Alba Iulia, 26-27.10.2012
HOTARAREA nr. .................
privind strategia SCMD pentru perioada 28
octombrie 2012-9 decembrie 2014
(Proiect)
I.
OBIECTIVE GENERALE
(1) Cresterea numerica a SCMD
(2) Cresterea numarului de filiale in scopul
extinderii actiunii SCMD in toate centrele de garnizoana
(3) Intarirea coeziunii SCMD
(4) Afirmarea SCMD ca aparator al
drepturilor tuturor segmentelor categoriei socio-profesionale a militarilor si
functionarilor publici cu statut special disponibilizati fara drept de pensie,
in rezerva, in retragere si activi
(5) Afirmarea rolului SCMD de aparator al
democratiei constitutionale, al unitatii natiunii si integritatii teriotoriale
a Romaniei
(6) Afirmarea SCMD drept etalon si
coordonator al “Fortei a Treia”, a societatii civile organizate din Romania, in
raport cu Romania politica.
II.
DIRECTII DE ACTIUNE
(1)
Organizare/socializare
a)
Pornind
de la experienta filialelor existente, luand in calcul raportul membri
activi/membri pasivi sau de conjunctura – sporirea treptata a efectivelor SCMD,
prin intemeierea de catre filialele mama a noi filiale in localitatile din
judete sau in cartierele Sectoarelor Capitalei, cu efective de 50-max. 300
membri, pentru a asigura o mai buna cunoastere intermembri, o mai buna
mobilizare si coeziune a filialei;
b)
Pastrarea
principiului obligativitatii existentei in fiecare filiala a membrilor provenind
din structuri diferite ale MapN, MAI si servicii;
c)
Continuarea
organizarii de filiale cu membri tineri, care au alta problematica si alte
obiective pana la pensie, proveniti din disponibilizatii structurilor din MapN,
MAI si Servicii;
d)
Cooptarea,
in baza art. 9/3b Statut, prin votul majoritar al membrilor fondatori, a unor
reprezentanti ai filialelor teritoriale ca vicepresedinti interimari, pana la
alegeri, ai Comitetului Director, pentru o mai buna conlucrare a CD cu BO ale
filialelor, intarirea unitatii si coeziunii SCMD.
e)
Organizarea
de catre CD si BO ale filialelor, in scopul unei mai bune cunoasteri
intermembri dar si a SCMD in lumea militarilor activi si in rezerva a unor
actiuni de socializare, excursii, picnicuri, festivaluri, etc, cu invitati;
f)Organizarea participarii membrilor SCMD
din filiale sau a CD la nivel central la activitatile de socializare si
aniversative ale structurilor MapN, MAI, SRI, alte Servicii;
g)
Stabilirea
Zilei SCMD (19 august) si a unor actiuni de socializare ocazionate de aceasta,
organizate de CD si Bo ale filialelor
h)
Stabilirea
Zilei Filialei si a unor actiuni de socializare ocazionate de aceasta,
organizate de BO filiale;
(2)
Legislativa (Pentru o viata decenta,
sanatate, onoare, demnitate)
a)
Abrogarea
legilor 119 si 263/2010;
b)
Restabilirea
statutului de militar in rezerva si a naturii juridice a pensiei, ca pensie
militara de stat, prin promovarea Legii pensiilor militare de stat si a OUG
privind restituirea integrala a cuantumului din decembrie 2010, celor cu
veniturile abuziv scazute. In acest scop se vor face presiuni, la nivel central
si local, asupra Guvernului, majoritatii parlamentare, societatii romanesti in
ansamblu, prin media si alte mijloace de comunicare;
c)
Restituirea
dreptului la munca, in integralitatea sa, prin abrogarea cap. IV/Legea
329/2009;
d)
Reelaborarea
statutelor profesionale pentru MApN, MAI, SRI, alte servicii, in conformitate
cu noile realitati impuse de aderarea la NATO si UE.
e)
Restituirea
drepturilor privind asistenta medicala si medicamentele gratuite pentru militarii
si functionarii cu statut special activi, in rezerva, retragere si familiile
lor;
f)Restituirea dreptului la reconversie
profesionala pentru rezervisti, prin echivalarea studiilor de specialitate si a
cursurilor de formare profesionala, absolvite pe durata carierei;
g)
Tinand
cont de faptul ca SCMD isi continua activitatea pe baza Legii sindicatelor, nu
a Legii dialogului social, pentru a carei abrogare luptam si noi si partenerii
nostri – recunoasterea oficiala de catre MAI, MapN si SRI, pentru SCMD, a
statutului de partener permanent de dialog social si consultant expert in
probleme privind:
·
Decizii
majore de reformare a structurilor militare, politienesti de penitenciare si
informatii existente;
·
Formarea
personalului activ;
·
Acordarea
de grade, ordine si medalii militarilor in rezerva si in retragere.
·
Accesul
membrilor SCMD la bazele si, prin cote-parti, la biletele de tratament
stabilite pentru rezervisti si militarii in retragere;
·
Accesul
neingradit al membrilor SCMD la bazele sportive, de agrement, taberele,
hotelurile, casele de odihna, etc. ale MapN, MAI si SRI.
·
Accesul
nestingherit al membrilor SCMD in caminele de garnizoana, cercurile militare,
alte locatii specifice in acest sens
·
Acordarea
dreptului de preemtiune pentru SCMD in preluarea spre administrare a unor
locatii dezafectate ale MapN, MAI, SRI, in vederea transformarii lor in
asezaminte sociale.
III.
JURIDIC
(1) Continuarea actiunilor in justitie in
tara si in strainatate, impotriva discriminarii, pentru recastigarea
drepturilor abuziv incalcate sau anulate de catre regimul Basescu, pana in
momentul promulgarii Legii pensiilor militare de stat;
(2) Formularea, in continuare, de plangeri
penale si actionarea in justitie a persoanelor vinovate de haosul creat in
sistemul de aparare, ordine publica si penitenciare, in perioada 2009-2012, cu
consecinte grave asupra vietii si sanatatii pensionarilor militari,
categoriilor de disponibilizati dar si ale cadrelor active;
(3) Crearea unor comisii mixte de verificare
a avansarilor facute la rezervisti, in perioada dec. 2009-martie 2012,
reglementarea prin lege a situatiei, actionarea in instanta a celor vinovati si
a complicilor lor;
(4) Crearea unor comisii mixte care sa
verifice acordarea de ordine, medalii si distinctii militare, ilegal, unor
infractori notorii, retragerea acestora si actionarea in justitie a vinovatilor
IV.
ECONOMIC
(1) Impunerea platii integrale a cotizatiei
la sfarsitul anului, pentru anul urmator, sau in luna ianuarie
(2) Declansarea unei campanii pe sisteme de
relatii si mediatic, pentru dirijarea catre SCMD a cotei de 2% din impozitele
pe venit
(3) Atragerea de donatii si sponsorizari
pentru SCMD;
(4) Orientarea membrilor SCMD, dar si a
altor rezervisti cu familiile lor sau a cadrelor active, catre CAR-urile
intemeiate de filiale sau catre CAR “Solidaritatea sociala” organizat la nivel
national
(5) Obtinerea de spatii de la MapN si MAI ca
sedii ale SCMD
(6) Obtinerea de facilitati in domeniile
financiar bancar, sanatate, transport, turism, agrement, alte servicii, prin
parteneriate cu firme private.
V.
MUNCA SI PATRIMONIU
(1) Largirea patrimoniului SCMD prin
achizitii, donatii, modalitatile prevazute la Cap. II (2) si in scopul
asigurarii de servicii si activitati economice in masura sa ofere locuri de
munca, prioritar pentru membrii SCMD si familiile acestora.
(2) Preluarea legala de catre SCMD, prin
revendicare, in deplina proprietate, in numele membrilor fondatori ai
asociatiilor militare din perioada interbelica si care astazi sunt membri SCMD,
a unor “Casine” si altor locatii construite prin contributia cadrelor militare;
(3) Restituirea catre “Cultul Eroilor” a
patrimoniului atribuit acestei organizatii prin Actul Regal de constituire;
(4) Incheierea de parteneriate cu firme
private, care sa asigure locuri de munca, exclusiv pentru membrii SCMD sau prin
SCMD;
(5) Incheierea de parteneriate cu banci si
firme de prestari servicii, in extindere a activitatii, care sa asigure
membrilor SCMD nu numai facilitati ci si locuri de munca;
(6) Obligarea USL, in situatia castigarii
alegerilor, sa respecte punctele din contractul social, privind asigurarea cu
experti si consilieri la ministere de resort, din randul membrilor SCMD, in
proportiile convenite;
(7) Crearea de catre SCMD a unor puncte de
consultanta privind reconversia profesionala si a unei burse de job-uri;
(8) Crearea de catre SCMD a propriilor
formatori in diferite domenii de activitate, din viata civila.
VI.
RELATII
(1) Transformarea SCMD in centrul de raliere
si coordonare a societatii civile organizate din Romania, in scopul
sanctionarii clasei politice prin Forta a III-a, ca alternativa nationala si al
organizarii rezistentei romanesti in fata actiunilor MARILOR ASASINI ECONOMICI
MONDIALI;
(2) Adancirea legaturilor SCMD cu
structurile militare si civile din statele membre NATO si UE;
(3) Dezvoltarea relatiilor SCMD cu cadrele
active din structurile de provenienta, in vederea atingerii unor obiective de
interes comun, cum ar fi crearea si administrarea Caselor de Sanatate, cu
sprijinul Directiilor medicale ale MapN, MAI, SRI;
(4) Refuzul de a mai raspunde atacurilor
declansate impotriva SCMD de slugile puterii aflate la conducerea ONG-urilor
militare, atragerea tuturor rezervistilor din organizatiile legal constituite
de fostii lucratori din MapN, MAI, SRI, alte servicii, alaturi de SCMD,
explicand acestor colegi ai nostri ca urmarim aceleasi obiective, dar statutul
de sindicat ne ofera posibilitatea adoptarii altor tactici, metode si mijloace
necesare atingerii obiectivelor propuse. Cand unitatea de actiune se va realiza
la nivelul militarilor in rezerva si in retragere, ca parte componenta si
coloana vertebrala a societatii civile, vom putea vorbi si despre unitatea de
actiune a natiunii si unitate nationala;
(5) Cresterea numarului de parteneri interni
si externi ai SCMD, prin extinderea sistemului de aliante in actiunea
sindicala, stabilit sub numele de CNSC si a coeziunii in cadrul CNSC;
(6) Promovarea in Parlament, Guvern si
organisme internationale, pe liste de partid sau ca independenti, in conditiile
prevazute de Statut, a unor membri SCMD, ca parlamentari, europarlamentari,
consilieri, experti, pentru a face lobby obiectivelor SCMD;
(7) Crearea, pe sistem relational, a unor
grupuri semnificative de lobby pentru SCMD, in structurile de decizie nationale
si internationale;
(8) Stabilirea unor legaturi permanente
SCMD, la nivelul conducerii ministerelor si Guvernului, in scopul promovarii
obiectivelor SCMD;
(9) Adancirea sistemului de realtii si lobby
SCMD in media internationala, nationala si teritoriala.
VII.
POLITIC SI MEDIATIC
(1) Sanctionarea mediatizata de catre SCMD
si partenerii sai a politicienilor care si-au incalcat promisiunile electorale
si protocoalele semnate cu SCMD. Aceasta se poate face nu numai prin vot ci si
prin actiuni gen “Lista rusinii nationale”.
(2) Organizarea la nivel central a Clubului
SCMD.
(3) Pana la obtinerea mijloacelor necesare
unei activitati mediatice independente, obtinerea unui spatiu de emisie de
catre SCMD la televiziunea publica;
(4) Obtinerea prin relatii personale si
parteneriat cu factorii politici de catre centru si filialele SCMD a unor
emisiuni, invitatii de participare, colaborari permanente la televiziunile,
posturile de radio private si presa scrisa, pe suport de hartie sau online.
VIII.
POZITIA SCMD FATA DE ALEGERILE DIN 9
DECEMBRIE 2012.
(1) In situatia in care USL, prin Guvern, va
satisface cererile imediate ale SCMD privind cele doua ordonante de urgenta
mentionate mai sus si inscrierea la Senat sau Camera Deputatilor a Proiectului
Legii pensiilor militare de stat, SCMD va acorda sprijin nelimitat USL,
mobilizandu-si si aliatii in acest sens. Exceptie vor face, asa cum s-a
stabilit in Contractul social, prin Protocolul semnat de presedintele SCMD cu
cei trei copresedinti ai USL, candidatii USL- persoane provenite din PDL, UNPR
si UDMR, care au trecut in cursul anului 2012 la USL.
(2) In situatia in care Guvernul nu tine
cont de satisfacerea cerintelor minime ale SCMD, pana in preziua declansarii
campaniei electorale, luand in calcul faptul ca ultima zi de depunere a
listelor de candidati est 22 octombrie a.c., SCMD isi va mobiliza si membrii si
partenerii de actiune pe una sau alta dintre urmatoarele directii de actiune:
a)
Neprezentarea
la vot (periculoasa, pentru ca ar da castig de cauza PDL);
b)
Prezentarea
in totalitate la vot, cu sanctionarea clasei politice prin autoanularea
buletinelor de vot (stampile multiple), situatie aflata in studiu la
Departamentul Juridic al SCMD, sub aspectul consecintelor asupra procesului
electoral;
c)
Indemnarea
membrilor sa voteze potrivit propriei constiinte;
d)
Votarea
cu prioritate a membrilor SCMD/parteneri aflati pe listele electorale ale
partidelor (altele decat PDL. UNPR, UDMR);
e)
Organizarea
de catre SCMD si aliati, in jurul unui singur partid existent, cel mai probabil
neparlamentar, a “Alternativei
Nationale”. Din pacate, timpul scurt aflat la dispozitie, datorita
conditionarii noastre de catre protocoalele si Contractul social incheiate cu
USL nu ne permite sa compromitem acum “Forta a III-a”.
f)Indiferent de rezultatele votului, in
conditiile nerespectarii de catre USL a obligatiilor asumate, continuarea
actiunilor de protest impotriva viitorului Guvern, pentru obtinerea de alegeri
anticipate, generale si prezidentiale.
In conformitate cu
Deciziile CD, prezentul proiect a fost intocmit de catre presedintele SCMD si
Departamentul Relatii.
Pentru conformitate,
SEF SECRETARIAT GENERAL,
......................................................
(Semnatura si stampila)
...........................................................................................................................................