miercuri, 31 octombrie 2012

Negocieri

In atentia tuturor membrilor SCMD

Sunt trei saptamani de cand domnul Prim ministru Ponta a promis, public, rezolvarea problemei salariilor, pensiilor, indemnizatiilor, alocatiilor, etc, abuziv micsorate de Guvernul Boc.

In ceea ce ne priveste, sunt doua saptamani de cand exista si aprobarile si avizele pentru ordonanta de urgenta privind revenirea cuantumului la nivelul din decembrie 2010, si mai mult de o luna de cand s-a promis ca abrogarea Cap. IV din Legea 329/2009 nu este o problema.

Rectificarea de buget s-a facut si orice obiectii ale FMI privind o noua rectificare peste rectificare au cazut sambata, 28.10.2012, cand s-a propus si acceptat transferul de fonduri de la MApN la MAI. 

In aceasta situatie, neintelegand de ce emiterea ordonantelor solicitate treneaza, am solicitat astazi, 31.10.2012, orele 11.25, ca in cursul zilei de maine, o delegatie a SCMD sa fie primita de dl. Ponta pentru clarificari.

Urmeaza ca dl. consilier Remus Cernea sa ne comunice ora si numarul delegatilor. Speram sa se raspunda pozitiv la toate punctele, intrucat s-a comunicat déjà dorinta filialelor din teritoriu de a veni la negocieri la Guvern.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

marți, 30 octombrie 2012

REZOLUTIA CONSILIULUI NATIONAL AL REPREZENTANTILOR SCMD, ALBA IULIA – 27.10.2012

           In zilele de 26 – 27 octombrie 2012 s-a desfasurat, la Alba Iulia, Consiliul National al Reprezentantilor (CNR) - organul suprem de conducere al Sindicatului.
Conform programului si a ordinii de zi comunicate participantilor, presedintele SCMD a deschis lucrarile CNR prin anuntarea prezidiului adunarii si anuntarea  numarului de participanti. Situatia prezentei la CNR a fost urmatoarea:
·        Membri fondatori: Total = 21, Prezenti si delegati  =14
·        Membri ai CD (care nu sunt si fondatori): Total = 2, Prezenti = 2
·        Presedinti de filiale teritoriale: Total = 87, Prezenti  si delegati = 67
·        TOTAL MEMBRI CNR = 110, Prezenti si delegati = 83
Conform Art.8(1) din Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF), Consiliul National al Reprezentantilor a fost declarat legal constituit, fapt pentru care presedintele SCMD a supus la vot ordinea de zi (OZ), aceasta fiind aprobata cu majoritate de voturi (7 voturi impotriva).
S-a trecut la punctul 2 al OZ, presedintele SCMD dand citire Bilantului activitatii SCMD in perioada octombrie 2011-octombrie 2012.
          La punctul 3 al OZ contabilul sef a prezentat executia Bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2011 si anul 2012 (pana la 30.09.2012). A fost  aprobata , cu unanimitate de voturi, descarcarea de gestiune a operatiunilor economico-financiare pentru perioada  01.09.2011-30.09.2012.
          La punctul 4 al OZ presedintele Comisiei de Cenzori a prezentat Raportul comisiei pentru anul 2012 si Regulamentul de organizare si functionare a comisiei, conform Art.55 din ROF. Dupa ample dezbateri, Raportul Comisiei de Cenzori a fost aprobat in unanimitate de voturi. A fost aprobat si Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de Cenzori cu majoritate de voturi (6 voturi impotriva si 3 abtineri).
          Totodata a fost supus si aprobat cu unanimitate de voturi, Bilantul activitatii SCMD  in perioada octombrie 2011-octombrie 2012
          Inainte de a se trece la punctul 5 al OZ,  participantii la CNR au solicitat  sa fie prezentate in plen propunerile inaintate de filiale pentru imbunatatirea proiectelor de hotarare supuse dezbaterii CNR. Aceste propuneri au fost prezentate si completate cu alte propuneri facute pe timpul dezbaterii. Un punct esential l-a constituit necesitatea modificarii unor prevederi din ROF si Statut in conformitate cu noile realitati impuse de activitatea sindicatului. In urma discutiilor a rezultat necesitatea constituirii unei Comisii de armonizare a prevederilor celor doua documente, comisie formata din membrii Departamentului Juridic si cinci persoane propuse de CNR. In urma propunerilor au fost desemnati urmatorii:

  •  Lt Col. Tudorica Valentin, Filiala Jimbolia
  • Col. Tudor Marian, Filiala Sector 6 Bucuresti
  • Gl.Bg.  Mandru Ovidiu-Mircea, Filiala Lugoj
  • Col. Mihai Constantin, Filiala Ramnicu Sarat
  • Lt. Col. Popa Marian, Filiala Craiova
Activitatea Comisiei se va materializa intr-un nou proiect de Statut si ROF, documente care vor fi prezentate spre aprobare la CNR-ul  extraordinar, care va fi convocat, conform statutului, la sfarsitul trim.I/2013.
La pct. 5 al OZ s-a pus in discutie algoritmul finantarii filialelor SCMD si reguli privind stabilirea si justificarea legala a cheltuielilor la nivel central si local pentru anul 2013. In urma discutiilor au rezultat mai multe propuneri care au fost supuse dezbaterii, rezultand in final urmatoarele:
  • Cuantumul cotizatiei anuale de membru  va fi de 120 lei (votat in unanimitate)
  • Cota de repartitie a fondurilor rezultate din colectarea cotizatiilor va fi de 40% pentru filiale si 60% pentru fondul central, cu obligativitatea ca  avansurile sa fie acordate numai dupa justificarea celor anterior acordate (votat cu majoritate, 6impotriva, 4 abtineri)
  • Cheltuielile efectuate de toate filialele si la nivel central vor fi afisate lunar pe site-ul SCMD (votat in unanimitate);
  • Acordarea de stimulente in cuantum de max. 10% din cota de 40%, stimulente ce se vor acorda semestrial . Valoarea maxima bruta pe persoana a stimulentului va fi valoarea salariului minim pe economie. In acest sens, Departamentul Economic Financiar va prezenta Comitetului Director procedura privind acordarea acestor stimulente, pana la data de 31.12.2012 (votat in unanimitate).
  • Bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2013 va fi prezentat de Departamentul Economic Financiar Comitetului Director pentru analiza si aprobare pana la data de 15.03.2013 (votat in unanimitate)
  • S-a supus la vot in integralitate pct. 5 al OZ, acesta fiind votat cu amendamentele mai sus mentionate.
La pct. 8 al OZ, presedintele SCMD a inceput prezentarea strategiei SCMD pe capitolele propuse in proiectul de hotarare. Toate propunerile de modificare si completare a capitolelor s-au operat direct in proiectul de hotarare, fiecare capitol a fost supus la vot si aprobat in unanimitate.
Conform  proiectului de hotarare privind componenta numerica si nominala a CD, care a fost votat in unanimitate,  si a Cap. II Directii de actiune, din proiectul de strategie, s-au supus la vot, pe zonele stabilite si au fost aprobati prin  decizie a membrilor fondatori urmatorii vicepresedinti interimari astfel:
1.     Zona I, Col. Comaneci Mircea, coordonator pentru filialele din judetele Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava, Vaslui;
2.     Zona II, Col Macovei Remus, coordonator pentru filialele din judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Vrancea, Tulcea;
3.     Zona III, Col. Popescu Victor, coordonator pentru filialele din judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman;
4.     Zona IV, Col Dogaru Dumitru, coordonator pentru filialele din judetele Dolj, Gorj, Olt, Mehedinti, Valcea;
5.     Zona V, Col. Aromanesei Radu, coordonator pentru filialele din judetele Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timis;
6.     Zona VI, Col. Cotoi Anton, coordonator pentru filialele din judetele Bihor, Bistrita Nasaud, Maramures, Cluj, Satu Mare, Salaj;
7.     Zona VII, Col Tudosie Stefan, coordonator pentru filialele din judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Sibiu;
8.     Zona VIII, Col. Tudor Marian, coordonator pentru filialele din Bucuresti si jud. Ilfov.
De asemenea, au fost alesi ca vicepresedinti interimari si urmatorii:
  1. Col Caloian Monica, pe probleme juridice;
  2. Col. Ionascu Victor, pe probleme organizatorice;
  3. Mr. Ungureanu Marius, membru.
Alte probleme discutate si aprobate in CNR au fost urmatoarele:
  • Sustinerea de catre SCMD si aliatii sai a Comitetului de initiativa cetateneasca pentru  ridicarea Monumentului Unirii de la Alba Iulia;
  • Prelungirea mandatului actualei Comisii de solutionare a contestatiilor;
  •  In anul 2013 sa se acorde ajutoare, pentru membrii cotizanti, in caz de deces, in cuantum de max. 1000 lei;
  • Acordarea de ajutoare membrilor SCMD, in situatii deosebite, la propunerea filialelor si numai dupa discutarea si aprobarea in sedinta Comitetului Director;
  • Regulile de comunicare interna si externa in SCMD (votat in unanimitate);
  • Stabilirea zilei de 18 august ca zi a SCMD;
  • Propunerile inaintate de catre filiale, care nu au fost preluate in cadrul hotararilor  adoptate de CNR, se vor constitui intr-un plan de masuri care va fi analizat in cadrul primei sedinte a Comitetului Director.

Procesul verbal al lucrarilor CNR va fi transmis filialelor pana la mijlocul lunii noiembrie a.c.
Rezolutia CNR, cu amendamentele si completarile facute pe timpul prezentarii acesteia a fost supusa aprobarii si a fost votata in unanimitate de membrii CNR.

miercuri, 24 octombrie 2012

Despre Ordonanta de Urgenta privind revenirea in cuantum la valoarea din decembrie 2010, a pensiilor militare micsorate

Dragi colegi,

Punerea pe tapet a Ordonantei de Urgenta privind revenirea in cuantum 
la valoarea din decembrie 2010 a pensiilor militare micsorate, va avea loc vineri, 26 octombrie a.c., din ratiuni financiare, odata cu rectificarea bugetara.


Honor et Patria! Vae Victis!


Presedintele SCMD 

Col. (r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 17 octombrie 2012

In atentia Birourilor Operative si a tuturor membrilor SCMD

Precizari privind relatiile SCMD cu partidele politice

Doamnelor si domnilor colegi,

Nici presedintele SCMD, nici Biroul Operativ, nici Comitetul Director nu au semnat vreun protocol de colaborare in alegerile generale cu vreun partid, deoarece ne aflam, pana la 10.11.2012, sub incidenta protocolului semnat de catre presedintele SCMD si copresedintii USL.

Speram ca pana la acea data USL sa dea curs promisiunilor privind cele doua Ordonante de urgenta si sa depuna la Camera sau la Senat Proiectul Legii pensiilor militare de stat. Functie de acest lucru, vom adopta in Consiliul National al Reprezentantilor SCMD (CNR) o atitudine cu privire la alegerile generale de la 9 decembrie a.c.

USL nu a oferit insa membrilor nostri de sindicat, chiar daca acestia sunt si membri ai partidelor componente acestei uniuni, locuri eligibile in Parlamentul Romaniei. Au facut-o insa alte partide iar Biroul Operativ al SCMD a decis sa prezinte aceste oferte tuturor membrilor si aliatilor SCMD, pentru situatia in care s-ar gasi, individual, persoane care au puterea si determinarea sa candideze in alegeri, pentru a sustine in Parlamentul Romaniei interesele SCMD. Aceste persoane au fost rugate sa ne transmita optiunile lor prin intermediul Birourilor Operative ale Filialelor. Orice alta interpretare, in situatia actuala, tine mai mult de dorinte decat de realitate.

In baza Hotararii CNR, la expirarea termenului prevazut de protocolul cu USL, vom tine o conferinta de presa, la intrarea din str. Pangrati a Televiziunii Romane, si vom anunta pozitia noastra si a aliatilor nostri in alegeri si pe durata campaniei electorale.

Orice legatura la nivel local intre filialele unor partide, altele decat cele ale USL si filialele SCMD, se va realiza prin Comitetul Director, Biroul Operativ sau Presedintele SCMD.


Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

luni, 15 octombrie 2012

Opriti discriminarea rezervistilor militari!



Catre,
MINISTERUL APARARII NATIONALE

Domnule ministru,                

Ne exprimam dezamagirea si protestam totodata fata de mentinerea de catre MApN a discriminarii in randurile rezervistilor militari,  prin tratamentul preferential in ceea ce priveste  desfasurarea activitatii in spatiile Cercurilor Militare, SCMD fiind  discriminat in raport cu ANCMRR  pe motiv ca nu este de utilitate publica, aceasta facilitate fiind acordata de catre Guvern doar ONG-urilor, in baza unei legislatii specifice acestora, nu insa si sindicatelor, care functioneaza pe baza unei legislatii diferite de cea a ONG-urilor.

De 3 ani de zile, consilierii si factorii de decizie ai MApN fac referire numai la OG 26/2000 cu completarile ulterioare, ignorand legislatia nationala si cea europeana,  care interzic si sanctioneaza   discriminarea, faptul ca rezervistii militari sunt tratati diferit, functie de apartenenta lor la sindicat sau la ONG-uri.

De 3 ani de zile, consilierii si factorii de decizie ai MApN ignora faptul ca, prin definitie, un sindicat este o organizatie de utilitate publica, astfel:

  • 1.     Sindicatele sunt parteneri sociali ai autoritatilor administratiei publice (Legea 62/2011, Art. 1, lit. a );
  • 2.     Organizatia sindicala poate dobandi, in conditiile prevazute de lege, cu titlu gratuit sau oneros, orice fel de bunuri mobile si imobile necesare scopului pentru care este infiintat (Legea 62/2011, Art. 22, al.1)
  • 3.     Tot Legea 62/2011 stipuleaza, citam: “Bunurile mobile si imobile dobandite de catre o organizatie sindicala de la autoritatile publice centrale sau locale, cu titlu gratuit ori primite in folosinta, nu pot fi utilizate, direct sau indirect, in scopuri patrimoniale.”

Toate aceste prevederi legale, coroborate cu Legea Statutului cadrelor militare, indica fara dubii ca MApN poate sa acorde cu titlu gratuit spatii disponibile in cadrul Cercurilor Militare pentru desfasurarea activitatii nu numai filialelor ANCMRR ci si  filialelor teritoriale ale SCMD.

Sesizam ca acesta discriminare intre SCMD si ANCMRR este pe cale de a fi perpetuata in forme si mai accentuate prin recentul proiect de “Ordin al ministrului Apararii Nationale pentru aprobarea Regulamentuluide organizare si functionare a Cercurilor Militare in Armata Romaniei”, proiect prezentat recent la convocarea de la Cluj Napoca cu sefii Cercurilor Militare, deoarece:

1.     La Art. 4, lit. f) se mentioneaza, citam: “Interzicerea, in incinta cercului militar, a manifestarilor cu caracter politic, sindicalist, rasist, sovin, a celor contrare bunelor moravuri si a oricaror activitati ale sectelor si cultelor religioase nerecunoscute de lege”. Deci, nici mai mult, nici mai putin, activitatile sindicaliste sunt puse in aceeasi categorie cu cele contrare bunelor moravuri, rasiste, sovine, etc.! … Domnule Ministru, cel care a produs aceasta fraza ar trebui concediat pentru incultura crasa de care da dovada si pentru necunoasterea legilor.
2.     Prin Art. 13, par. (1), ANCMRR si ONG-urile, in general, sunt, din nou,  favorizate. Citam: “Cercul militar, in baza aprobarii comandantului garnizoanei si a avizelor sefilor structurii de specialitate si al unitatii/structurii militare careia se subordoneaza nemijlocit, poate asigura, in limita spatiilor disponibile, desfasurarea activitatilor de cultura si traditii militare pentru structuri asociative – uniuni, asociatii, sindicate, ligi si fundatii – ale cadrelor militare in rezerva sau in retragere, veteranilor de razboi, declarate potrivit legii, dupa caz, ca fiind de utilitate publica, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare.” In acest context, expresia “de utilitate publica” este de natura a genera interpretari subiective in randul comandantilor de garnizoane si al sefilor structurilor carora se subordoneaza Cercurile Militare. Pentru ca SCMD, desi este prin statut  si lege de utilitate publica, nu este mentionat, ca atare, in continutul Regulamentului.

In final va rugam, domnule ministru, sa dispuneti corectarea prevederilor proiectului de regulament sus mentionat si sa dispuneti ca toate  structurile asociative ale rezervistilor militari sa fie tratate in mod egal, iar toate facilitatile  acordate de catre MApN (spatii in Cercurile Militare, bilete la statiunile de odihna si tratament, acces in bazele sportive si turistice, acordarea de ordine, decoratii, avansari in grad, etc) sa nu mai fie monopol al ANCMRR si sa se repartizeze in mod corect tuturor structurilor asociative, in functie de  numarul de membri aderenti ai fiecarei organizatii in parte.

Cu stima,
PRESEDINTE,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

Pichetarea TVR, joi, 18.10.2012



In atentia tuturor membrilor SCMD

In semn de solidaritate cu sindicalistii din Televiziunea Romana si pentru implementarea obiectivelor CNSC (depolitizarea TVR, formarea CA al TVR exclusiv din membri ai societatii civile, reglementarea platii duble prin firmele de cablu si a doua oara prin nota la curent, obtinerea unei emisiuni pentru sindicate , etc) USS-CFR organizeaza joi, 18.10.2012, intre 11.00-12.00, la Poarta Pangrati a TVR.
Reamintim ca recucerirea Televiziunii a inceput prin marsul nostru din 24 ian. a.c.
USS-CFR invita la aceasta pichetare delegati ai SCMD si ai celorlalte structuri componente ale CNSC.

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) Mircea DOGARU

miercuri, 10 octombrie 2012

Decizie a Biroului Operativ (BO) al SCMD



In atentia tuturor membrilor SCMD

Doamnelor  si domnilor colegi,

Sambata,  06.10.2012, ministrul Apararii si-a luat angajamentul, in prezenta unui numar de circa 250 de reprezentanti ai SCMD din Bucuresti si Ilfov, ca la prima sedinta de Guvern va promova cele doua ordonante cerute de SCMD, in baza Contractului social (termenul stabilit de dl. Victor Ponta pentru remedierea situatiei, oricum se cam apropie). De asemenea, ca este ca si rezolvata problema accesului SCMD in Cercurile Militare, conform Statutului Cadrelor Militare si ceruta din prima zi de ministeriat de SCMD, prin raport scris.

Daca si problema ordonantelor va fi rezolvata in acelasi mod “binevoitor”, ca si problema noului ordin al ministrului Apararii cu privire la accesul in Cercurile Militare, conceput aiuristic si prezentat la convocarea de la Cluj,   de catre trepadusii domnului Oprea ramasi nejustificat in functii,  raspunsul nostru va fi cel pe care il veti decide.

Deocamdata a venit toamna, se apropie CNR si constatam ca latraii de serviciu ai regimului Basescu, infiltrati in SCMD si alte persoane care stau pe margine si nu fac decat sa-i critice si sa-i insulte pe cei care se zbat pentru SCMD si pentru problemele rezervistilor, ei insisi fiind incapabili sa faca ceva concret sau macar sa inteleaga ce se face, s-au activat, ca de obicei, virulent. Indeosebi, cei care nu inteleg ca o mana de carcotasi, care nu ies nici macar la actiuni decat in proportie de 10-15% nu reprezinta nimic la scara nationala, in ochii politicienilor, dar un SCMD organic unit si sprijinit de tot ceea ce a mai ramas din miscarea sindicala si de ONG-urile societatii civile, este un adversar de temut, care poate incurca toate jocurile politice!

In plus, s-a constatat ca materialele trimise numai la BO ale filialelor, in conditiile controlului tehnic actual al Internetului, au ajuns unde nu trebuie. De ce sa nu ajunga si la toti cei interesati? Drept urmare, BO al SCMD a luat decizia sa faca publica si strategia SCMD si modul de rezolvare  a primei oferte electorale primite de SCMD din partea unui partid (asteptam, cu interes, si altele).

Va rugam asadar sa citi cu atentie materialele de mai jos.

BIROUL OPERATIV AL SCMD



..............................................................................................................................
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)

Consiliul National al Reprezentantilor (CNR)
Alba Iulia, 26-27.10.2012

   HOTARAREA nr. .................
 privind strategia SCMD pentru perioada 28 octombrie 2012-9 decembrie 2014

(Proiect)

I.                   OBIECTIVE GENERALE
(1) Cresterea numerica a SCMD
(2) Cresterea numarului de filiale in scopul extinderii actiunii SCMD in toate centrele de garnizoana
(3) Intarirea coeziunii SCMD
(4) Afirmarea SCMD ca aparator al drepturilor tuturor segmentelor categoriei socio-profesionale a militarilor si functionarilor publici cu statut special disponibilizati fara drept de pensie, in rezerva, in retragere si activi
(5) Afirmarea rolului SCMD de aparator al democratiei constitutionale, al unitatii natiunii si integritatii teriotoriale a Romaniei
(6) Afirmarea SCMD drept etalon si coordonator al “Fortei a Treia”, a societatii civile organizate din Romania, in raport cu Romania politica.
II.                 DIRECTII DE ACTIUNE
(1) Organizare/socializare
a)                      Pornind de la experienta filialelor existente, luand in calcul raportul membri activi/membri pasivi sau de conjunctura – sporirea treptata a efectivelor SCMD, prin intemeierea de catre filialele mama a noi filiale in localitatile din judete sau in cartierele Sectoarelor Capitalei, cu efective de 50-max. 300 membri, pentru a asigura o mai buna cunoastere intermembri, o mai buna mobilizare si coeziune a filialei;
b)                      Pastrarea principiului obligativitatii existentei in fiecare filiala a membrilor provenind din structuri diferite ale MapN, MAI si servicii;
c)                       Continuarea organizarii de filiale cu membri tineri, care au alta problematica si alte obiective pana la pensie, proveniti din disponibilizatii structurilor din MapN, MAI si Servicii;
d)                      Cooptarea, in baza art. 9/3b Statut, prin votul majoritar al membrilor fondatori, a unor reprezentanti ai filialelor teritoriale ca vicepresedinti interimari, pana la alegeri, ai Comitetului Director, pentru o mai buna conlucrare a CD cu BO ale filialelor, intarirea unitatii si coeziunii SCMD.
e)                       Organizarea de catre CD si BO ale filialelor, in scopul unei mai bune cunoasteri intermembri dar si a SCMD in lumea militarilor activi si in rezerva a unor actiuni de socializare, excursii, picnicuri, festivaluri, etc, cu invitati;
f)Organizarea participarii membrilor SCMD din filiale sau a CD la nivel central la activitatile de socializare si aniversative ale structurilor MapN, MAI, SRI, alte Servicii;
g)                      Stabilirea Zilei SCMD (19 august) si a unor actiuni de socializare ocazionate de aceasta, organizate de CD si Bo ale filialelor
h)                      Stabilirea Zilei Filialei si a unor actiuni de socializare ocazionate de aceasta, organizate de BO filiale;
(2) Legislativa (Pentru o viata decenta, sanatate, onoare, demnitate)
a)                      Abrogarea legilor 119 si 263/2010;
b)                      Restabilirea statutului de militar in rezerva si a naturii juridice a pensiei, ca pensie militara de stat, prin promovarea Legii pensiilor militare de stat si a OUG privind restituirea integrala a cuantumului din decembrie 2010, celor cu veniturile abuziv scazute. In acest scop se vor face presiuni, la nivel central si local, asupra Guvernului, majoritatii parlamentare, societatii romanesti in ansamblu, prin media si alte mijloace de comunicare;
c)                       Restituirea dreptului la munca, in integralitatea sa, prin abrogarea cap. IV/Legea 329/2009;
d)                      Reelaborarea statutelor profesionale pentru MApN, MAI, SRI, alte servicii, in conformitate cu noile realitati impuse de aderarea la NATO si UE.
e)                       Restituirea drepturilor privind asistenta medicala si medicamentele gratuite pentru militarii si functionarii cu statut special activi, in rezerva, retragere si familiile lor;
f)Restituirea dreptului la reconversie profesionala pentru rezervisti, prin echivalarea studiilor de specialitate si a cursurilor de formare profesionala, absolvite pe durata carierei;
g)                      Tinand cont de faptul ca SCMD isi continua activitatea pe baza Legii sindicatelor, nu a Legii dialogului social, pentru a carei abrogare luptam si noi si partenerii nostri – recunoasterea oficiala de catre MAI, MapN si SRI, pentru SCMD, a statutului de partener permanent de dialog social si consultant expert in probleme privind:
·        Decizii majore de reformare a structurilor militare, politienesti de penitenciare si informatii existente;
·        Formarea personalului activ;
·        Acordarea de grade, ordine si medalii militarilor in rezerva si in retragere.
·        Accesul membrilor SCMD la bazele si, prin cote-parti, la biletele de tratament stabilite pentru rezervisti si militarii in retragere;
·        Accesul neingradit al membrilor SCMD la bazele sportive, de agrement, taberele, hotelurile, casele de odihna, etc. ale MapN, MAI si SRI.
·        Accesul nestingherit al membrilor SCMD in caminele de garnizoana, cercurile militare, alte locatii specifice in acest sens
·        Acordarea dreptului de preemtiune pentru SCMD in preluarea spre administrare a unor locatii dezafectate ale MapN, MAI, SRI, in vederea transformarii lor in asezaminte sociale.
III.              JURIDIC
(1) Continuarea actiunilor in justitie in tara si in strainatate, impotriva discriminarii, pentru recastigarea drepturilor abuziv incalcate sau anulate de catre regimul Basescu, pana in momentul promulgarii Legii pensiilor militare de stat;
(2) Formularea, in continuare, de plangeri penale si actionarea in justitie a persoanelor vinovate de haosul creat in sistemul de aparare, ordine publica si penitenciare, in perioada 2009-2012, cu consecinte grave asupra vietii si sanatatii pensionarilor militari, categoriilor de disponibilizati dar si ale cadrelor active;
(3) Crearea unor comisii mixte de verificare a avansarilor facute la rezervisti, in perioada dec. 2009-martie 2012, reglementarea prin lege a situatiei, actionarea in instanta a celor vinovati si a complicilor lor;
(4) Crearea unor comisii mixte care sa verifice acordarea de ordine, medalii si distinctii militare, ilegal, unor infractori notorii, retragerea acestora si actionarea in justitie a vinovatilor
IV.              ECONOMIC
(1) Impunerea platii integrale a cotizatiei la sfarsitul anului, pentru anul urmator, sau in luna ianuarie
(2) Declansarea unei campanii pe sisteme de relatii si mediatic, pentru dirijarea catre SCMD a cotei de 2% din impozitele pe venit
(3) Atragerea de donatii si sponsorizari pentru SCMD;
(4) Orientarea membrilor SCMD, dar si a altor rezervisti cu familiile lor sau a cadrelor active, catre CAR-urile intemeiate de filiale sau catre CAR “Solidaritatea sociala” organizat la nivel national
(5) Obtinerea de spatii de la MapN si MAI ca sedii ale SCMD
(6) Obtinerea de facilitati in domeniile financiar bancar, sanatate, transport, turism, agrement, alte servicii, prin parteneriate cu firme private.
V.                MUNCA SI PATRIMONIU
(1) Largirea patrimoniului SCMD prin achizitii, donatii, modalitatile prevazute la Cap. II (2) si in scopul asigurarii de servicii si activitati economice in masura sa ofere locuri de munca, prioritar pentru membrii SCMD si familiile acestora.
(2) Preluarea legala de catre SCMD, prin revendicare, in deplina proprietate, in numele membrilor fondatori ai asociatiilor militare din perioada interbelica si care astazi sunt membri SCMD, a unor “Casine” si altor locatii construite prin contributia cadrelor militare;
(3) Restituirea catre “Cultul Eroilor” a patrimoniului atribuit acestei organizatii prin Actul Regal de constituire;
(4) Incheierea de parteneriate cu firme private, care sa asigure locuri de munca, exclusiv pentru membrii SCMD sau prin SCMD;
(5) Incheierea de parteneriate cu banci si firme de prestari servicii, in extindere a activitatii, care sa asigure membrilor SCMD nu numai facilitati ci si locuri de munca;
(6) Obligarea USL, in situatia castigarii alegerilor, sa respecte punctele din contractul social, privind asigurarea cu experti si consilieri la ministere de resort, din randul membrilor SCMD, in proportiile convenite;
(7) Crearea de catre SCMD a unor puncte de consultanta privind reconversia profesionala si a unei burse de job-uri;
(8) Crearea de catre SCMD a propriilor formatori in diferite domenii de activitate, din viata civila.
VI.              RELATII
(1) Transformarea SCMD in centrul de raliere si coordonare a societatii civile organizate din Romania, in scopul sanctionarii clasei politice prin Forta a III-a, ca alternativa nationala si al organizarii rezistentei romanesti in fata actiunilor MARILOR ASASINI ECONOMICI MONDIALI;
(2) Adancirea legaturilor SCMD cu structurile militare si civile din statele membre NATO si UE;
(3) Dezvoltarea relatiilor SCMD cu cadrele active din structurile de provenienta, in vederea atingerii unor obiective de interes comun, cum ar fi crearea si administrarea Caselor de Sanatate, cu sprijinul Directiilor medicale ale MapN, MAI, SRI;
(4) Refuzul de a mai raspunde atacurilor declansate impotriva SCMD de slugile puterii aflate la conducerea ONG-urilor militare, atragerea tuturor rezervistilor din organizatiile legal constituite de fostii lucratori din MapN, MAI, SRI, alte servicii, alaturi de SCMD, explicand acestor colegi ai nostri ca urmarim aceleasi obiective, dar statutul de sindicat ne ofera posibilitatea adoptarii altor tactici, metode si mijloace necesare atingerii obiectivelor propuse. Cand unitatea de actiune se va realiza la nivelul militarilor in rezerva si in retragere, ca parte componenta si coloana vertebrala a societatii civile, vom putea vorbi si despre unitatea de actiune a natiunii si unitate nationala;
(5) Cresterea numarului de parteneri interni si externi ai SCMD, prin extinderea sistemului de aliante in actiunea sindicala, stabilit sub numele de CNSC si a coeziunii in cadrul CNSC;
(6) Promovarea in Parlament, Guvern si organisme internationale, pe liste de partid sau ca independenti, in conditiile prevazute de Statut, a unor membri SCMD, ca parlamentari, europarlamentari, consilieri, experti, pentru a face lobby obiectivelor SCMD;
(7) Crearea, pe sistem relational, a unor grupuri semnificative de lobby pentru SCMD, in structurile de decizie nationale si internationale;
(8) Stabilirea unor legaturi permanente SCMD, la nivelul conducerii ministerelor si Guvernului, in scopul promovarii obiectivelor SCMD;
(9) Adancirea sistemului de realtii si lobby SCMD in media internationala, nationala si teritoriala.
VII.           POLITIC SI MEDIATIC
(1) Sanctionarea mediatizata de catre SCMD si partenerii sai a politicienilor care si-au incalcat promisiunile electorale si protocoalele semnate cu SCMD. Aceasta se poate face nu numai prin vot ci si prin actiuni gen “Lista rusinii nationale”.
(2) Organizarea la nivel central a Clubului SCMD.
(3) Pana la obtinerea mijloacelor necesare unei activitati mediatice independente, obtinerea unui spatiu de emisie de catre SCMD la televiziunea publica;
(4) Obtinerea prin relatii personale si parteneriat cu factorii politici de catre centru si filialele SCMD a unor emisiuni, invitatii de participare, colaborari permanente la televiziunile, posturile de radio private si presa scrisa, pe suport de hartie sau online.
VIII.         POZITIA SCMD FATA DE ALEGERILE DIN 9 DECEMBRIE 2012.
(1) In situatia in care USL, prin Guvern, va satisface cererile imediate ale SCMD privind cele doua ordonante de urgenta mentionate mai sus si inscrierea la Senat sau Camera Deputatilor a Proiectului Legii pensiilor militare de stat, SCMD va acorda sprijin nelimitat USL, mobilizandu-si si aliatii in acest sens. Exceptie vor face, asa cum s-a stabilit in Contractul social, prin Protocolul semnat de presedintele SCMD cu cei trei copresedinti ai USL, candidatii USL- persoane provenite din PDL, UNPR si UDMR, care au trecut in cursul anului 2012 la USL.
(2) In situatia in care Guvernul nu tine cont de satisfacerea cerintelor minime ale SCMD, pana in preziua declansarii campaniei electorale, luand in calcul faptul ca ultima zi de depunere a listelor de candidati est 22 octombrie a.c., SCMD isi va mobiliza si membrii si partenerii de actiune pe una sau alta dintre urmatoarele directii de actiune:
a)                      Neprezentarea la vot (periculoasa, pentru ca ar da castig de cauza PDL);
b)                      Prezentarea in totalitate la vot, cu sanctionarea clasei politice prin autoanularea buletinelor de vot (stampile multiple), situatie aflata in studiu la Departamentul Juridic al SCMD, sub aspectul consecintelor asupra procesului electoral;
c)                       Indemnarea membrilor sa voteze potrivit propriei constiinte;
d)                      Votarea cu prioritate a membrilor SCMD/parteneri aflati pe listele electorale ale partidelor (altele decat PDL. UNPR, UDMR);
e)                       Organizarea de catre SCMD si aliati, in jurul unui singur partid existent, cel mai probabil neparlamentar,  a “Alternativei Nationale”. Din pacate, timpul scurt aflat la dispozitie, datorita conditionarii noastre de catre protocoalele si Contractul social incheiate cu USL nu ne permite sa compromitem acum “Forta a III-a”.
f)Indiferent de rezultatele votului, in conditiile nerespectarii de catre USL a obligatiilor asumate, continuarea actiunilor de protest impotriva viitorului Guvern, pentru obtinerea de alegeri anticipate, generale si prezidentiale.
In conformitate cu Deciziile CD, prezentul proiect a fost intocmit de catre presedintele SCMD si Departamentul Relatii.

Pentru conformitate,
SEF SECRETARIAT GENERAL,
......................................................
                         (Semnatura si stampila)

 ...........................................................................................................................................


 Propunere a Partidului Romania Mare (PRM) 
de colaborare in campania de alegeri generale, 9 decembrie 2012

         
SCMD nu se va transforma niciodata in partid politic ci, eventual, intr-un model de sindicat, dedicat, prin natura pregatirii membrilor sai, recuperarii si apararii drepturilor categoriei socioprofesionale a militarilor, dar si a drepturilor natiunii romane in ansamblu, cu alte cuvinte, in entitatea coordonatoare a actiunii “Fortei a Treia”, adica a societatii civile din Romania.

Presedintele fondator al SCMD, cunoscand prea bine realitatea parlamentara, ca fost functionar public la Senat peste 5 ani, nu va candida niciodata ca deputat sau senator.
SCMD la nivel central, nu a incheiat si nu va incheia aliante politice cu nici un partid. A semnat doar, ca parte a societatii civile, un protocol de colaborare in alegeri, cu USL, in scopul recuperarii, daca USL ajunge la Guvernare, a drepturilor legitime rapite militarilor in rezerva si in retragere de regimul Basescu. Conditionarea impusa nu de SCMD sau de CNSC, ci de dl. Ponta, este ca USL sa faca dovada bunei intentii, prin masuri in favoarea SCMD si a partenerilor sai, pana in preziua declansarii campaniei electorale, data la care, daca USL nu a facut nimic din ceea ce a promis, la guvernare fiind, atat SCMD cat si partenerii din CNSC se pot considera liberi de obligatii.

Pe de alta parte, potrivit Statutului, orice membru de sindicat poate fi membru al oricarui partid si al oricarui ONG, putand candida in alegeri, iar daca ajunge deputat sau senator va fi suspendat din SCMD pe durata mandatului. Teoretic, nu avem retinere fata de nici un partid, practic insa, datorita legislatiei adoptate prin frauda impotriva noastra, suntem impotriva tuturor candidatilor PDL, UDMR, UNPR, chiar si a celor trecuti in 2012 in tabara USL. In aceste conditii, va trimitem alaturat o oferta electorala, spre instiintarea membrilor SCMD. Daca exista doritori, acestia se pot inscrie, prin intermediul presedintelui de filiala, care va transmite la Secretariatul General optiunea lor, urmand sa li se faca legatura cu persoanele de contact ale respectivului partid, in vederea depunerii candidaturii. Aceasta prima oferta (asteptam oferte similare si de la alte formatiuni, mai putin PDL, UNPR, UDMR) vine de la PRM.

Pe scurt, PRM, tinand cont de faptul ca are, ca si celelate partide, numerosi membri care sunt si membri SCMD, solicita candidati SCMD (indiferent ca sunt sau nu membri PRM) pe listele PRM, conform listei care urmeaza (facem precizarea ca D = loc de deputat iar S = loc de senator).

Iata oferta:
1.     Bucuresti: Sector 1- 1D+ 1S, Sector 2-2D+2S, Sector 3-3D, Sector 4-2S, Sector 5-2D+2S, Sector 6-1D+1S
2.     Alba: 2D+1S
3.     Arad:4D+1S
4.     Arges:3D+2S
5.     Bacau:5D+2S
6.     Bihor: 3D+1S
7.     Brasov: 2D+1S
8.     Braila: 1D+1S
9.     Dolj: 2D+2S
10.                        Buzau: 2D+1S
11.                        Caras Severin:2 D+1S
12.                        Calarasi: 1D+1S
13.                        Galati: 2D+1S
14.                        Giurgiu: 2D+2S
15.                        Gorj: 2D+1S
16.                        Ialomita: 1D+1S
17.                        Iasi: 4D+2S
18.                        Maramures: 1D
19.                        Mures: 4D+1S
20.                        Neamt:3D+1S
21.                        Prahova: 2D+1S
22.                        Satu Mare: 2D+1S
23.                        Sibiu: 1D+1S
24.                        Suceava: 2D+2S
25.                        Salaj: 3D+1S
26.                        Timis: 4D+2S
27.                        Tulcea: 1D+1S
28.                        Vaslui: 2D+1S
29.                        Vrancea: 2D+2S

Obligatiile candidatilor:

I.                   Prin intermediul presedintelui de filiala, sa transmita optiunea pe e-mail, la Secretariatul General al SCMD pana duminica, 14.10.2012, inclusiv. Tot prin intermediul presedintelui filialei, va primi datele persoanelor de contact pentru colegiul in cauza.

II.                Sa pregateasca 4 dosare, care sa cuprinda urmatoarele documente:
a.     Formular de inscriere
b.     Declaratie de avere
c.      Declaratie de interese
d.     Declaratie pt CNSAS
e.      Copie CI/BI
f.       Chitanta (copie xerox pt dosarele 2, 3 si 4) de plata a garantiei de 3.500 lei la CEC, in contul pentru alegeri. In situatia in care vor pierde in alegeri, garantia este restituita.
Documentele de mai sus sunt formulare tip si vor fi puse la dispozitie de persoanele de contact ale PRM. Dosarele vor fi pregatite pana la 22.10.2012, ultima zi legala de depunere de candidaturi fiind 30.10.2012.

Daca vom primi oferte similare de la partide foste sau actuale parlamentare, cu exceptia celor déjà mentionate, vi le vom transmite.


DEPARTAMENTUL RELATII/PRESEDINTELE SCMD