miercuri, 29 decembrie 2021

 S.C.M.D… ATAC LA PREMIER!

UN CADOU DE ANUL NOU FACUT TUTUROR REZERVISTILOR ONESTI

Doamnelor si domnilor,

Dupa cum stiti, in 2018 S.C.M.D. l-a dat in judecata pe Traian Basescu, pentru discriminarea noastra, insulta si calomnie, in solidar cu C.N.C.D.-ul. Tot atunci, i-a dat in judecata pe ministrii Apararii (care au detinut functia de la 01.01.2016) in solidar cu M.Ap.N. si pe ministrul Muncii, LOV, in solidar cu acest minister, care si-a permis sa aibă, neconstitutional, initiative in ceea ce ne priveste. Am acuzat furtul calificat comis asupra tuturor drepturilor noastre de pensie, munca si conexe si neaplicarea, cu rea credinta a deciziilor obligatorii ale C.C.R. (nr. 20/2000) si I.C.C.J. (nr. 29/2011). Acest ultim aspect face ca procesul, castigat de S.C.M.D. pe toata linia, sa treneze la I.C.C.J., ai carei judecatori au o mare dilema: daca ne dau dreptate incalca ordinele stapanilor politici care i-au numit; daca nu ne dau dreptate se autodesfiinteaza!

Cu nr. 534/21.12.2021, S.C.M.D. a depus la Guvern Plangerea prealabila si impotriva domnului gl. (r) Nicolae Ionel CIUCA, in dubla calitate de actual premier si fost ministru al Apararii Nationale, adica de coordonator al S.A.O.P.S.N.

Va prezentam alaturat Plangerea prin care S.C.M.D. deschide in Justitie actiunea impotriva lui ”Ciuca al lor”, nu ca sa va indemnam sa ne urmati exemplul, pentru ca stim ca nu aveti bani. Noi avem din cotizatii, indiferent ce mananca, pe mijloacele on-line slugile serviciilor Puterii, in incercarea disperata de a va opri sa va alaturati noua. Si o mai facem pentru ca, ce s-au reactivat serpii dupa Sesizarea noastra la Avocatul Poporului, dar ce vor exploda acum cand vor fi acuzati de stapanii lor de ineficienta! Deci sa stiti ca toate mizeriile si toate laturile pe care le vor arunca in media, in capul S.C.M.D.-ului, la adapostul anonimatului, gunoaiele noastre si kaki si albastre, pornesc de la actiunea pe care v-o supunem, astazi, atentiei. Ca sa va mai inseninam putin, trista trecere intre ani! Si va anuntam de pe acum ca vom fi alaturi de sindicatele civile si ale politistilor, in 2022, in strada, cu mai multa forta decat anul acesta, pentru ca, se pare ca noi, romanii, cobaii Europei, nu vom mai avea nimic de pierdut. ”Pe-aici nu se trece!”.

Honor et patria! Vae victis!

Presedintele S.C.M.D.

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

 

         SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

Sediul social: Bucuresti, str. Bogota, nr. 6, Sector 1, Cod postal 013642

E-mail scmdjuridic@gmail.com Site http://sindicatulcmd.blogspot.com

Telefoane mobile: 0736600973, 0736601143, Cont: BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263

 

         Nr.______________ din ________________                                                             Ex.nr.___

 

Către,

 

GUVERNUL ROMANIEI

Domnului Prim-ministru Nicolae Ionel Ciuca

-          Piata Victoriei nr.1, sector 1, Bucuresti –

 

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti, str. Bogota nr. 6, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28 alin.(2) din Legea nr. 62/2011 privind dialogul social, in temeiul Legii nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta

 

PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA

avand in vedere urmatoarele motive:

 

Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei nr.130/17.12.2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr.1202/18.12.2021 a avut in vedere prudenta in gestionarea politicii fiscal-bugetare, cu asigurarea sustenabilitatii pozitiei fiscale pe termen mediu si lung, predictibilitatii politicii fiscal bugetare pe termen mediu, in scopul stabilitatii macroeconomice.

Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei nr.130/17.12.2021 constituie insa o incalcare a principiului egalitatii in fata legii si o diferentiere a regimului juridic de pensionare al cadrelor militare in rezerva si in retragere fata de regimul juridic stabilit pentru alti asigurati, iar o asemenea interpretare tinde sa nege in substanta un drept prevazut de legiuitor in favoarea tuturor rezervistilor militari, devenit cert si lichid odata cu incetarea raporturilor lor de serviciu si conduce implicit la o incalcare flagranta a egalitatii in drepturi, garantata de art.16 alin.1 si 2 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor, fara privilegii sau discriminari, nimeni nefiind mai presus de lege.

 

In sprijinul considerentelor mai sus invocate, aratam urmatoarele:

 

1.      In sistemul public de pensie indexarea este stabilita in procent de 10% la toate pensiile aflate in plata, iar la cadrele  militare in rezerva si in retragere, conform art.XLV din OUG nr.130/2021, numai pensiile militare de stat ale caror cuantumuri brute aflate in plata la 31.12.2012 sunt de pana la 2500 lei inclusiv se indexeaza cu 10%, pentru restul pensiilor militare de stat de peste 2500 lei, aplicandu-se dispozitiile art.59 si 60 din Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de stat.

 

2.      Potrivit art. 154 alin.1 lit.h, art.155 alin.1 lit.a^1,  art.157^3 din OUG nr.130/2021 s-a s-a stabilit pentru toate veniturile din pensii de peste 4000 lei, pentru partea care depaseste suma lunara de 4000 lei o supraimpozitare de 10% reprezentand contributie de asigurari de sanatate. Aceasta prevedere in cazul pensionarilor militari este nelegala, avand in vedere ca intra in contradictie cu prevederile art.26 din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, care prevede ca pensionarii militari au drept gratuit la asistenta medicala si medicamente in conditiile art.23 alin.1 lit.a din Legea nr.80/1995 in reteaua sanitara proprie.

 

3.      Potrivit art.VII din OUG nr.130/2021, in anul 2022 nu se acorda ajutoarele sau dupa caz indemnizatiile la iesirea la pensie, retragere, incetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea in rezerva, in conditiile in care Legea nr.284/2010, a fost abrogata in baza Legii nr. 153/2017, incepand cu 01.07.2017. Precizam ca aceasta problema juridica a fost transata de Inalta Curte de Casatie si Justitie prin Decizia nr. 23/2005 privind acordarea unor drepturi de natura salariala, in care se arata ca “efectele produse de aceste acte normative, de suspendare sau de amanare a punerii in aplicare a dispozitiei legale referitoare la dreptul dobandit, trebuie limitate numai la perioada cat a fost in vigoare actul normative care a prevazut dreptul respectiv. A considera altfel ar insemna sa se prelungeasca valabilitatea dispozitiei de suspendare a aplicarii unui text de lege si dupa abrogarea lui, ceea ce ar fi de neconceput si inadmisibil”.

 

4.      Atat Casa de pensii sectoriala a Ministerului Apararii Nationale, cat si Casa de pensii sectoriala a Ministerului Afacerilor Interne au chemat in judecata Curtea de Conturi a Romaniei la Curtea de Apel Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal in dosarele nr. 7095/2/2020, respectiv nr.4241/2/2020 pentru a anula deciziile Curtii de Conturi emise ca urmare a controalelor effectuate la cele doua institutii cu privire la alinierea cu inflatia a pensiilor militare, scopul promovarii acestor actiuni in instanta este de a refuza si tergiversa aplicarea actelor normative in domeniu.

 

5.      Au fost respinse sistematic amendamentele aduse in Parlamentul Romaniei  - Senat si Camera Deputatilor - la Proiectul legislativ PLX 199/2020 care ar aduce Legea nr.223/2015 privind pensile militare de stat la forma initiala votata in Parlamentul Romaniei si promulgata de Presedintele Romaniei in iulie 2015. Precizam ca incepand cu la data de 01.01.2016, in baza Legii nr.223/2015 s-a revenit la natura juridica a pensiei de serviciu, toti pensionarii militari redevenind rezervisti ai sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala.  

 

6.      Asistam la o continuitate privind decredibilizarea permanenta a structurilor militare, mai ales a cadrelor militare in rezerva si in retragere, printr-o ofensiva mediatica fara precedent, care face parte din razboiul imagologic si psihologic, in contextul in care in prezent pe plan international exista primejdia revenirii Rusiei la Dunarea maritima – “manu militari”.

 

7.      Discriminarea veteranilor cadre militare in rezerva si retragere din intregul sistem  de aparare, ordine publica si securitate nationala care au indeplinit misiuni de lupta pe teritoriul national fata de cei care au activat in afara granitelor Romaniei, prin prevederile Legii nr.168/2020.


Domnule Prim Ministru Nicolae Ionel Ciuca, avand in vedere:

 

1.      studiile dumneavoastra militare de specialitate – Liceul Militar din Craiova, Scoala Militara de Ofiteri Activi din Sibiu, Academia de Inalte Studii Militare, desavarsite prin cursurile de perfectionarea, obtinerea titlului de doctor in stiinte militare si masteratul in Studii Strategice in cadrul Colegiului de Razboi al Fortelor terestre din SUA;

 

2.      functiile detinute, de Sef al Statului Major al Apararii  si de Ministru al Apararii Nationale,

 

suntem convinsi de faptul ca toate cele mentionate mai sus va sunt cunoscute, iar regulamentele militare si legislatia in domeniu au fost insusite de dvs. in mod temeinic, astfel incat nu putem sa luam in considerare ca nu sunteti pe deplin informat cu problemele cadrelor militare in activitate si in rezerva/retragere, precum si cele ale politistilor/ functionari cu statut special din sistemul penitenciar, din intregul sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala.  

Egalitatea de tratament juridic pentru cadrele militare in raport cu alte categorii profesionale nu reprezinta un privilegiu, ci o compensatie partiala a inconvenientelor care rezulta din rigoarea statutelor speciale carora trebuie sa se supuna militarii.

Incepand cu anul 2010, toate modificarile legislative din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, urmate de norme metodologice, au afectat si afecteaza drepturile cadrelor militare trecute in rezerva si retragere, in conditiile in care acestia s-au supus tuturor rigorilor specifice vieţii militare, cu promisiunea certă din partea statului că vor beneficia de un cuantum al pensiei care să compenseze restricţiile pe care le-au suferit: interzicerea activitatilor care le puteau aduce venituri suplimentare si riscul pe care l-a implicat exercitarea profesiilor de catre cadrele militare din toate structurile de aparare, ordine publica si securitate nationala, pe plan intern si extern.

          Nu se au in vedere nici urmatorele

 - Faptul ca militarii constituie singura categorie profesionala cu obligatii de serviciu dupa trecerea in rezerva, intrucat in caz de necesitate rezervistii sunt obligatoriu concentrati, refuzul constituind infractiune sanctionata de Codul penal.

-  Interzicerea activitatilor care le-ar putea aduce venituri suplimentare;

- Riscul pe care il implica exercitarea profesiilor de catre cadrele militare din toate structurile de aparare, ordine publica si securitate nationala, pe plan intern si extern.

Reglementarile prevazute de OUG 130/2021 constituie o incalcare a principiului egalitatii in fata legii si o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de regimul stabilit pentru alti asigurati, care nu sunt supusi acelorasi exigente, restrictii si riscuri, cu consecinte care prejudiciaza constant atat imaginea cat si calitatea vietii pensionarilor militari, unele efecte fiind ireversibile.

Impactul negativ s-a manifestat, se manifesta si se va manifesta in ceea ce priveste demnitatea, starea de sanatate a celor trecuti in rezerva si retragere, precum si in perceptia acestora in raport cu atitudinea pe care statul prin reprezentantii sai din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala o au fata de cei care isi inceteaza raporturile de munca.

            Consideram ca orice masura reparatorie trebuie sa priveasca un just echilibru intre interesul general si imperativele protectiei drepturilor fundamentale ale persoanelor, echilibru care nu este mentinut ori de cate ori, prin diminuarea sau limitarea drepturilor patrimoniale, persoanele trebuie sa suporte o sarcina excesiva si disproportionata.

           

  In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca prin adoptarea OUG 130/2021 cadrele militare in rezerva/retragere au fost vatamate in drepturile lor.

 

Presedintele S.C.M.D.                                                    

Col.(r)

                   dr. Mircea DOGARU