duminică, 17 ianuarie 2021

 

PROCESUL SCMD CU SENATORUL TRAIAN BASESCU,

ASTAZI EUROPARLAMENTAR

-         In atentia tuturor membrilor SCMD –

 

Doamnelor si domnilor,

Dupa cum stiti, in martie 2018, SCMD l-a reclamat, la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD), pe senatorul Traian Basescu, pentru discriminarea rezervistilor, calomniere si indemn la ura impotriva lor, avertizandu-l pe Presedintele CNCD ca, in situatia in care se va dovedi partinitor fata de reclamat, il vom actiona in instanta si pe domnia sa, pentru complicitate.

CNCD ne-a raspuns, nu dupa 30 de zile, ci dupa 2 ani, motiv pentru care SCMD a deschis actiunea la Tribunalul Bucuresti, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal (Dosar nr. 30019/3/2020) si impotriva dlui. Traian Basescu si impotriva CNCD.

Conform Citatiei primite, ne vom prezenta la judecata, marti, 19 ianuarie 2021, la Tribunalul Bucuresti.

Va prezentam, alaturat, Raspunsul depus la instanta, de SCMD, la Intampinarea dlui. Traian Basescu si a CNCD in calitate de parati.

 

Honor et Patria! Vae Victis!

 

Presedintele SCMD,

         Col.(r) dr. Mircea DOGARU


SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Sediul social: Bucuresti, str. Bogota,  nr. 6, Sector 1, Cod postal 013642

E-mail scmdjuridic@gmail.com Site http://sindicatulcmd.blogspot.com

Telefoane mobile: 0736600973, 0736601143,

Cont: BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263

 

Nr.______________ din ________________                                                       Ex.nr.___

         TRIBUNALUL BUCURESTI                                                                 

         SECTIA  A II-A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL

         Dosar nr. 30019/3/2020 Complet 40 Fond CA

         Termen 19.01.2021, 11.00

        

    

DOMNULE PRESEDINTE,

 

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti, str.Pajurei nr.13, Sector 1, in calitate de reclamant, in contradictoriu cu paratii Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, cu sediul în Bucureşti, Piata Valter Maracineanu nr.1-3, sector 1 si Basescu Traian, fost senator, in prezent europarlamentar, membru PMP, citat la sediul PMP din Bucureşti, str. Nicolae Iorga nr.11, sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 201 pct.2 c.pr.civ., in termenul legal de 10 zile, formulam:

 

RASPUNS LA INTAMPINAREA

 

formulata de paratul Traian Basescu, prin care aratam urmatoarele:

Fata de exceptia necompetentei materiale a instantei invocata de parat, lasam la aprecierea instantei solutionarea acesteia.

Fata de exceptia nulitatii cererii de chemare in judecata invocata de parat  cu privire la definirea valorii petitului „obligarea paratului Basescu Traian la inlaturarea consecintelor faptelor de discriminare, prin prezentarea de scuze publice si sanctionarea pecuniara a acestuia, conform art.1349 alin.2 c.civil”, aratam ca solicitam sanctionarea paratului Basescu Traian cu suma de 1 leu si intelegem sa completam actiunea cu aceasta evaluare pecuniara, in temeiul dispozitiilor art. art. 192, art.194 si 204 c.pr.civ.

Pe fondul cauzei:

            Invocarea opiniei politice, dreptul la cuvant si libertatea de exprimare in contextul in care s-au facut aceste aprecieri defaimatoare la adresa cadrelor militare in rezerva si retragere de catre parat nu se sustin, tinand cont de faptul ca aprecierile nu au fost facute in contextul unor dezbateri pe aceasta tema, ci pentru a denigra cadrele militare in rezerva si retragere, a minimaliza importanta acestei categorii socio-profesionale si a incita la ura impotriva acestora.

Definirea savarsirii unei infractiuni, asa cum ea a fost apreciata de parat, respectiv ”In general, suntem impotriva pensiilor speciale, care sunt furt. Indiferent cine are pensii speciale fura bani. Nu sunt pensii rezultate din contributie. Sigur, ii vedem la televizor, ne povestesc cum sunt ei cu arma la picior, dorm cu pusca in pat si de asta trebuie sa aiba pensii speciale, uitand sa ne spuna ca marea lor contributie la securitatea Romaniei a fost ca erau la munci agricole inainte de Revolutie, strangeau porumb prin Insula Mare a Brailei si deodata si-au dat seama ca le trebuie pensii speciale”, nu are corespondent in dispozitiile art.228 din Codul penal, aspect cunoscut cu siguranta de parat.

Dreptul la pensiile militare, prevazute de Legea nr. 223/2015 il au cadrele militare in rezerva si retragere ca urmare a activitatilor desfasurate de acestia in sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, care nu se rezuma la „arma la picior, dorm cu pusca in pat ..., uitand sa ne spuna ca marea lor contributie la securitatea Romaniei a fost ca erau la munci agricole inainte de Revolutie, strangeau porumb prin Insula Mare a Brailei”. Paratul a ignorat cu buna stiinta prevederile art.1 lit.f Din Legea nr.223/2015 „principiul recunostintei fata de loialitatea sacrificiile si privatiunile suferite de militari, politisti si functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si familiile acestora pe timpul carierei”.

Faptul ca la nevoie cadrele militare in activitate, dar si cele in retragere si rezerva (in perioada concentrarii), sunt chemate sa desfasoare activitati imperios necesare pentru salvarea de vieti, in domeniul economic, in situatii exceptionale – inundatii, cutremure, pandemie – nu minimalizeaza activitatile desfasurate de cadrele militare conform fiselor posturilor acestora.

Activitatea cadrelor militare din sistemul national de aparare, ordine publica si securitate nationala are particularitati clar definite si cunoscute, inclusive de parat:

1.      nu s-a limitat in timp la durata programului normal de lucru si nu a existat posibilitatea compensarii muncii prestate cu timp liber sau plati suplimentare;

2.      exercitarea prerogativelor constitutionale de aparare, ordine publica si securitate nationala se caracterizeaza prin continuitate;

3.      institutiile publice au obligatia legala de a asigura realizarea drepturilor prin dispozitiile in vigoare referitoare la specificul muncii prestate, importanta sociala si restrictiile aferente;

4.      expunerea cadrelor militare la un grad ridicat de stres si risc.

Nu putem pune la indoiala faptul ca paratul nu a cunoscut aceste aspecte, avand in vedere calitatea acestuia de fost Presedinte al Romaniei si de fost Presedinte al Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.

Mai mult, desi paratul „combate” in plan politic existenta pensiilor speciale, personal sus-numitul este beneficiarul unei pensii speciale, la care niciun moment nu a incercat sa renunte, acceptand in mod direct si nemijlocit beneficiile acestei pensii, motiv pentru care odata in plus, afirmatiile pe care le-am invocat formulate de sus-numitul in prezenta cauza nu au o sustinere legata de o reflectie publica.

Apreciem ca prezentei cauze ii devin aplicabile dispozitiile art.60 din Conventie, potrivit caruia „nicio dispozitie din prezenta conventie nu va fi interpretata ca limitand sau aducand atingere drepturilor omului si libertatilor fundamentale care ar putea fi recunoscute conform legilor oricarei parti contractante sau oricarei alte conventii la care aceasta parte contractanta este parte”.

Institutiile statului pot emite ordine/dispozitii sau norme metodologice, dar numai in baza si cu respectarea legii, iar interpretarea unor articole de lege nu poate fi facuta decat de legiuitor, prin normele de aplicare a legii.

           Depunem prezentul raspuns la intampinare în 3 exemplare, unul pentru instanță și doua pentru a fi comunicat paratilor.

           

                      Presedintele S.C.M.D.               

               

                                       Col. (r)

 

                                                             dr. Mircea DOGARU

 

 

 

 

 

DOMNULUI PRESEDINTE AL TRIBUNALULUI BUCURESTI – SECTIA a II-a