ANUNT REFERITOR LA PROCESUL JURIDIC AVAND CA SUBIECT DISCRIMINAREA PRODUSA DE LEGEA 282/2023

1. Puteti descarca de la https://drive.google.com/file/d/1yOxkoklw1LcBTm1SSeCk2qpA28qU-Xjf/view?usp=drive_link formularul/declaratia care trebuie completata si semnata de catre membrii sindicatului participanti la procesul declansat in Justitie de catre SCMD pentru discriminarea produsa de Legea 282/2023; 2. Rezervistii din toata tara, care nu sunt membri ai SCMD si care doresc sa sprijine aceasta actiune, sunt rugati sa se inscrie in sindicat. Detalii despre inscrierea in SCMD gasiti la http://scmdsecretariat.blogspot.com/2010/02/procedura-de-primire-de-noi-membri.html

luni, 30 noiembrie 2009

CATEVA IDEI DE LUAT IN SEAMA PENTRU O ROSTIRE CU PRILEJUL ZILEI NATIONALE

* INTAI DECEMBRIE 1918 a fost si ramane o suma, “de jure”, a romanitatii istorice care si-a dorit, fara de istov, ca pe langa unitatea de cuget sa-si vada implinita si unitatea fizica, a tuturor vetrelor ei .

*Pentru bucuria de a fi impreuna a poporului viu de astazi, un simetric popor romanesc zace sub brazde - ucis nu de moartea cea buna, ci de fierul nemilos al dusmanului ; orice punere in discutie a ceea ce s-a infaptuit in acea zi unica de decembrie si orice atingere ticaloasa, de orice fel ar fi ea, adusa actului sacru al Unirii, sunt o necuviinta de neiertat fata de suferintele indurate si fata de sangele varsat.

*Cand se propune schimbarea continutului Articolului Unu din Constitutie, articol care stabileste ca “Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil”, osteanul sa traga sabia, iar neosteanul sa ceara si el una . Acest articol este consecinta nemijlocita si inscrisul de drept ale Marelui Act de la Alba Iulia si in simpla, dar densa lui expresie, se afla condensate doua milenii de istorie dictate cronicarului de insusi Dumnezeu.

*In numele Marei Uniri generatia interbelica a desavarsit opera de statalitate moderna a Printului de la 1859 – Colonelul Alexandru Ioan Cuza, a creat , in toate domeniile , la un adevarat nivel european si universal, a avut curajul sa loveasca dusmanul bolsevic “de la miazazi si miazanoapte” pentru a-i scoate din ghiare ceea ce rapise din nou, a eliberat Ardealul de Nord, a eliberat , de fapt, Budapesta, a inrosit raurile din vaile Muntilor Tatra, si-a odihnit luptatorii pe treptele palatului Belvedere din sanul Vienei.

*Dupa 1945, in numele aceleiasi neuitate Mari Uniri, alte generatii au izbutit sa scoata din Tara o uriasa armata rusa dimpreuna cu sangerosii ei comisari, au neutralizat diversiunea stalinisto-kominternista de ocupatie, au scos – pana in 1965- din temnite si lagare multimea celor condamnati pe nedrept , au pus in opera, in numai 20 de ani, un program energetic national greu de realizat si pentru state cu mare potential, au deschis Romania pentru colaborare economica si politica cu toate statele Lumii, au creat, in acelasi interval, o cat se poate de concreta avere romaneasca estimata la peste 350 miliarde Euro ( nivelul de referinta al anului ’89), au asigurat , in ciuda unor mari dificultati datorate naturii vremelnicului sistem, un mediu de manifestare si de continuitate pentru creatia si cultura nationala.

Desi lista infaptuirilor este cu mult mai lunga, ne rezumam doar la cele afirmate mai sus.

In numele aceluiasi nepereche respect datorat si simtit pentru actul Marei Uniri de la 1 Decembrie 1918, vom adauga insa, cu multa amaraciune, cele ce urmeaza :

*Din punctul nostru de vedere , in locul transformarii imensului potential de speranta configurat de celalalt decembrie crucial romanesc, Decembrie ’89, intr-o realitate care sa ne impuna definitiv si fara rezerve lumii civilizate, ne-am trezit in ipostaza de tolerati, de integrati, pe criterii mereu ocultate, unei lumi care ne refuza insusi spiritul integrarii.

*O clasa politica fraudocratica, lipsita de orice respect pentru sinteza de valori care este Patria Romana, dedicata exclusiv si indiferent de consecinte doar interesului individual, aparent oarba la vasta diversiune antinationala desfasurata , in cele mai multe cazuri, chiar cu nemijlocitul ei aport, aproape ca ne-a intors la incerta stare de ajun a lui Decembrie 1918.

*O retrocedare zisa “in integrum”, aplicata in absenta unui temei juridic decurgand din izbanzile si reperele Marei Uniri, a repus pretutindenea in drepturi fosta grofime, fosta aristocratie imperiala austro ungara, a instalat drept mostenitoare de asezaminte si domenii progenitura deposedata de titluri a unor foste case domnitoare, progenitura care nici nu stie bine unde este Romania pe harta Europei.

*O privatizare facuta in aceleasi conditii a instrainat avutia nationala si a permis PRIN LEGE valului de investitori, de extractie dubioasa in chiar tarile de provenienta, sa o lichideze fara mila, eradicand din peisajul social romanesc peste CINCI MILIOANE DE LOCURI DE MUNCA si stergand de pe tabloul muncii sectorul ei cel mai important – PRODUCTIA.

*O reimproprietarire funciara dictata ,zice-se, “de strigarea momentului istoric”, ne-a readus in datele anjului 1907 si a permis instalarea unei insecuritati alimentare de care profita din plin vecinii pe care ii hraneam altadata cu painea noastra si cu vinul nostru .

*O vasta malvexatiune financiar-bancara, paralela dubioasei crize economice mondiale, dar inseriindu-se ei, a facut din aproape fiecare roman un datornic vandut pe viata, un posesor de “avere” care nu produce, ci doar pretinde si cheltuie resurse. Tara insasi are o datorie (peste 70 de miliarde de Euro dupa sursele cele mai blande!) care o poate scoate la mezat in orice secunda.

*Valorile si sistemele de valori care alcatuiesc sinteza forma-fond a ceea ce numim Patria Romana au fost supuse , intr-o dubioasa maniera operativa si tehnica de formula simili kominternista, unui tratament care a facut gloria trista a anilor ’50, Romania insasi fiind declarata de niste autoinstalate si autoproclamate elite culturale cu pretinse mari merite disidente si revolutionare, ca teritoriu exemplar al represiunii totalitare, ca infaptuitoare a unui odios Holocaust in numele caruia am platit si continuam sa platim daune de miliarde de Euro.

Daca mai adaugam la cele de mai sus tribulatiile unei justitii permanent siluite politic, prabusirea sistemului national de aparare care nu are in integrarea NATO decat o fragila garantie de conjunctura, precaritatea serviciilor de siguranta si ordine publica aflate mai mult la dispozitia infractorului decat a cetateanului, comitialitatea unei administratii care nu-si mai gaseste coada, necum capul, decaderea din sfanta lui datorie a domeniului sensibil al educatiei si formarii, avem la dispozitie descurajantul tablou care ne da dreptul sa ne intrebam in ce masura marile semnificatii ale actului de la INTAI DECEMBRIE 1918 mai alcatuiesc o realitate vie, capabila sa reziste vremii si vremurilor.

De fapt cu ce drept, cu ce obraz mai sarbatorim, mai omagiem, mai comemoram, noi, azi , intai decembrie 2009, un INTAI DECEMBRIE 1918 caruia i-am risipit, i-am furat si i-am consumat, iresponsabil, continutul ?


Valeriu Pricina, 30 nov, 2009

15 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua si multa sanatate tuturor cadrelor militare active si in rezerva ( disponibilizate).
Subscriu celor scrise de dl. colonel Valeriu Pricina, cu amaraciune in suflet asistam astazi la parade pompoase in care sarbatorim degradarea si decaderea unor valori morale.
Pentru o Romanie unita si prospera generatii de eroi legendari s-au sacrificat lasandune o mostenire.
Ce am facut cu aceasta mostenire?
Incotro ne indreptam?

ionel spunea...

COMPLETARI LA RECOMANDARILE JURIDICE POSTATE PE BLOG, REFERITOARE LA LEGEA 329/2009:
1.suspendarea raporturilor de serviciu, din initiativa proprie, este un drept prevezut de legea 188/1999 privind statutul functionarului public, deci nu poate fi luata in calcul, ca optiune, de bugetarii cu contracte individuale de munca sau alte forme care nu intra sub incidenta legii 188/1999;
2. suspendarea raporturilor de serviciu nu anuleaza si nici nu amana exprimarea optiunii instituite de art.18-19 din legea 329/2009;
3. poate fi discutata doar, de catre juristii cu foarte mare experienta, aplicarea prevederilor privind "incetarea de drept raporturilor de munca" stipulate la art.20 din legea 329/2009 in perioada in care, din initiativa functionarului public si la cererea acestuia, raporturile de serviciu ale acestuia sunt suspendate conform art.95 alin.(2) din legea 188/1999; fac precizarea ca, potrivit prevederilor aceleiasi legi, art.96 alin.(3), "pe perioada suspendarii, raporturile de serviciu ... nu pot inceta si nu pot fi modificate decat din initiativa sau cu acordul functionarului public in cauza"; legea 329/2009 nu prevede la nici un articol din cap.IV sau altundeva, ca modifica sau completeaza legea 188/1999, care este, de altfel, o lege organica; in legea 188/1999 la art.98 nu este prevazuta ca si cauza de incetare de drept a raporturilor de serviciu, neexprimarea optiunii privind renuntarea la un drept castigat, pensia, drept patrimonial recunoscut de legislatia europeana;in sinteza, speta este urmatoarea: pot functiona simultan doau institutii de drept si anume: una care interzice incetarea raporturilor de serviciu in perioada de suspendare a acestor raporturi, potrivit art.95 din legea 188/1999, alta care induce incetarea raporturilor de serviciu, potrivit art.20 din legea 329/2009.
4.concediul medical nu amana si nu anuleaza obligatia de a se exprima optiunea prevazuta la art.18-19 din legea 329/2009!
ATENTIE: angajatorul nu este obligat sa opteze, ci doar sa ia act de nexprimarea optiunii, fapt pentru care, daca nu procedeaza la incetarea raporturilor de serviciu, atunci drepturile salariale curg in continuare!!! simultan, datorita necomunicarii optiunii, si drepturile de pensie curg in continuare, fapt pentru care sunt incidente prevederile art.22 din legea 329/2009, aplicarea carora va conduce la recuperarea de la bolnavul care a incasat dupa 09.12.2009 si salariu si pensie, a pensiei "incasate necuvenit";
CONCLUZIE: PANA LA ABROGAREA LEGII 329/2009, CAP.IV, ORICUM AM FACE, TOT VOM PIERDE CEVA, ORI SALARIUL, ORI PENSIA, CE E MAI GRAV ESTE CA VOM PIERDE DREPTUL DE MUNCA IN INSTITUTII BUGETATE!!!

Mărin Juvete spunea...

Ce s-a intamplat domnilor, ce hacker a dat lovitura pe blog de sunt afisate bannere cu secera si ciocanul şi "Rusia a ales: Mircea Gioană preşedinte"? Cred că revin la mai vechea mea obsesie, aia cu securiştii de rit nou, apărătorii cuceririlor capitaliste ale clanurilor Băsescu, Cocoş, Bordureanu. Ruşine lor, dar pe undeva ma relaxez, este semnul disperării şi al neputinţei. La lada de gunoi cu ei!

ELENA spunea...

Pentru Ionel
Fara a avea pretentia ca sunt specialist in dr. muncii (deoarece lucrez pe comercial) as vrea sa "discutam" putin pe cele scrise de Dvs.
1. - e clara
2. - bun! Si daca functionarul public nu-si exprima, totusi, pur si simplu, optiunea?
3. - si in situatia in care vorbim de Codul Muncii, nu e acelasi lucru? Unde scrie in 329 ca se modifica Codul Muncii si unde - in Codul Muncii - se prevede la cauzele "de drept" de incetare a CIM o situatie precum cea din Legea 329? Sau "neexprimarea optiunii privind renuntarea la un drept castigat, pensia, drept patrimonial recunoscut de legislatia europeana"?
4. Daca la incetarea CM angajatul opteaza pentru .....PENSIE, credeti ca ii va lua cineva salariul inapoi, adica ii va iceta CIM/raportul de munca pe perioada cat e in CM?
PAREREA MEA: Legea 329 e ...VARZA. Pe o astfel de lege nu ai cum sa dai o solutie legala aproape la nimic. 329 incalca tot ce se poate incalca. Vor urma nenumarate procese la care .... sa vedem ce solutii se vor da!

ionel spunea...

Multumesc, Elena, pentru atentia acordata randurilor mele; referitor la intrebarile puse, comentariul meu este acesta:
Exprimarea uneia dintre optiuni sau, pur si simplu, neexprimarea uneia, reprezinta alegerea fiecaruia, sper in deplina cunoastere si asumare a consecintelor oricarei actiuni sau inactiuni; fata de neexprimarea optiunii, legea 329/2009 prevede la art.23:
“Art. 23 (1) Angajatorul are obligatia de a lua masurile necesare constatarii cazurilor prevazute la art. 18 si la art. 19 alin. (3) si (4).
(2) Incalcarea de catre angajator a prevederilor alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei.”
iar Instructiunile din 20/11/2009 prevad la art.9 alin.(6):
”Art. 9. (6) In situatia in care pensionarul nu depune, pana la data prevazuta la art. 7, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 8 alin. (1) lit. c), angajatorul va constata existenta cauzei prevazute la art. 20 din Legea nr. 329/2009 si va declansa procedura incetarii raporturilor de munca stabilite in baza contractului individual de munca sau a actului de numire in functie, precum si a raporturilor de serviciu .”
In situatia de mai sus, devin incidente prevederile legii 188/1999, art.98, alin.(2):
“Art. 98 (2) Constatarea cazului de incetare de drept a raportului de serviciu se face, in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea lui, prin act administrativ al persoanei care are competenta legala de numire in functia publica. Actul administrativ prin care s-a constatat incetarea de drept a raporturilor de serviciu se comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in termen de 10 zile lucratoare de la emiterea lui.”
Rezulta, din cele de mai sus, ca, neexprimarea unei optiuni conform prevederilor art.18-19 din legea 329/2009, pana la data de 09.12.2009, va conduce la indeplinirea conditiilor privind art.20 privind “cauza de incetare de drept a raporturilor de munca stabilite”, situatie ce va fi constatata obligatoriu de catre angajator in termen de cinci zile, adica pana pe data de 14.12 2009, inclusiv, data pana la care va emite si actul administrativ referitor la incetarea de drept a raporturilor de munca.
Referitor la nr.3: De acord cu tine, extensia facuta este valabila si intareste ceea ce am afirmat; aici, juristii ar putea invoca principiul complementaritatii sau faptul ca, acolo unde legea nu interzice in mod expres, totul este permis;daca ai remarcat, Curtea Constitutionala nu a mai tinut cont de principiul neretroactivitatii (legea se aplica si pentru pensionarii cumularzi, existenti la data intrarii in vigoare), a ignorat teoria dreptului castigat (privind obtinerea dreptului la pensie, anterior intrarii in vigoare a lg.329, in conditiile legale in vigoare la data iesirii la pensie, adica lg.164 si OG7/1997) si, mai grav, a nesocotit principilu constitutional al nediscriminarii, scotand in afara aplicarii legii 329 pensionarii cumularzi care sunt angajati intr-o institutie bugetata, cu mandat, adica ei, primarii, consilierii locali, etc.
In ceea ce priveste comentariul tau: ”Legea 329 e ...VARZA. Pe o astfel de lege nu ai cum sa dai o solutie legala aproape la nimic. 329 incalca tot ce se poate incalca. Vor urma nenumarate procese la care .... sa vedem ce solutii se vor da!”, eu sunt foarte pesimist: vor da solutii dupa mintea si bunul simt al fiecarui membru din completul de judecata, solutii diferite de la dosar la dosar, chiar in cadrul aceslorasi institutii, asa cum au dat si in cazul proceselor intentate de functionarii publici pentru recuperarea primelor de vacanta sau a celor doua componente salariale: suplimentul postului si suplimentul treptei. In particular, iti pot comunica multe decizii definitive si irevocabile ale Curtii de apel, date in dosare deschise pe aceeasi speta, de functionari publici din aceeasi institutie publica, directie, servicu, colectiv de munca,, prin care unii au si incasat suplimentele iar restul nu! Repet: in aceeasi institutie publica.!!! Si atunci?

Oricand deschis oricaror puncte de vedere si provocari,
IONEL

ELENA spunea...

Pentru IONEL
V-am propus ca, pentru a nu tulbura apele - si asa tulburi - in care plutim zilele astea, pentru a nu ne zapaci colegii cu schimburile noastre de opinii, sa trecem la continuarea comentariilor pe mail-urie personale. Ma intereseaza opinia dumneavoastra cu referire la ceea ce se va intampla DUPA data de 9 decembrie; orice punct de vedere din partea cuiva care stie ce vorbeste, care are o experienta in domeniu, il apreciez ca fiind binevenit. Adresa mea e pe prima pagina.

adiadiadi spunea...

1. -SALARIU MEDIU BRUT 2009 = 1693;
- PENSIE 1800 ;
- OPTIUNE : SUSPENDARE PENSIE
2.- SALARIU MEDIU BRUT 2010 = 1850
- PENSIE 1800 ;
- CONF ART. 4 SI 11 DIN INSTRUCTIUNILE DE APLICARE ALE LEGII 329 , INCEPIND CU LUNA URMATOARE SE POATE SOLICITA REPUNEREA IN PLATA A PENSIEI CONCOMITENT CUMUL CU SALARIU ?ESTE CORECT?
ROG OPINII MAI ALES DE LA IONEL SI ELENA

ionel spunea...

Pentru Adiadiadi:
Dupa parerea mea (te rog sa iei in calcul puernica nota de subiectivitate, deoarece si eu sunt unul dintre cei afectati,deci gandesc sub imperiul acestei situatii), art.11 din Instructiuni nu are nici o legatura cu art.4 ci cu prevederile art.7. Te rog sa le citesti, in continuare, cu atentie:
“Art. 7. - Pentru pensionarii care la data intrarii in vigoare a dispozitiilor cap. IV din Legea nr. 329/2009 se afla in situatia prevazuta la art. 17 alin. (2) lit. a) din lege, termenul de 15 zile, inauntrul caruia au obligatia de a-si exprima in scris optiunea intre suspendarea platii pensiei si incetarea raporturilor de munca, de serviciu sau a actului de numire in functie ori, dupa caz, de a-si exprima in scris optiunea cu privire la mentinerea in plata a uneia dintre pensiile al carei cuantum permite cumulul, se implineste in ziua de 9 decembrie 2009 inclusiv.
Art. 11. - (1) Pensia care a fost suspendata ca efect al aplicarii dispozitiilor prevazute in cap. IV din Legea nr. 329/2009 poate fi reluata in plata la cererea pensionarului, incepand cu luna urmatoare celei in care nu se mai realizeaza cumulul, in urmatoarele situatii:
a) daca salariul mediu brut depaseste nivelul pensiei suspendate;”
Prevederile art.4 se refera la cei care, la data intrarii in vigoare a legii 329/2009, indeplinesc conditiile respective privind cumulul pensiei cu salariul, respectiv atunci cand pensia primita este mai mica decat salariul mediu brut pe economie.
Trebuie sa inteleg de la tine ca, intrucat in 2009, pensia depaseste salariul mediu brut pe economie, optezi pentra salariu si pastrezi raporturile de serviciu cu suspendarea, simultana, a platii pensiei, urmand ca, atunci cand, in 2010, pensia va fi mai mica decat salariul si se vor indeplini conditiile prevazute de art.11, sa ceri Casei de Pensii a Armatei (ma rog, nu acesta este numele corect, dar intelegi la cine ma refer) reluarea in plata a pensiei incepand cu data de intai a lunii urmatoare depunerii cererii, potrivit prevederilor art.9 din instructiuni:
“Art. 9. - (1) In situatia in care pensionarul opteaza pentru suspendarea platii pensiei/pensiilor, angajatorul este obligat ca, pana pe data de 4 a lunii urmatoare celei in care a fost exprimata optiunea, sa depuna la casa/casele de pensii care efectueaza plata o adresa din care sa rezulte situatia pensionarului (anexa nr. 3 la prezentele instructiuni), insotita de un exemplar al declaratiei prevazute la art. 8 alin. (1) lit. c).
(4) Plata pensiei/pensiilor se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care a fost exprimata optiunea de catre pensionar.”
Asa da, merge, dupa parerea mea, cu observatia ca, in loc sa stai acasa, degeaba, pe o pensie de 1850, te duci la serviciu si muncesti pentru un salariu de 1693 lei sau mai mic, chiar... A ramas cumva, liber, soclul de pe care a fost data jos statuia lui Lenin si eu nu stiam?
Daca, insa, acum, la 08.12.2009, optezi pentru pastrarea pensiei, raporturile de serviciu inceteaza de drept si nu mai pot fi reluate in situatia in care se indeplinesc conditiile prevazute de art.11. Nicaieri in legea 329/2009 nu vei gasi o cat de mica referire la posibilitatea reluarii raporturilor de serviciu odata incetate.
Citeste cu atentie forma ingrata a optiunii inscrisa in anexa nr.2 la instructiuni si vei vedea ca raporturile de serviciu iti vor fi desfacute la cererea ta, conform optiunii exprimate si nu c-asa vor muschii angajatorului tau!!!!

ionel spunea...

Buna seara, ELENA
Incerc sa formulez un raspuns cat mai argumentat la intrebarea dv:
“ce se poate intampla daca pensionarul cumulard nu formuleaza, inscris, nici o optiune? In ce baza angajatorul poate emite decizie de incetare a raporturilor de munca si cat rezista aceasta in instanta?”
Pai, sa recapitulam cum stam:
-A.pensionarul cumulard nu depune in scris, angajatorului, nici o optiune, in termenul legale de 15 zile, respectiv pana pe 09.12.2009-
Consecinte:
1.Intervin prevederile art.20 din legea 329/2009, care spun astfel:
“Art. 20 Neindeplinirea obligatiei privind exprimarea optiunii in termenul prevazut la art. 18 si la art. 19 alin. (3) si (4) constituie cauza de incetare de drept a raporturilor de munca stabilite in baza contractului individual de munca sau a actului de numire in functie, precum si a raporturilor de serviciu.”
2. Ce face angajatorul?
Este obligat de prevederile art.23 din legea 329 sa constate incetarea de drept a raporturilor de serviciu:
“Art. 23 (1) Angajatorul are obligatia de a lua masurile necesare constatarii cazurilor prevazute la art. 18 si la art. 19 alin. (3) si (4).”
Iar “Instructiunile din 20.11.2009...”, prin art.9 alin.(6) spun si cum sa procedeze angajatorul si anume:
“(6) In situatia in care pensionarul nu depune, pana la data prevazuta la art. 7, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 8 alin. (1) lit. c), angajatorul va constata existenta cauzei prevazute la art. 20 din Legea nr. 329/2009 si va declansa procedura incetarii raporturilor de munca stabilite in baza contractului individual de munca sau a actului de numire in functie, precum si a raporturilor de serviciu .”
3.In ceea ce priveste procedura incetarii raporturilor de serviciu (pentru cei care se afla sub incidenta legii188/1999), angajatorul va aplica prevederile legii 188/1999, art.97 litera a) si ale art.98 alin.(2):
“Art. 97. - Incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici se face prin act administrativ al persoanei care are competenta legala de numire in functia publica si are loc in urmatoarele conditii: a) de drept;
(2) Constatarea cazului de incetare de drept a raportului de serviciu se face, in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea lui, prin act administrativ al persoanei care are competenta legala de numire in functia publica. Actul administrativ prin care s-a constatat incetarea de drept a raporturilor de serviciu se comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in termen de 10 zile lucratoare de la emiterea lui.”
Mentiune: nu ma pronunt cum ar putea fi in cazul celor cu CIM!
-B.Care este dimensiunea juridica a actului administrativ de desfacere a raporturilor de munca(serviciu), cata putere are acest act in fata instantei?
Raspuns: trebuie citite si interpretate cu atentie textele celor doua optiuni inscrise in anexa 2 la Instructiunile din 20.11.2009, si anume:
“ Subsemnatul/Subsemnata, [...] declar că optez pentru:
[] continuarea activităţii şi suspendarea plăţii pensiei pe care o primesc de la ............................*) cu talon nr. ...............................;
[] încetarea contractului individual de muncă/a raportului de serviciu/a actului de numire în funcţie.”

Se vede foarte clar, de aici, ca fiecare pensionar cumulard, cu manuta lui va cere “încetarea contractului individual de muncă/a raportului de serviciu/a actului de numire în funcţie””
Angajatorul, saracul nu va mai avea de facut decat sa-i indeplineasca dorinta!!!
Si atunci, ce acuztie i se poate aduce?
Ca pensionarul cumulard nu a depus nici o optiune in acest sens iar el, hainul, i-a desfacut contractul de munca?
Nu va tine, caci angajatorul se va apara cu prevederile legii 329 art.18-19 si ale instructiunilor, art.7 -8 care prevad, peste tot, doar obligatia pensionarului cumulard!!!

ionel spunea...

Fata de multele intrebari ale colegilor nostri, afisate pe blog, referitoare la contractele individuale de munca, incetarea acestora, termenele de preaviz, etc, fac urmatoarele precizari:
1.Sa vedem ce spune “CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL PE ANII 2007-2010, Incheiat conform art. 10 si 11 din Legea nr. 130/1996, republicata, inregistrat la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei cu nr. 2895/29.11.2006”, la capitolul VI “Contractul individual de munca”:
“ART.74. - (1) Incetarea CIM poate avea loc - in conditiile prevazute de lege - printr-unul din urmatoarele moduri:a) de drept;”
Daca coroboram aceste prevederi cu cele ale Legii 329/2009, art.20:“ Neindeplinirea obligatiei privind exprimarea optiunii in termenul prevazut la art. 18 si la art. 19 alin. (3) si (4) constituie cauza de incetare de drept a raporturilor de munca stabilite in baza contractului individual de munca sau a actului de numire in functie, precum si a raporturilor de serviciu.”, constatam ca cele doua prevederi nu sunt antagonice, dimpotriva, sunt contingente. Rezulta, deci, ca pensionarul cumulard nu poate invoca o anumita contradictie intre cele doua legi pentru a demonta in instanta desfacerea CIM de catre angajator in baza legii 329/2009;
3. Mai mult, CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL PE ANII 2007-2010 prevede la art.81 alin.(1), urmatoarele:
“ART.81. - (1) La aplicarea efectiva a reducerii de personal, dupa reducerea posturilor
vacante de natura celor desfiintate, masurile vor afecta in ordine:
a) CIM ale salariatilor care cumuleaza doua sau mai multe functii, precum si ale celor
care cumuleaza pensia cu salariul;”
Dupa cum se vede, inca din 2006 statul si-a asigurat legalitatea desfacerii CIM pentru pensionarii cumularzi in cazul restructurarii unor institutii bugetare, adica exact in situatia ce se preconizeaza a se pune in aplicare pana cel tarziu aprilie-mai 2010.
4.In ceea ce priveste termenul de preaviz, CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL PE ANII 2007-2010 prevede la art.74 alin.(2), urmatoarele:
“ART.74. -(2) In cazurile in care unitatea este obligata, potrivit legii, sa acorde un preaviz la desfacerea contractului de munca, durata preavizului va fi de 20 de zile lucratoare.”
Observatii:
-legislatia muncii lasa deschisa posibilitatea inscrierii in CIM si a altor termene de preaviz (am intalnit chiar si de 45 de zile), functie de postul pe care este incadrat salariatul respectiv, tocmai de aceea aceste termene nu trebuiesc generalizate;
-in cazul pensionarilor cumularzi care au detinut calitatea de functionari publici, sunt aplicabile doar prevederile legii 188/1999 care vin in corelatie cu cele de mai sus, insa nu prea pot revendica prevederile CONTRACTULUI COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL PE ANII 2007-2010 deoarece ministerele in care suntem angajati invoca faptul ca aceste prevederi sunt aplicabile doar mediului privat, in interiorul lor fiind aplicabile doar prevederile legii 188/1999 sau ale contractelor colective la nivel de ramura, acolo unde acestea sunt incheiate!!!
Coroborand toate prevederile pe care le-am studiat si invocat , eu consider ca, in cazul incetarii de drept a raporturilor de munca, angajatorul nu are obligatia de a da salariatului un preaviz, tocmai pentru faptul ca motivele “incetarii de drept” a raporturilor de munca sunt cunoscute de catre acesta din urma si, in cele mai multe cazuri, generate de acesta.
Doresc, totusi, si alte opinii avizate, in aceasta problema.

Anonim spunea...

Buna ziua,
Apreciez comentariile documentate ale d-lui Ionel, care ma mai lumineaza si pe mine in privinta anumitor chestiuni juridice (trebuie sa mentionez ca eu si domeniul juridic=doua linii paralele). Ceea ce ma ghideaza pe mine, ca profan, in hatisul juridic este o anumita logica, a bunului simt pana la urma, de la care nici macar acest domeniu nu se poate eschiva.
Asa ca as vrea sa evidentiez un amanunt, semnificativ, si anume acela ca posturile pe care sunt incadrati 'cumularzii' nu se desfiinteaza, ci ele vor continua sa existe, urmand a fi ocupate de alte persoane.
Deci, situatia prevazuta in CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL PE ANII 2007-2010, la art.81 alin.(1), cum ca "La aplicarea efectiva a reducerii de personal, dupa reducerea posturilor
vacante de natura celor desfiintate, masurile vor afecta in ordine:
a) CIM ale salariatilor care cumuleaza doua sau mai multe functii, precum si ale celor
care cumuleaza pensia cu salariul;” NU este aceeasi cu ce se intampla in cazul militarilor in rezerva CARE SUNT DATI LA O PARTE CA SA VINA ALTII PE LOCURILE LOR, iar nu pentru ca functiile respective s-ar desfiinta. (A-propos, ar trebui ca pe viitor sa nu mai fie numiti 'pensionari' cei care nu au atins limita de varsta...).

Anonim spunea...

Am onoarea sa va salut.
Sunt CUMULARD (ce cuvant idiot) si pe data de 02.12.2009 am depus cerere de chemare in judecata a statului roman, ceva asemanator cu ce am vazut pe site. Pe data de 09.12.2009 am semnalat angajatorului ca sunt pensionar M.Ap.N iar la anexa 2 am precizat ca am chemat statul in judecata pe Legea 329/2009 si ca nu-mi exprim optiunea pana la pronuntarea instantei si am anexat cererea de chemare in judecata. Cum arata d.p.d.v.al Legii 329 actiunea mea? Am vrut sa castig si timp, poate s-o trezi cineva in tara asta si va respecta Constitutia.
Oricum, vad ca se reia problema legii pensiilor si daca asteptam iarasi pana in ultima clipa, ma tem ca vom avea aceeasi situatie ca acum, cand raul este deja facut.

Dan m spunea...

Intrebare pt.dl Ionel:
in situatia suspendarii raporturilor de serviciu, de catre un functionar public (fost cumulard), este posibila reluarea in plata a pensiei (bineinteles pe durata suspendarii)?
Multumesc anticipat!

ionel spunea...

RASPUNS LA INTREBAREA DL. DAN M.

1.VA ROG SA CITITI CU ATENTIE RASPUNSUL MEU DAT LA ACEEASI INTREBARE PUSA DE COLEGUL ADIADIADI, POSTAT PE ACEST BLOG PE DATA DE 07.12.2009. DACA DORITI PRECIZARI SUPLIMENTARE, VA ROG SA REVENITI, VA VOI RASPUNDE CU CEA MAI MARE PLACERE!
2.Suspendarea raporturilor de serviciu, la cererea functionarului public este reglementata de art.95 din legea 188/1999, pentru motive intemeiate, justificate cu documente, pentru o perioada de minim 30 zile, dar fara ca perioadele cumulate sa depaseasca 3 ani. In perioada de suspendare, logic, functionarul public nu va realiza venituri salariale. Ce legatura are acest lucru si cu plata pensiei militare? Suspendarea platii pensiei se va face doar in cazul in care pensionarul cumulard opteaza pentru continuarea raporturilor de serviciu cu suspendarea platii pensiei, potrivit prevederilor legii 329/2009. Dupa parerea mea, ar fi absurd sa ceri intai continuarea raporturilor de serviciu si suspendarea platii pensiei, sa intervina suspendarea platii pensiei incepand cu data de intati a lunii urmatoare exprimarii optiunii si apoi sa ceri suspendarea raporturilor de serviciu. In acest caz nu mai primesti nici salariu nici pensie. Si atunci, de ce mai ceri suspendarea? Ce castigi? Optiunea salariu versus pensie ar trebui sa conduca la cererea de suspendare a platii pensiei daca salariul ar fi mai mare sau cel putin egal cu pensia, pentru a castiga, in acest caz macar faptul ca, odata cu plata salariului, angajatorul plateste si contributia la sistemul de pensii. DAR ACEST LUCRU IL POTI FACE SI TU, STAND ACASA PE PENSIE SI NU MUNCIND PENTRU UN SALARIU NEONORANT!
3.daca nu m-am facut inteles, te rog sa reformulezi, mai concret, intrebarea.
4.Concluzie: APEL CATRE TOTI PENSIONARII MILITARI!!!
contactati-va toti colegii si prietenii, pensionari militari in viata, chiar daca sunt sau nu cumularzi, SA STRANGA RANDURILE si sa actionam unitar pentru o noua lege unitara, dar CORECTA, a pensiilor, in care pensiilor militare sa li se acorde atentia si respectul cuvenit, asa cum beneficiaza toti militarii din tarile civilizate!

Dan m spunea...

Foarte clar raspunsul dvs.Multumesc pt.promptitudine.
Care sunt, din pct.dvs.de v.,sansele ca demersurile juridice individuale impotriva "nationalizarii" pensiilor,sa aiba un rezultat pozitiv?
De ce plangerile in instanta trebuie depuse pana pe 09.01.2010 ?