marți, 14 iulie 2020

INFORMARE



Avocatul Poporului raspunde SCMD
- In atentia tuturor membrilor SCMD -



Prin adresele cu nr. 11388 si 11389/13.07.2020, Avocatul Poporului ne informeaza ca obiectiile de neconstitutionalitate la Legea 396/2019, ridicate de SCMD, prin Petitiile cu nr. 11449/19.06.2020 sii 11632/23.06.2020, au fost asumate si incluse in sesizarea de catre domnia sa a Curtii Constitutionale in legatura cu "neconstitutionalitatea prevederilor Legii pentru completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal (PLx 396/2019), raportate la dispozitiile Art.1, alin.5, Art.16, alin.1 si Art.56, alin.2, don Constitutie".
Asteptam, astazi, Decizia Curtii Constitutionale, in functie de care vom actiona. Reamintim tuturor ca am solicitat, argumentat, excluderea militarilor si politistilor din orice lege civila referitoare la salarizare si pensii, deoarece suntem o entitate juridica distincta fata de civili, dintotdeauna, fapt intarit astazi de tratatele militare din care Romania face parte.

Honor et Patria! Vae Victis!

Presedintele SCMD,
     Col.(r.) dr. Mircea DOGARU


joi, 9 iulie 2020

Initiativa legislativa a deputatului Dumitru LUPESCU

AMENDAMENT
LA PROPUNEREA LEGISLATIVA PRIVIND MODIFICAREA LEGII
NR.223/2015 PRIVIND PENSIILE MILITARE DE STAT SI INSTITUIREA UNOR
MASURI IN DOMENIUL PENSIILOR MILITARE DE STAT

Forma actuala a Legii nr.223/2015:

Art.55 alin.1 din Legea nr.223/2015: „Urmasii militarilor, politistilor ori functionarilor publici cu statut special in activitate sau in rezerva, mobilizati ori concentrati in unitatile militare, decedati ca urmare a unor actiuni specifice, prin accidente, catastrofe sau alte asemenea evenimente intervenite in timpul si din cauza
serviciului ori a unor misiuni si operatii in afara teritoriului roman, beneficiaza de o pensie de urmas egala cu solda functiei de baza/salariul functiei de baza avuta/avut la data decesului”.

Amendament propus:

Art.55 alin.1 din Legea nr.223/2015 se completeaza si va avea urmatorul continut: „Urmasii militarilor, politistilor ori functionarilor publici cu statut special in activitate sau in rezerva, mobilizati ori concentrati in unitatile militare, decedati ca urmare a unor actiuni specifice, prin accidente, catastrofe sau alte asemenea evenimente intervenite in timpul si din cauza
serviciului ori a unor misiuni si operatii in afara teritoriului roman, beneficiaza de o pensie de urmas egala cu solda functiei de baza/salariul functiei de baza avuta/avut la data decesului. Urmasii militarilor, politistilor ori functionarilor publici cu statut special beneficiaza de pensie de urmas in cuantumul si in conditiile prevazute la articolele 47, 48 si 49 ale prezentei legi .”

Motivatie:

Se poate interpreta ca numai urmasii militarilor, politistilor ori functionarilor publici cu statut special in activitate sau in rezerva beneficiaza de o pensie de urmas egala cu solda functiei de baza/salariul functiei de baza avuta/avut la data decesului, cu excluderea militarilor, politistilor ori functionarilor publici cu statut special in retragere, ceea ce constituie o discriminare fata de toate celelalte categorii de pensionari din Romania si o incalcare a articolelor 47-49 si 53 din lege:

Art.47 despre pensia de urmas care se cuvine copiilor si sotului supravietuitor;  este inadmisibila excluderea copiilor si a sotului supravietuitor de la atribuirea pensiei de
urmas in cazul cadrelor militare in retragere decedate si care sunt prevazute in acest articol;
Art.48 despre conditiile in care copiii au dreptul la pensie de urmas.
Art.49 despre conditiile in care sotul supravietuitor are dreptul la pensie de urmas.
Art.53 despre modul de calcul stabilit pentru pensia de urmas.

miercuri, 8 iulie 2020


JIGODISMUL SI CALITATEA PROCESUALA
-         In atentia tuturor rezervistilor –
Doamnelor si domnilor,
De ani buni va este clar ca inamicii nostri nu sunt politicienii, care sunt total straini de problematica militara, indiferent de ”colegiile” aducatoare de functii absolvite, ci ”camarazii” nostri din directiile de taiat frunze la caini ale M.Ap.N., dedicati trup si suflet intereselor straine, in dauna intereselor M.Ap.N. ale cadrelor active si, mai ales, ale rezervistilor. Ei sunt cei care ne privesc, statistic, drept o masa inutila, ”comunista” si care trebuie sa dispara, sa nu le mai incurce cariera lor de ”genii” eterne. In fapt, ne urasc pentru ca simt, instinctiv, ca nu se vor ridica niciodata la nivelul nostru de competenta si de patriotism, baltind in zeama naimitului cu bani, care sluga a fost, sluga moare.
Celor de mai sus li se alatura impotentii, adica prostii fuduli care n-au fost niciodata in stare sa faca ceva concret, ”meseria” lor real fiind sa-i critice pe toti cei care produc ceva si pe care ii invidiaza si ii urasc. Iar martelarea o dezlantuie la adapostul pseudonimelor, pentru ca prostul fudul este si las pe deasupra.
De ani de zile, SCMD este atacat, online, pentru orice initiativa sau, mai ales, pentru ca nu se lasa manipulat si nu consimte sa participe la initiativelor hilare ale altora. Cel mai adesea, lasand la o parte atacul la persoana impotriva membrilor reprezentativi ai SCMD, se ataca sindicatul in ansamblu, pe motiv ca n-ar exista legal fiindca un judecator din Cocarlati ar fi pretins, din ordin sau din incompetenta, ca n-ar avea ”calitate procesuala activa”.
Va reamintim ca, in procesul cu SCMD, avocatul M.Ap.N. si al ministrilor Apararii a declarat in instanta ca: SCMD nu are calitate procesuala activa, M.Ap.N. si ministrii nu au calitate procesuala pasiva si nici tribunalul nu are calitate procesuala. Ca sa inteleaga, vorba unui celebru jurnalist, toti ”prostoboii” care ne ataca, asta nu inseamna ca cele trei institutii nu exista legal, ci ca SCMD a dat in judecata fantezist adica nejustificat M.Ap.N. care este acuzat degeaba, pentru ca OUG 57/2015 si OUG 59/2017 sunt si constitutionale si bune si acceptate de toti rezervistii (cu exceptia a doi, trei nemultumiti de la SCMD, gen Dogaru si Caloian) iar instanta nu are calitatea sa judece M.Ap.N. care este minister si procesul trebuie stramutat la Curtea de Apel. In acea imprejurare, am cerut tuturor membrilor SCMD sa inainteze, ca proba la dosar, declaratia personala ca ordonantele de urgenta nr. 57/2015, 59/2017 si 114/2018 le-au produs grave prejudicii.
Un exemplu la indemana tuturor, spre intelegere ar fi ca, tu, cetateanul Popescu, somer de la 40 de ani, dai in judecata statul la 65, cerand pensie de ... cosmonaut, pentru ca si tu ai zburat... din serviciu. Asta inseamna sa nu ai calitate procesuala activa! Sau, tu, care nu ai fost niciodata agent de politie, sa faci cerere sa ti se aplice OUG 75/2020, aplicabila doar agentilor iesiti la pensie intre 01 februarie 2017 si 21 mai 2020, pentru ca asa te-au indemnat unii mai nauci decat tine. Ce treaba ai tu, fost jandarm, fost pompier, fost militar M.Ap.N. sau din Servicii, sau chiar fost agent iesit la pensie inainte de 01.02.2017, cu prevederile ordonantei? Niciuna! Asta inseamna sa nu ai calitate procesuala activa. Tribunalul iti primeste actiunea si ti-o respinge ca nefondata la prima infatisare iar daca, intre timp, nu te dumiresti ca nici un ONG nu te poate reprezenta, te trezesti singur in proces, cu bani cacalau dati unui avocat, adica ramai si cu ”onoarea nereperata” si cu banii luati si cu nervii intinsi pana la apoplexie.
Ce a facut sindicatul in aceasta situatie? V-a atentionat ca niste incompetenti au dat ordonanta, uitand ca, prin pensionare, agentii de politie devin militari in rezerva si se supun legii militare care nu poate fi aplicata selectiv. Dovada nu numai comunicatele M.A.I. care lichideaza sperantele viitorilor beneficiari ci si Decizia nr. 15/2020 a ICCJ, aparuta in Monitorul Oficial nr. 512/16 iunie 2020, care anuleaza toata povestea. SCMD a dat in judecata Guvernul pentru discriminare si profitand de ocazie, a atentionat comisiile parlamentare de resort si presedintia, ca respectiva OUG, devenita lege, impune abrogarea OUG 59/2017 a Olgutei Vasilescu, aceea care deconecteaza pensiile militare de la cresterile salariale ale celor in activitate.
Tot SCMD, referitor la Plx 396/2019, i-a cerut Presedintelui Romaniei sa-si respecte promisiunea facuta SCMD la 05.10.2017, la petitia nr. 16429/16.08.2017, trimitand la Curtea Constitutionala o lege care amesteca pensiile militare cu cele ”speciale”.
In concluzie, stimati camarazi, SCMD lupta in plan legislativ, nu pentru parvenirea catorva rezervisti ci pentru dreptatea tuturor iar in Justitie pentru drepturile membrilor sai legali (cu cotizatia la zi, verificata de instante in ultimul an). SCMD nu trage pe nimeni de maneca sa se inscrie in randurile sale, sprijina actiunile, care merita sprijinite, ale tuturor ONG-urilor militare si nu ataca in online pe nimeni. Nici nu raspunde balacarelilor prostilor fuduli care nu mai pot de grija sa, pentru a nu ii scoate din anonimatul in care se balacesc.
In ceea ce priveste rezultatele solicitarilor facute la comisiile parlamentare si la presedintie, va vom tine la curent cu rezultatele obtinute, atunci cand aceste rezultate nu vor mai putea fi compromise de vreo initiativa aiuristica a celor care tin mortis sa se bage singuri in seama.
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) Mircea DOGARU

marți, 7 iulie 2020


GRABITI-VA SA DIVORTATI, FETELOR
-         In atentia sotiilor militarilor in retragere –
O noua discriminare demonstrand ”competenta” magistratilor
Stimate doamne,
Cand v-ati casatorit, cu decenii in urma, ati stiut clar la ce va inhamati: cu soti militari sau politisti, mai mult musafiri pe acasa, mutati din garnizoana in garnizoana si cu slabe sperante pentru dvs. sa va impliniti profesional, adica sa va angajati pe undeva. Dar ati avut si ”compensatii”, gen tratament gratuit la policlinicile si spitalele militare, scutire de impozit pe locuinta daca sotul era veteran de razboi sau jumatate din pensia lui, ca pensie de urmas, din momentul decesului acestuia etc. N-ati tinut, insa, cont de politica de ”ciupeli” pe seama lui ”stupid people”, adusa de neasteptata ”democratie” damboviteana,  implementata violent, exclusiv in interesul capitalului strain.
De la Basescu incoace, in spitalele si policlinicile militare nu mai sunt bagati in seama nici macar militarii si politistii in activitate. Cu atat mai mult rezervistii, cei in retragere si familiile lor, mai mare trecere avand ”gaborii cu palarie” pentru ca ”au bani si au valoare”. Vaduvele de veterani s-au trezit ca scutirea de impozit dispare odata cu sotul, ele fiind antrenate, inca din timpul vietii acestuia sa plateasca 1/2. Iata ca, astazi, la sfatul minunatilor juristi militari, formati in cultul ”celor 3R” ai lui Ceausescu, inaltii reprezentanti ai Justitiei romane va mai dau o lovitura: prin Decizia nr. 47/2020, a CCR, publicata in Monitorul Oficial nr. 552/26 iunie 2020, decizie obligatorie (cand e vorba de luat nu de dat) sotiile si copiii pana in 26 de ani, ai militarilor in retragere PIERD DREPTUL LA PENSIA DE URMAS. In luarea acestei decizii, cei 9 ”intelepti” numiti politic, ai CCR, au dat ”o greutate decisiva faptului ca doar cadrele militare in activitate si in rezerva indeplinesc sau pot indeplini serviciul militar, nu si cadrele militare in retragere”.
Pe cale de consecinta, stimate doamne, daca nu v-ati convins sotul sa dea coltul inainte de varsta ”arestului la domiciliu”, 65 de ani, intentati repede divortul si orientati-va spre un ”hot de Buna dimineata”, care n-a muncit o zi in viata lui si care, la 65 de ani, nemaiputand sa fure ca are artrita, primeste o pomana sociala, botezata ”pensie minima”, cu toate drepturile sau orientati-va spre un magistrat, ca astia sunt deasupra legii, a Constitutiei, a Parlamentului, a Guvernului, a Presedintelui si nu raspund in fata nimanui pentru prostiile pe care le fac.
Pe motiv ca sunt identici cu militarii si politistii, juridic, datorita ”riscurilor si privatiunilor identice” (Decizia nr. 20/2000 a CCR) si-au tras toate drepturile la pensie ale militarilor si politistilor, aruncandu-i pe acestia la lada de gunoi a Istoriei, fara sa-si asume insa si obligatiile lor si juramantul lor de sange. Ne punem intrebarea daca vor extinde aceasta masura discriminatorie pentru militari si politisti fata de civili si asupra magistratilor care au implinit 65 de ani si a familiilor lor (?!!!).
Pana descalcim situatia, va rugam, asadar, stimate doamne, sa va ganditi bine ce aveti de facut!
Cu respect si compasiune,
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) Mircea DOGARU
P.S. SCMD va incerca sa introduca un nou amendament, referitor la cele de mai sus, celor deja promovate in Parlament, marti 14 iulie a.c., cand acestea vor fi dezbatute, in sfarsit, in Comisia de aparare a Camerei Deputatilor. Ca sa reusim, insa, va rugam sa va rugati sotii sa nu mai plece urechea la sasaielile serpesti ale tuturor manipulatorilor interesati!

vineri, 3 iulie 2020


CITITI SI VA CRUCITI!

Si nu uitati, stimati camarazi, ca CCA-ul cu restaurant cu tot a fost construit prin contributia directa a cadrelor militare in activitate si in rezerva si este proprietate de drept a acestora. Este cel mai recent furt calificat, caruia militarii ii cad victima.
Ce parere aveti? Ne spalam onoarea sau nu? Ii dam in judecata sau nu?

Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD
Col. (r) dr. Mircea DOGARU



HOTĂRÂRE nr. 487 din 25 iunie 2020
privind desfiinţarea Unităţii de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale
EMITENT:
Guvernul
PUBLICAT ÎN:
Monitorul Oficial nr. 569 din 30 iunie 2020

Data Intrarii in vigoare: 30 Iunie 2020
-------------------------------------------------------------------------
, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ
, cu modificările şi completările ulterioare,
  Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
  ART. 1
  Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Unitatea de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale, cu sediul în municipiul Bucureşti, strada Constantin Mille nr. 1, sectorul 1, se desfiinţează.
  ART. 2
  (1) Personalul civil contractual încadrat la unitatea prevăzută la art. 1 se preia de către U.M. 02574 Bucureşti şi structurile subordonate, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului apărării naţionale, şi va beneficia de drepturile salariale acordate, potrivit legii, corespunzătoare posturilor pe care urmează să le încadreze.
  (2) Salarizarea personalului prevăzut la alin. (1) se face la nivelul de salarizare pentru funcţii similare din cadrul U.M. 02574 Bucureşti sau din structurile subordonate acesteia, în cazul în care nu există o funcţie similară în plată.
  ART. 3
  (1) Masa patrimonială aferentă activităţii unităţii prevăzute la art. 1 se preia de către U.M. 02574 Bucureşti, în baza inventarierii generale a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, la încetarea activităţii, potrivit normelor în vigoare.
  (2) Masa patrimonială aferentă activităţii unităţii desfiinţate, stabilită pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată
, cu modificările şi completările ulterioare, se preia prin protocol de predare-preluare, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului, de către entitatea desemnată.
  (3) Inventarierea masei patrimoniale şi întocmirea situaţiilor financiare, prevăzute la alin. (1) şi (2), se realizează de către Unitatea de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale.
  (4) Excedentele rezultate din execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli rămase din anii precedenţi în bugetul Unităţii de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale se virează ca venit la bugetul de stat.
  (5) Unitatea militară prevăzută la alin. (1) preia responsabilitatea închiderii conturilor de venituri şi cheltuieli bugetare ale Unităţii de prestări servicii şi alimentaţie la Trezoreria Statului, la închiderea exerciţiului financiar.
  (6) Unitatea militară prevăzută la alin. (1) preia responsabilitatea depunerii în sistemul naţional de raportare a formularelor aferente situaţiilor financiare pentru perioada rămasă până la sfârşitul anului, precum şi cele aferente închiderii exerciţiului financiar.
  ART. 4
  Unitatea militară prevăzută la art. 3 alin. (1) se substituie în toate drepturile şi obligaţiile care decurg din acte normative, contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, în care Unitatea de prestări servicii şi alimentaţie a Ministerului Apărării Naţionale este parte la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, inclusiv în litigiile aferente activităţilor acestora.
  ART. 5
  La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 490/1997 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 324/1997
 privind înfiinţarea Regiei Autonome „Arsenalul Armatei“*) şi a unor societăţi comerciale, prin reorganizarea unor regii autonome, şi pct. 2 din anexa nr. 4b**) la Hotărârea Guvernului nr. 324/1997
 privind înfiinţarea Regiei Autonome „Arsenalul Armatei“ şi a unor societăţi comerciale, prin reorganizarea unor regii autonome, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
   *) Hotărârea Guvernului nr. 490/1997 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
  **) Anexa nr. 4b la Hotărârea Guvernului nr. 324/1997
 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.



          PRIM-MINISTRU
          LUDOVIC ORBAN
          Contrasemnează:
          Ministrul apărării naţionale,
          Nicolae-Ionel Ciucă
          Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
          Victoria Violeta Alexandru
          Ministrul finanţelor publice,
          Vasile-Florin Cîţu
  Bucureşti, 25 iunie 2020.
  Nr. 487.
  -----