doi comandori bastinasi. Cei trei isi plang toata ziua de mila si singura lor gaselnita pana acum a fost ca plapandul locotenent i-a terorizat si stresat, batand cu pumnul in masa, ei fiind toti  de trei ori mai inalti decat el si de 4 ori mai lati!...
La zisul consiliu de judecata s-a prezentat ca avocat dl. (fost) General, actualmente, conform legilor Basescului, “asistat” sau “beneficiar in rezerva” Jean Panaitescu, cunoscut dvs. din “Procesul celor patru” din CPEx., care i-a compatimit pentru comunicatele penibile, pentru dosarul format numai din taieturi din presa aservita, si pentru ca au incercat, post factum, sa interpreteze politic gestul locotenentului.
Prieteneste, ca de la militari la militari, dl Gl. Jean Panaitescu i-a sfatuit pe membrii zisului consiliu de judecata sa se dezinvesteasca, deoarece nu numai ca nu exista nici un text de lege in baza caruia Lt. Alexandru Gheorghe sa poata fi judecat, dar nici respectivul consiliu de judecata nu poate exista legal. Si aceasta, deoarece consiliile de judecta, care ar trebui sa urmeze consiliilor de onoare, au fost inventate, printr-un ordin al ministrului apararii, din 2005, dar au ramas simple intentii deoarece armata nu este stat in stat, cu justitie proprie. Ca respectivele consilii sa existe legal, instituirea lor trebuia sa urmeze cursul obisnuit si sa apara o decizie in acest sens in Monitorul Oficial. Deci, dl. General nu numai ca le-a explicat respectivilor ca n-au pe ce baza sa-l judece, dar nu au nici calitatea de a o face. Mai mult, daca persoanele in cauza renunta la demnitatea de militari si executa ordine bolnave, in mod clar si categoric se vor depune plangeri penale impotriva lor si a comandantului unitatii, si vor fi judecati in contencios, pentru abuz in serviciu contra intereselor publice si in dauna persoanei. 

Ce se recomanda adevaratilor cetateni “de buna calitate”
Exprimandu-ne surprinderea ca ordinele imbecile vizand trecerea abuziva, ilegala, vin prin trambita contratorpiloare a Armatei – l-am numit pe Tiberiu Fratila, el insusi cercetat, nu demult, pentru abateri disciplinare si salvat in extremis de catre dl. General Mihail Popescu, de  un individ trecut in rezerva capitan (gradul de maior i-a venit la termen, cu cateva zile inainte), pentru ca nu a putut explica Inspectorului General Magdalena cum au ajuns in talcioc zeci de combinezoane de aviatie (l-am numit pe tovarasul Gabriel Oprea) recomandam tuturor cetatenilor autentici ai Romaniei urmatoarele:
  • ·       Sa faca pe plac executorilor ritualici si sa-si exprime opinia fata de falsul anuntat (trecerea in rezerva a lt Alexandru Gheorghe).
  • ·       Sa-si exprime opinia deschis, in media interna si internationala, referitor la caz si la persoana lt Alexandru Gheorghe.
  • ·       Sa-si exprime opinia deschis referitor la numitii tovarasi “asistat” Gabriel Oprea, fost General, si Contraamiralul (inca) Tiberiu Fratila.
  • ·       Sa-si exprime opinia deschis pe Internet si in media, referitor la regimul neokominternist Basescu si la caiafele lui din media.
VIRTUS ROMANA REDIVIVA!

Col. (r) dr. Mircea DOGARU
Presedinte SCMD

miercuri, 8 februarie 2012

Negocieri SCMD


In atentia tuturor membrilor SCMD

Luni, 6 februarie a.c., cu ocazia pichetarii Palatului Cotroceni, SCMD a depus un material de acceptare a dialogului cu conducerea MApN, in baza afirmatiilor in acest sens, facute intr-o emisiune de televiziune, de catre ministrul Apararii Nationale. MApN nu ne-a raspuns si, din nefericire, la acest minister inca nu se contureaza vreo schimbare, fie si numai de optica.
In seara aceleiasi zile de 6 februarie, am contactat telefonic conducerea MAI pentru a anunta inceputul pichetarii de catre SCMD a acestui minister si disponibilitatea noastra la dialog, in conditiile schimbarii conducerii. A doua zi, 7 februarie, in contextul pichetarii, a avut loc o prima runda de negocieri intre o delegatie a SCMD si conducerea acestui minister.
Va prezentam pe larg problemele ridicate de SCMD si intrebarile puse in anexa, viitorului ministru, indiferent cine va fi acesta.
Materialul pentru conducerea MApN este asemanator si va fi prezentat tuturor membrilor SCMD, in conditiile deschiderii negocierilor si cu acest minister.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) Mircea DOGARU


SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Comitetul Director
Adresa: Bucuresti, Bd. Poligrafiei, nr. 4, Sector 1, cod postal 013705
E-mail sindicatulmilitarilor@gmail.com Site http://sindicatulcmd.blogspot.com          Telefon : 0725562223,  Fax :  0318177371
Cont:BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Nr .

                                                                                                      
Catre,
MINISTRUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
prin
Domnul Secretar de Stat, Chestor Principal Lucian Guran

Domnule ministru,

Aparand interesele membrilor sai, proveniti si din MAI, in primul rand pe cale juridica, SCMD va supune atentiei urmatoarele probleme cauzatoare de daune interese pentru fostii lucratori MAI, actualmente membri de sindicat, in scopul solutionarii prin dialog a unora dintre acestea si obtinerii sprijinului conducerii institutiei dvs.in solutionarea la nivel Guvern si Parlament a acelor probleme care depasesc competenta dvs. Drept urmare, solicitam urmatoarele :
1.   Sprijinul conducerii institutiei in stoparea asa zisei reforme a MAI, initiata de fostul guvern si soldata cu circa 10.500 disponibilizari in 2011, alte 10.500 fiind prevazute pentru 2012, in conditiile deficitului de cadre si la jandarmi si la IGSU si la Politie. Masura lasa populatia Romaniei fara aparare in fata infractorilor si a situatiilor exceptionale create de dezastrele naturale, echivaland cu   un act de subminare a sigurantei nationale.
2.   Revenirea asupra disponibilizarilor facute in conditiile nerespectarii legislatiei, mergand de la Codul muncii, pana la Ordinele ministrului nr. 665/2008 si 129/2011, situatie care a intrerupt cariera multor tineri bine pregatiti, in care statul a investit si a generat, pentru institutia dvs., un val de procese care vor merge pana la CEDO.
3.   Plata cu prioritate a drepturilor banesti restante, pe 2011, pentru cei disponibilizati si plata integrala a salariilor la zi pentru cei ce vor fi reincadrati, fie prin revenirea asupra zisei « reforme » si anularea pseudo-examenelor inca nedefinite (examene ?, interviuri ?, atestari ?, verificari ?, departajari ?, etc) fie prin hotarari definitive si irevocabile ale instantelor romanesti sau europene.
4.   Stoparea politizarii MAI prin practica promovarilor pe « calea indirecta », fapt ce a dus la disponibilizarea exact a profesionistilor reali ai institutiei si trezeste mari nemultumiri indeosebi in randul cadrelor tinere.
5.   Respectarea, pe viitor, a « Principiului sperantei legitime », in ceea ce priveste cariera de jandarm, politist, pompier, etc.
6.   Incetarea practicii de trecere in rezerva a cadrelor active si functionarilor publici cu statut special, in ziua implinirii varstei de 55 de ani, cand noua legislatie prevede 60 pentru militari si politisti, 65 pentru civili, 63 pentru femei.
7.   Scuze publice din partea ministrului Administratiei si Internelor, pentru cei insultati de catre anterioara conducere, cu apelativele « betivi », « incompetenti », « fara sange in instalatii », etc., la disponibilizarea abuziva, adica la scoaterea lor din sistem, fara nici un drept (fara pensie anticipata, fara ajutor de somaj, fara sprijin in reconversia profesionala, etc).
8.   Echivalarea specialitatilor dobandite in timpul carierei militare sau de functionar public cu statut special, cu profesii/specialitati din viata civila.
9.   Sprijinul institutiei pentru obtinerea abrogarii Legilor 119 si 263/2010 si 165/2011, intrucat lezeaza drepturi de proprietate dobandite legal, conducand la discriminare (prin micsorari de cuantum ale unor pensii aflate in plata) si introduc in jurisprudenta inexistentul principiu al retroactivitatii legii. Probam afirmatia cu peste 800 de hotarari definitive si irevocabile ale Curtilor de Apel, privind stoparea ilegalei recalculari si intoarcerea reclamantilor la decizia initiala de pensie pe Legile 164/2001 si 179/2004. Conform Pilonului II, legislatia europeana prevede pensii separate, prin legi speciale, nu numai pentru magistrati ci si pentru militari si politisti. Solicitam asadar revenirea la natura juridica de pensie militara de stat si redobandirea gradului militar la trecerea in rezerva a cadrelor MAI.
10. Stoparea imediata a actiunii de « revizuire » si, ca un corolar, a « regularizarii », deoarece au ca obiect deciziile de pensie nule de drept emise in plina perioada de suspendare definitiva si executorie a « recalcularii », fapt constatat de Decizia 38 a ICCJ din 7 ianuarie 2011. Atragem atentia ca procesul in sine, de transformare a militarilor in rezerva in « civili pe puncte », nu a tinut cont nici de legislatia financiara, nici de Legea Arhivelor Nationale, fiind, in acelasi timp, o imposibiltate din punct de vedere tehnic si al factorului timp, datorita inexistentei multora dintre datele declarate a fi luate in calcul (documente distruse la 5 ori 10 ani, disparute si nereconstituite, sau cu caracter strict secret, etc).
11. Admiterea tuturor contestatiilor depuse de membrii SCMD la respectivele decizii de «Recalculare/Revizuire/Regularizare», aceste operatiuni cu caracter retroactiv fiind neconstitutionale, neeuropene si impotriva oricaror principii de drept. Pe cale de consecinta, solicitam si …
12. Initierea unui proiect de act normativ pentru revenirea la legile ocupationale 164/2001 si 179/2004, care, ulterior, vor putea fi imbunatatite.
13. Restituirea sau includerea in calculul pensiilor a sumelor obtinute dupa 01.04.2001, in acelasi procentaj si in acelasi cont, drept « contributie individuala la bugetul de stat », in loc de « contributie de pensie suplimentara », actiune care poate fi definita drept infractiune.
14. Impunerea in Guvern a respectarii prevederilor statutelor militarului/politistului privind gratuitatea asistentei medicale si restituirea sumelor abuziv retinute din salarii si pensii prin CASS.
15. Incetarea emiterii unor decizii de pensie cu caracter provizoriu, termenul de « pensie provizorie » neexistand legal.
Anexam prezentului document un set de intrebari punctuale la care va solicitam raspunsul in termenul legal.

Honor et Patria ! Vae victis !
                  
PRESEDINTE,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
  
ANEXA

Intrebari pe adresa ministrului Administratiei si Internelor

1. Ce măsuri va dispune MAI, respectiv Casa de Pensii Sectorială, când va primi o sentinţă a instanţei, definitivă şi irevocabilă, în care se hotărăşte:                                        - admiterea acţiunii aşa cum a fost formulată de reclamantul pensionar militar/poliţist;
- anularea deciziei de respingere a contestaţiei introdusă de pensionarul militar/poliţist emisă de Comisia de contestaţii pensii din cadrul MAI;
- anularea deciziei de revizuire a pensiei emisă în baza OUG nr. 1/2011;
- menţinerea în plată a deciziei de pensie în baza căreia pensionarul militar/ poliţist a ieşit la pensie;
- obligarea Casei de Pensii Sectorială a MAI la plata diferenţei dintre suma plătită efectiv în baza deciziei de revizuire a pensiei şi drepturile de pensie stabilite prin decizia cu care pensionarul militar/poliţist a ieşit la pensie.

2. Având în vedere faptul că pensionarul militar/poliţist este obligat prin lege să conteste decizia de pensie în termen de 30 zile de la comunicare, la Comisia de contestaţii pensii din MAI, astfel aceasta va rămâne definitivă, punem întrebarea de ce nu se aplică o măsură cu caracter asemănător şi în cazul în care Comisia de contestaţii pensii a MAI nu răspunde la contestaţie în termenul maxim legal de 45 zile de la primire şi nici la toate solicitările formulate.
    Solicităm verificarea tuturor termenelor în care s-a răspuns până în prezent la contestaţiile formulate de pensionarii militari/poliţişti şi să ne comunicaţi persoanele care se fac vinovate de încălcarea legii şi măsurile ce vor fi dispuse împotriva acestora. 
    Legea nr. 233 din 23 aprilie 2002, pentru aprobarea O.G. nr.27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor (publicată în M.O.nr.296/30 aprilie 2002) prevede la art.8 şi art.9 următoarele:
    Art.8 „Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.”
    Art.9  „ În  situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare amănunţită conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art.8 cu cel mult 15 zile”. Cine a aprobat prelungirea ilegală a termenelor de răspuns şi pe ce motiv? Se incearca atacarea deciziilor in justitie? Greşeală? CINE RĂSPUNDE?
   Răspunsurile primite sunt standard, toate contestaţiile fiind respinse. În conţinutul deciziilor emise de Comisiile de contestaţii pensii nu se face referire la nici unul din argumentele personale ale petentului deşi unii au contestat deciziile emise numai în baza calculului pe salariul mediu brut, iar alţii pe baza veniturilor salariale identificate parţial sau totalComisia nu a citit şi cu atât mai mult nu a analizat cu atenţie fiecare contestaţie în parte, atâta timp cât răspunsurile sunt identice, schimbându-se doar numele şi CNP-ul.  Intentie sau greseala? CINE RĂSPUNDE?

   În Monitorul Oficial nr. 318 din 09 mai 2011 este publicat  Ordinul nr. 1453/M.34/18.769/10.161 din 04.05.2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiei Centrale de Contestaţii din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice precum şi pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiilor de contestaţii din cadrul MApN, MAI şi SRI , act emis de MAI. La art.3 se prevăd următoarele:” Casa Naţională de Pensii, MApN, MAI, şi SRI vor adopta măsurile privind constituirea, în termen de 15 zile de la data publicării prezentului ordin a Comisie Centrale de Contestaţii şi respectiv a Comisiilor de contestaţii prevăzute la art. 149 alin. (1) din Legea 263/2010” . Altfel spus Comisiile de contestaţii au devenit funcţionale începând cu data de 24 mai 2011. Dar, în art. 150 alin.(2) din Legea nr.263/2010 se prevăd următoarele: „Organizarea, funcţionarea şi structura.....,respectiv a Comisiilor de contestaţii care funcţionează în cadrul MApN, MAI şi SRI se stabilesc prin ordin al......,în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi”  Astfel, având în vedere că Legea 263/2011, a fost publicată în M.O. nr. 852 din 20 decembrie 2010, rezultă că aceste Comisii de contestaţie trebuiau să funcţioneze, legal, începând cu 20 ianuarie 2011.

3. În cursul anului 2011 pensionarii militari/poliţişti au trimis adrese, la unităţile în care şi-au desfăşurat activitatea, pentru a li se elibera adeverinţe cu veniturile brute lunare, în baza Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale care prevede: ,,Creatorii de documente sau, după caz, persoanele juridice succesoare ale acestora sunt obligaţi să elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice şi a persoanelor juridice, certificate, copii şi extrase de pe documentele pe care le creează...” şi a Legii nr. 223/2002 care precizează: ,,Certificatele şi adeverinţele eliberate vor conţine, în mod obligatoriu, pe lângă situaţiile sau datele a căror confirmare sau atestare se solicită, şi menţionarea documentului din care rezultă acestea”.
    Nu s-a răspuns la nici o cerere conform legilor menţionate mai sus, motiv pentru care pensionarii militari/poliţiştii se află în imposibilitatea verificării corectitudinii datelor din adeverinţele eliberate de unităţile MAI în comparaţie cu statele de plată aflate în arhiva ministerului.  
Modul de întocmire a acestor adeverinţe dovedeşte încălcarea flagrantă a prevederilor art. 5 din O.G. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autoritaţile publice si locale, cât şi ale art.125 din H.G. 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii 263/2010, prin care se face referire la răspunderea pe care o au angajatorii sau orice alţi deţinători de arhive pe linia legalităţii, exactităţii şi corectitudinii datelor înscrise în adeverinţele pe care le eliberează, în vederea stabilirii, recalculării sau revizuirii drepturilor de pensie.

4. Ordonanţa de Urgenţă nr. 1/ 2011, are doar trei anexe, astfel:
    -  Anexa nr.1 referitoare la cuantumul soldelor de grad şi soldelor de funcţie minime corespunzătoare gradelor militare deţinute;
    -  Anexa nr. 2 – salariul mediu anual şi minim pe ţară;  
    -  Anexa nr. 3 – referitoare la metodologia de calcul .
   Enumerarea acestor anexe şi a conţinutului lor a fost făcută pentru a demonstra faptul că, in conformitate cu art. 8 alin.1 din Metodologia de calcul privind revizuirea pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională,” veniturile brute/ nete dupa caz, realizate lunar, utilizate la calculul punctajului lunar, cuprind drepturile salariale şi cele asimilate acestora, încasate de beneficiari conform legislaţiei în vigoare la data acordării lor”. Aceste drepturi sunt enumerate  de la punctele a) la g).            O.U.G nr.1/2011 face referire numai la pct. a), respectiv: „… retribuţia tarifară lunară/solda lunară/ salariul de bază de încadrare lunar, inclusiv indexări, compensaţii, indemnizaţii de conducere/comandă, salarii, solde de merit şi alte drepturi similare prevăzute de legislaţia in vigoare la acea data”, in timp ce la veniturile prevazute la punctele b)–g) nu se face nici o menţiune.
    Ar fi fost corect şi imperios necesar ca şi pentru aceste drepturi asimilate să existe precizări privind modul de stabilire şi reconstituire conform legii, în situaţia in care acestea nu se pot identifica, din moment ce aceste drepturi asimilate salariilor sunt prevăzute in metodologia de calcul.

5.   Procentul de creştere sau diminuare a pensiei revizuite suferă modificări şi in ceea ce priveste respectarea anexei nr. 1 la O.U.G. 1/2011 privind modalitatea de utilizare a datelor din anexa nr.1, în sensul că solda corespunzătoare unui grad militar cuprinde mai mulţi coeficienţi de încadrare a funcţiei (exemplu: lt.col de la 3.10 la 3.50), iar la calculul efectiv al pensiei revizuite a fost folosit numai coeficientul minim (respectiv 3.10),dezavantajând cadrele militare care au fost încadrate pe funcţii cu coeficienţi mai mari de 3.10 (până la coefientul maxim de 3.50). În plus, statutul cadrelor militare permitea încadrarea pe o funcţie prevăzută cu un grad superior celui pe care îl avea la momentul numirii in funcţie. Anexa nr.1 din O.U.G.1/2011 prevede numai cuantumul soldelor de grad şi soldelor de funcţie minime corespunzătoare gradelor militare deţinute. De ce?

6.  Cum se va efectua regularizarea pensiilor care au scăzut în mod dramatic în urma acţiunii de revizuire când art. 17 din Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene menţionează că ,,orice persoană are dreptul de a deţine în proprietate, de a folosi, de a dispune şi de a lăsa moştenire bunurile pe care le-a dobândit în mod legal (CEDO recunoscând dreptul la pensie ca reprezentând un bun, arătând că prestaţiile sociale intră sub incidenţa art. 1 din Protocolul nr. 1, independent de natura contributivă sau necontributivă a acestora). Nimeni nu poate fi lipsit de bunurile sale decât pentru o cauză de utilitate publică, în cazurile şi condiţiile prevăzute de lege şi în schimbul unei despăgubiri juste acordate în timp util pentru pierderea pe care a suferit-o”.
7.  De ce institutia dvs. tergiverseaza nu numai formularea (oricum STAS a) raspunsurilor la contestatii ci si depunerea in instante a intampinarilor si documentelor probatorii, fapt care duce automat la prelungirea excesiva a duratei proceselor si, prin urmare, la marirea prejudiciilor aduse reclamantilor?
8.   De ce lucratorii dvs. care raspund contestatiilor (Comisia de contestatii si Casa Sectoriala de Pensii sau de la Directia Generala Juridica) nu respecta legislatia si nu isi asuma raspunderea semnaturii prin precizarea in clar, a numelui, prenumelui si calitatii?
9.  Ale cui interese le serveste un ministru al Administratiei si Internelor? Ale unui partid? Ale unui individ, fie el premier sau presedinte? Sau ale lucratorilor institutiei, ale natiunii si statului roman?