- Cate pensii speciale sunt in acest moment in Romania. Numai in tarile bananiere sunt diferente atat de mari intre pensia minima si pensia maxima acordate de stat. In tarile civilizate, raportul intre salariul si pensia minime si salariul si pensia maxime este de maxim 1/5.
- Nu doar Putin e negru. Depresia i-a cuprins pe toți putiniștii de serviciu de la București, în frunte cu odioasa antisemită, cu ex-tovarășul ei aurist și cu securistii ascunși încă prin servicii
- Despre sesizarea pe care Avocatul Poporului a făcut-o la Curtea Constituțională, cu privire la Legea pensiilor militare
- Aceste doua filme de pe You Tube, merita, cu prisosinta, vizionate. Merita sacrificate 39 min pt partea I si 1h40 min pt partea a II-a. Informatiile pe care ni le da acest tanar, trecut prin experienta si chinurile drogurilor, sunt mai valoroase si mai eficiente decat toate actiunile de pana acum ale Agentiei Antidrog si ale Ministerului Educatiei din Romania, luate impreuna. Trimiteti link-urile la copiii, respectiv la prietenii si colegii vostri. Le veti face un mare bine!
- AFLĂ CARE ESTE SECŢIA TA DE VOTARE
joi, 8 august 2024
miercuri, 24 iulie 2024
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Sediul social: Bucuresti, str. Pajurei
nr. 13, Sector 1
E-mail scmdjuridic@yahoo.com Site http://sindicatulcmd.blogspot.com
Telefoane mobile:
0736601143, 0736600973
Cont: BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Nr.67_din
24.07.2024______________
_Ex.nr.1__
Catre
DOMNUL DIRECTOR AL
CASEI DE
PENSII SECTORIALE A
MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE
cu sediul in Bucuresti, str.
George Georgescu nr.3, sector 4, Bucuresti
Prin prezenta, Sindicatul Cadrelor Militare
Disponibilizate, cu sediul in Bucuresti, str. Pajurei nr. 13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind
dialogul social, in numele membrilor sai de
sindicat, va invederam urmatoarele:
In anul 2018, Casa de Pensii
Sectorialǎ a M.A.I., a comunicat in scris pensionarilor din evidenta sa, inclusiv
membrilor nostri de sindicat, că s-a procedat la actualizarea cu 15% a
cuantumului brut al soldei de funcție pentru perioada folosită la stabilirea
bazei de calcul necesară stabilirii/ actualizǎrii drepturilor de pensie. Totodatǎ,
au fost informati că drepturile lor de pensie nu mai pot fi majorate cu
procentul de 5,25%, prevazut de art.12, alin. (2) din O.U.G. nr.99/2016 şi se
vor aplica dispozițiile cele mai favorabile, conform art. 60, alineat 3 din
Legea 223/24.07.2015. În urma acestei actualizǎri, începând cu data de
30.06.2017, pensia militarǎ de stat în platǎ a fost majorata.
In prezent, acelorasi beneficiari,
Casa de Pensii Sectoriala a Ministerului Afacerilor
Interne le comunicati decizii privind recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlu de pensie militara
de stat, ca urmare a unui raport al Curtii de Conturi nr. 4263501/25.09.2020,
transpus in Decizia nr.XII/5/2020, prin care s-a verificat modul de calcul al
drepturilor de pensie ale pensionarilor militari, ocazie cu care incepand cu
30.06.2017 la zi, s-au constatat drepturi de pensie incasate necuvenit.
Prin noua decizie, s-a revenit de
fapt la valoarea pensiei la data de 29.06.2017, respectiv varianta
nefavorabilǎ, astfel încălcându-se principul aplicǎrii dispozițiilor legale mai
favorabile: art. 60 alin. (3) din Legea 223/2015 specifica clar că în anul în
care pot fi aplicate atât prevederile art. 59, cât și cele ale alin. (1), se
aplicǎ dispozițiile cele mai favorabile.
Consideram ca membrii nostri de
sindicat nu sunt rǎspunzǎtori de eventualele erori de calcul al pensiei,
efectuate de Casa de Pensii Sectorială a M.A.I. Actualizările şi recalculările
efectuate trebuie să respecte cadrul legal și să nu pună în sarcina
beneficiarilor erorile instituției.
De asemenea, invocam prevederile
Legii nr. 125 din 23 septembrie 2014, privind scutirea de la plată a unor
debite provenite din pensii, art. 1, alin. (1) -,,Prin derogare de la
prevederile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și
completările ulterioare, debitele constituite sau care urmeazǎ a fi constituite
în sarcina pensionarilor aflați în evidența sistemului public de pensii la data
intrǎrii în vigoare a prezentei legi, reprezentând sume încasate necuvenit cu
titlu de pensie, indemnizație social pentru pensionari și indemnizație pentru
însoțitor, nu se recupereazǎ”.
Art. 3 din acelaşi act normativ
prevede că scutirea de la plată a debitelor, precum și restituirea prevǎzutǎ la
art. 1 alin. (2),conform prevederilor preentei legi, se aplică indiferent de
categoria de pensie de care beneficiazǎ sau a beneficiat pensionarul, la
momentul constatării existentei debitelor.
Avand in vedere dispozitiile
art.84 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, pensiile militare de stat se stabilesc
și se plătesc pe baza principiilor contributivității, egalității,solidarității,
unicității si predictibilității, motiv pentru care invocam
dispozitiile art. 14 din Codul civil, care
specifica fara echivoc ca :”orice persoanǎ fizicǎ sau juridică trebuie să-și
exercite drepturile și să-și îndeplinească obligațiile cu bună-credinţǎ,
conform ordinii publice și bunelor moravuri.” In consedinta, apreciem ca incasarea
sumelor în temeiul unei decizii administrative legale la momentul respectiv nu
poate fi imputatǎ beneficiarului în mod retroactiv.
Conform art. 114 alin.1 din Legea
nr.223/2015, termenul general de prescripție pentru acțiunile de recuperare a
sumelor de bani este de 3 ani. Dacă suma considerată necuvenită a fost încasată
cu mai mult de 3 ani înainte de emiterea deciziei de recuperare, dreptul
instituției de a solicita restituirea acestor sume este prescris. Precizam ca
Decizia nr.5 a Curtii de Conturi a fost emisa la 22.10.2020, iar termenul de 3
ani conform art.2500 alin.1 din C.civil, a expirat la 22.10.2023. Rezulta cu
certitudine ca la data de 22.10.2020, Casa de Pensii
Sectoriala a Ministerului Afacerilor Interne a cunoscut ca este in drept sa
recupereze un eventual prejudiciu si, implicit, sa stopeze prejudiciul dupa
aceasta data - 22.10.2020, ceea ce nu s-a intamplat.
Principiul securității juridice,
recunoscut în jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului, impune ca actele
administrative sǎ fie clare, precise și previzibile pentru a asigura
stabilitatea raporturilor juridice. Deciziile de recalculare retroactive și de
recuperare a sumelor încasate contravin acestui principiu,generând insecuritate
și instabilitate în rândul beneficiarilor.
Conform art. 41 din Legea nr.
223/2015, ,,drepturile de pensie stabilite potrivit legislației anterioare
rămân câștigate și nu pot fi reduse sau anulate decât în condițiile legii”.
Recalcularea retroactivă a pensiei prin aplicarea unei metodologii ulterioare
contravine acestui principiu de neretroactivitate a legii.
Conform art.16 din Constitutia Romaniei, revizuita, care la
alin.1 legifereaza: „Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor
publice , fara privilegii si fara discriminiari”, iar la alin.2 precizeaza
„Nimeni nu este mai presus de lege”. Conform
prevederilor art.2 alin.1 din OUG
nr.137/2000, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de
discriminare, cu modificarile si completarile ulterioare, se arata ca prin
discriminare se intelege orice deosebire, excludere, restrictie sau preferinta,
care are ca scop sau ca efect restrangerea ori inlaturarea recunosterii
folosintei sau exercitarii, in conditii de egalitate a drepturilor omului si
libertatilor fundamentale ori a drepturilor recunoscute de lege, in orice
domeniu al vietii publice.
A
nega acest drept conduce la o incalcare flagranta a principiilor (unicitatii,
potrivit caruia statul organizeaza si garanteaza sistemul public, inclusiv cel
militar, bazat pe aceleasi norme de drept, si egalitatii, care asigura
tuturor participantilor la sistemul public, un tratament nediscriminatoriu in
ceea ce priveste drepturile si obligatiile prevazute de lege), fara a mai pune
in discutie egalitatea in drepturi garantata de art.16 din Constitutia Romaniei
revizuita, mentionata mai sus coroborat cu dispozitiile art.47 din Constitutie.
Fata
de cele mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati punctul dvs. de vedere,
pentru a informa membrii nostri de sindicat.
PREȘEDINTELE SINDICATULUI CADRELOR MILITARE
DISPONIBILIZATE
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
DOMNULUI PRESEDINTE AL
CASEI DE PENSII SECTORIALE A
MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE
joi, 18 iulie 2024
Către,
CASA DE PENSII SECTORIALA A
MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE
cu sediul in Bucuresti, str.
George Georgescu nr.3, sector 4, Bucuresti
Subsemnatul _______________________, domiciliat în _______________,
judetul ___________, str. ______________________________, identificat cu CI Seria
___ nr.__________, eliberată de __________ la data de ____________, CNP ________________,
trecut in rezerva la data de _________________, in temeiul art.7 din Legea
nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata
ulterior, formulez
PLANGERE
ADMINISTRATIVA PREALABILA
La data de _______________, mi-a fost comunicata prin
posta Decizia nr. ____________ din ________________ privind recuperarea sumelor
incasate necuvenit cu titlu de pensie militara de stat, emisa de Casa de Pensii
Sectoriala a Ministerului Afacerilor Interne.
Din continutul acestei decizii rezulta ca in urma unui
raport al Curtii de Conturi nr. 4263501/25.09.2020, transpus in Decizia
nr.XII/5/2020, s-a verificat modul de calcul al drepturilor de pensie ale
subsemnatului, ocazie cu care pentru perioada ____________________________ s-au
constatat drepturi de pensie incasate necuvenit in valoare de ____________, ca
urmare a emiterii Deciziei de pensie nr.__________________.
Fata de emiterea deciziei nr.____________ din
________________ privind recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlu de
pensie militara de stat, emisa de Casa de Pensii Sectoriala a Ministerului
Afacerilor Interne, ma consider vatamat din urmatoarele motive:
1.Consider ca nu sunt in culpa si in consecinta nu sunt
in drept sa raspund pentru modul de calcul al drepturilor mele de pensie, motiv
pentru care apreciez necesar sa se dea la scadere in contul statului sau sa se
identifice persoanele care au dispus modul de calcul al pensiei, considerat
eronat. Intreaga raspundere revine angajatilor Casei de Pensii Sectoriale a
Ministerului Afacerilor Interne care au intocmit, avizat si aprobat deciziile de pensie emise pe
numele subsemnatului.
In conformitate cu dispozitiile
art.1 alin.1 din Legea nr. 125 din 23 septembrie 2014 privind scutirea de la
plată a unor debite provenite din pensii,
debitele constituite sau care urmeazǎ a fi constituite în sarcina
pensionarilor aflați în evidența sistemului public de pensii la data intrǎrii
în vigoare a prezentei legi, reprezentând sume încasate necuvenit cu titlu de
pensie, indemnizație sociala pentru pensionari și indemnizație pentru
însoțitor, nu se recupereazǎ, si cu dispozitiile art. 3 din Legea nr. 125 din
23 septembrie 2014 scutirea de la plată a debitelor, precum și restituirea
prevǎzutǎ la art. 1 alin. 2 din acelasi act normativ, se aplică indiferent de
categoria de pensie de care beneficiazǎ sau a beneficiat pensionarul, la
momentul constatării existentei debitelor.
2. Nu rezulta motivele pentru care se stabileste in
sarcina mea culpa primirii unor sume incasate necuvenit, pe o durata de 7 ani,
in conditiile in care Casa de Pensii Sectoriala a Ministerului Afacerilor
Interne in 2017 a actualizat soldele de functie, singura actualizare ce s-a
produs de cand este in vigoare Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de
stat. Conform art.60 si art.84 Legea nr.
223/2015, recalcularea drepturilor de pensie ale subsemnatului s-a facut in mod
transparent, pe baza principiilor contributivității, egalității,solidarității,
unicității si predictibilității.
3. Practic, prin emiterea deciziei de recuperare se revine la
valoarea pensiei anterioara lunii iunie 2017, încălcându-se astfel principul
aplicǎrii dispozițiilor legale mai favorabile, conform art. 60 alin.3 din Legea
223/2015. Consider ca recuperarea sumelor considerate incasate necuvenit nu-mi poate fi
imputatǎ beneficiarului în mod retroactiv. Conform art. 41 din Legea nr.
223/2015, drepturile de pensie stabilite potrivit legislației anterioare rămân
câștigate și nu pot fi reduse sau anulate decât în condițiile legii, motiv
pentru care apreciez recalcularea retroactiva cu 7 ani a pensiei subsemnatului
ca nelegala.
4. Invoc dispozitiile art. 1513
din Codul civil, care stabileste termenul general de prescripție pentru
acțiunile de recuperare a sumelor de bani de 3 ani.
Fata de cele sus-aratate, prin prezenta plangere prealabila
administrativa solicit anularea deciziei
nr.____________ din ________________ privind recuperarea sumelor incasate
necuvenit cu titlu de pensie militara de stat, emisa de Casa de Pensii
Sectoriala a Ministerului Afacerilor Interne si a obligației de restituire a sumei de __________lei, cu
menținerea în plată a deciziei anterioare de pensionare.
In drept, imi intemeiez prezenta pe dispozitiile art.7
din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea
nr.76/2012, coroborate cu
dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru
Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care
Romania este parte, intrucat ma consider vatamat in drepturile mele prin
emiterea de catre Casa de Pensii Sectoriala a Ministerului Afacerilor Interne a
deciziei nr.____________ din ________________ privind recuperarea sumelor
incasate necuvenit cu titlu de pensie militara de stat.
Data Semnatura
INFORMARE
(Pentru membrii SCMD proveniti din MAI)
SCMD
va pune la dispozitie modelul de Plangere administrativa prealabila, promis.
Trebuie completat si depus, cu numar de inregistrare, sau trimis prin posta, cu
confirmare de primire, la Casa Sectoriala de Pensii a MAI, in cel mult 30 de
zile calendaristice (data postei) de la primirea, de catre dvs., a deciziei de
taiere a pensiei in plata.
Dupa
ce ati facut aceasta operatiune, luati legatura cu d-na vicepresedinte col. (r)
Caloian Monica, in vederea pregatirii dosarelor de actiune in instanta.
Nu
plecati urechea la cei care va spun ca nu aveti nici o sansa, deoarece exista
si precedente si o clara discriminare, sub acest aspect, a rezervistilor fata
de pensionarii civili.
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele
SCMD
Col.
(r) dr. Mircea DOGARU
marți, 16 iulie 2024
S.C.M.D.
VERSUS CASA SECTORIALA DE PENSII A M.A.I.
-
In
atentia membrilor SCMD, jandarmi, pompieri sau fosti lucratori din Serviciile
MAI –
Stimati
camarazi,
Suntem din nou
discriminati fata de civili!
In asteptarea aplicarii
mult laudatei Legi 360/2023, mii de pensii civile au fost taiate sau micsorate
pe Legea 263/2010. Au fost insa iertati de inapoierea sumelor declarate
”necuvenite”.
La noi, a deschis
atacul Casa Sectoriala de Pensii a MAI vizand, deocamdata, peste 5600 de
jandarmi si pompieri in rezerva. Ia trimite accelerat DECIZII de recuperare a sumelor incasate necuvenit, cu titlul de pensie
militara, pe 84 de luni din urma.
De ce pensionarii
civili in cauza sunt iertati pentru o ”vina” care nu le apartine, iar
rezervistii nu? Este exact situatia din anii 2013-2015 cand ni se cereau bani
pe 36 de luni din urma, iar SCMD a elaborat (gl. Constantin Nastase) si obtinut
Legea 241/2013, apoi, cu ajutorul unor grupuri de deputati si senatori a facut
posibila aparitia Legii 223/2015 (ulterior distrusa prin zeci de OUG-uri).
In situatia actuala,
dupa discutii cu reprezentantii Casei Sectoriale de Pensii a MAI, Departamentul
Juridic al SCMD, recomanda:
·
in 30 de zile consecutive (nu
lucratoare) de la data primirii Deciziei, trimiteti prin posta, cu confirmare
de primire, sau inregistrati la emitent (Casa Sectoriala) nu o contestatie ci o
PLANGERE PREALABILA ADMINISTRATIVA (in baza Art. 7 a Legii 554/2001);
·
joi, 18 iunie a.c., SCMD va face public,
MODELUL PLANGERII, spre a fi descarcat si completat;
·
dupa alte 30 de zile de la inregistrarea
PLANGERII, fie ca vi se raspunde, fie ca nu, in baza Exemplarului 2 al acesteia
si a confirmarii de primire, sau a dovezii de inregistrare, se va putea
deschide actiunea in Contencios.
Pentru alte amanunte,
privind actiunea in justitie si actele necesare, dupa ce ati depus PLANGEREA,
luati legatura cu Departamentul juridic al SCMD.
Honor
et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD
Col. (r) dr. Mircea
DOGARU
marți, 9 iulie 2024
INFORMARE
INFORMARE
-
MASURILE ADOPTATE DE DELEGATII SINDICATELOR
SI STRUCTURILOR ASOCIATIVE DIN SAOPSN, LA ”SUMMIT”-UL DIN 08.07 2024 –
Stimati camarazi,
Dupa cum preconizam,
alegerile nu vor mai fi in septembrie. Pana la 1Decembrie vom avea acelasi
Parlament si acelasi Guvern. Iar pana la 1 septembrie, deplin asigurati,
deputatii nostri se vor tine, exclusiv, de vacante in locuri exotice, cumetrii
si sindrofii de tras sfori in interes personal. Intelegeti, asadar, de ce nu am
dat curs insultelor si acuzelor prostilor nostri fuduli si coordonatorilor lor
de servicii, viteji online, care ne reporsau ca nu iesim sa crapam in strada pe
40 grade Celsius, zbierand la zidurile goale!
Prioritatea noastra
ramane solda de grad a rezervistilor, pe care trebuie sa o impunem actualei
majoritati! Nu vrem ”Amendamentele Jianu”, botezate ”Leoreanu”, ”reactualizari”,
”recalculari” sau ”alinieri”, ci un calcul simplu ... Sa se scada BRUT-ul
nostru actual din noul BRUT al soldei de grad, sa se aplice impozitarea,
conditiile de calcul al pensiei si ceea ce rezulta sa se adauge la existent! Ori
pe cale parlamentara (PLX262/2024), ori pe cale guvernamentala (Ordonanta).
In noua conjunctura,
delegatii sindicatelor si structurilor asociative din SAOPSN, intruniti pe 08
iulie a.c., au convenit asupra urmatoarelor:
1.
Sa solicitam, in scris, prim-vicepremierului
Marian Neacsu, sa ne comunice de ce zace textul ordonantei in mapa primului
ministru. Si sa-l sfatuiasca pe acesta sa n-o mai faca pe naivul, ca stie exact
situatia rezervistilor inca de pe vremea cand el si Fifor il incadrau ca plopii
pe Dragnea, la negocierile cu noi. Basca solicitarile depuse in scris,
periodic, deputatilor si cu ocazia fiecarei iesiri in strada, inclusiv in fata
sediului PSD Buzau. Il poate pacali pe dl. Ciutacu, dar nu pe noi!
2.
Adoptarea, de catre toate structurile
asociative, a textului de NOTIFICARE propus de juristii SCMD (vezi Anexa) si
trimiterea acesteia de catre toti rezervistii, cu confirmare de primire,
tuturor deputatilor care ii reprezinta in circumscriptiile electorale, pe
adresa partidelor. Suplimentar, adaugam trimiterea Notificarii (de data aceasta
la Parlament, la Comisia de Buget-Finante a Camerei Deputatilor), catre domnul
presedinte Bogdan Hutuca, deputat de Constanta, la care zace, cu tot cu
amendamente (admise sau respinse), PLx262/2024.Va intrebati ce rost are?
Acelasi ca al zecilor de mii de scrisori de protest trimise de conducatorii
auto pe tema OUG-ului privind refuzul de acceptare a falselor teste antidrog. Cand
se va trezi, in prag de alegeri, cu mii de Notificari pe aceeasi tema, orice
deputat isi va baga picioarele in interesele stapanului strategic sau Ciolaco-Ciuce
si va actiona in interes propriu!
3.
Declansarea, dupa 15 august (adica dupa ce
va veni, in plic, si numele noului presedinte), a pichetarii, pe termen
(foarte) lung a sediilor PSD si PNL, in Capitala si in Tara.
4.
Anuntarea, de pe acum, zilnic daca se
poate, lansarea chemarilor si luarea masurilor pentru organizarea de catre
rezervisti a unui miting general al nemultumitilor la Guvern, pe 25 Octombrie. Idiotilor
care vor oracai ca impiedicam fariseii sa verse lacrimi de crocodil la
monumentele eroilor, de Ziua Armatei, le replicam ca, in marea lor nesimtire de
slugi penibile, stapanii lor, dupa ce s-au emotionat pe 4 iulie, au proclamat
ZIUA NATIONALA A ROMANIEI, ”o zi ca oricare alta” si au
fixat, in dispretul profund fata de tot ceea ce este romanesc, alegerile
parlamentare, pe 1 Decembrie. Se adauga faptul ca, pana la 25 Octombrie, va
pica si minciuna cu dublarea pensiilor civile, in care mai cred doar cativa
manipulati de-ai nostri, rosi de invidie pentru blana ursului din padure sau
pielea ciorii de pe gard.
Pe 25 Octombrie, Rezerva unita
va trebui sa fie in totalitate, in strada, la Guvern si alaturi de ea, nu numai
sindicatele partenere ale politistilor ci sindicatele tuturor salariatilor si
asociatiile civice si ale pensionarilor civili. Pentru ca, nu numai SAOPSN este jumulit in
interesul jefuitorilor Ucrainei, ci intreaga Tara e furata in interesul marilor
corporatii transfrontaliere. Daca insista sa intoarca spatele propriilor
cetateni, clasa politica va suferi consecintele! In Piata Victoriei ne vom
asuma sarcina participarii generale, fara exceptie, la vot si trimiterii
impostorilor acasa!
Honor et Patria! Vae
Victis!
Presedintele SCMD,
Presedinte Executiv al
FNM,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
Anexa
NOTIFICARE
Subsemnatul _____________________________________________, gradul (rezerva sau retragere) din M.Ap.N, M.A.I. sau S.R.I. (dupa caz) din anul___, domiciliat in ____________________________________________________, identificat cu C.I. Seria ___ Nr._____________, prin prezenta, îmi exprim in mod explicit si in cunostinta de cauza indignarea, revolta si dezamagirea pentru modul intentionat și iresponsabil în care sunt generate si soluționate de catre autoritatile decizionale si executive ale statului roman, problemele cu care ma confrunt continuu, în calitate de beneficiar al pensiei militare de stat după anul 2011.
Așa cum se știe, aceste probleme au
fost aduse, din nou, în data de 09.05.2024, în cadrul protestului organizat în
Bucuresti, la cunoștința autorităților legislative și a conducerii ministerului
unde am activat, precum si Casei de Pensii Sectoriale a M.Ap.N,
(M.A.I. sau S.R.I., după caz), la care am participat alaturi de mii de
persoane, fara a se rezolva absolut nimic pana in prezent.
Am constatat ca se tergiversează,
cu bună știință, adoptarea în Parlament a unor amendamente la ordonanța de
urgență care actualizează cuantumul soldelor de grad pentru militarii aflați în
activitate, fiind complet ignorați cei aflați în rezervă, în mod imoral, ilegal
și neconstituțional, atâta timp cât gradul reprezintă un titlu de proprietate
pentru toți militarii.
După ce, o lungă perioadă de timp,
am fost denigrat că as avea pensie speciala sau ”nesimțita”, după ce s-a mințit
în opinia publică spunându-se că militarii nu au contribuit la sistemul de
pensii și după ce, prin tertipuri juridice, mi-au fost anulate, sistematic,
drepturile prevăzute în Legea 80/1995 și Legea 223/2015, azi sunt privat, tot
ilegal, si de actualizarea soldei de grad.
Gradul militar nu are nici o
legătură cu statutul de activ sau rezervist, este un drept câștigat, pe care nu
îl poate lua nimeni, iar recunoașterea și compensarea lui trebuie să fie unice.
Nu există nici o prevedere și nici nu poate fi introdusă, care să facă
diferențe între gradul militarului în activitate și cel al unui rezervist.
Prin prezenta solicit:
1. Promovarea, în regim de urgență,
a unei prevederi legale privind actualizarea pensiilor militare de stat, prin
luarea în considerare, și pentru rezerviști, a cuantumului soldei de grad
aflată în plată la militarii activi, în baza Ordonanței nr.26/2024, care a fost
trimisă spre dezbatere parlamentară, la Camera Deputaților.
2. Continuarea demersurilor pentru
eliminarea, în cursul anului 2024, a inechităților din sistemul de pensii
militare, acordându-se pensii egale pentru funcții, grade și condiții egale,
întrucât în prezent diferențele sunt foarte mari și se accentuează cu fiecare
nouă reglementare. Aceasta presupune abrogarea Ordonanțelor de Urgență
nr.57/2015, nr. 59/ 2017 și nr.114/2018 si revenirea la prevederile initiale
ale Legii nr. 223/2015.
Atat eu cât și alți rezerviști
militari, întelegem să tragem un semnal de alarmă către toți decidenții
politici și militari, să nu ignore drepturile și interesele noastre legitime,
acum, când aproape de granițele României se desfășoară un conflict militar de
mare amploare. Atitudinea autorităților față de rezerviștii militari poate avea
efecte grave, poate influența slăbirea structurilor de forță și descurajarea
tinerilor care ar dori să îmbrățișeze cariera militară. Menționez că situația
socială a militarilor în rezervă este sensibilă și extrem de dificilă, inclusiv
din perspectiva veniturilor materializate în pensii și în alte drepturi legale,
care nu li se acordă.
Data Semnatura
____________ __________