CATRE
Comisia pentru
egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi
SUBIECT: Discriminarea rezervistilor,
barbati si femei deopotriva, prin Art.40 din OUG nr. 57/2015 si, mai ales, prin
OUG nr.59/2017
Stimata doamna Presedinte,
Ne adresam dvs., atat in calitatea pe care o aveti in Camera
Deputatilor cat si in baza declaratiilor asumate privind lupta impotriva a ceea
ce se numeste, indeobste, „SISTEMUL”,
rugandu-va sa interveniti in urmatoarele situatii:
I.
Supunerea la vot, in Camera Deputatilor a Art.40 din
OUG 57/2015 al carui raport este gata in Cmisia de Munca, asteptandu-se avizul Guvernului,
in sensul propunerii noastre de respingere.
In
fapt, constantand discriminarea in interiorul sistemului militar produsa de OUG
nr.1/2011, care a introdus diferentele catastrofale intre rezervisti cu aceeasi
vechime, aceeasi functie, acelasi grad, la propunerea SCMD, ministrul Apararii,
gl.(r) Corneliu Dobritoiu (PNL) a initiat, in 2012, o Comisie mixta, formata
din reprezentanti ai structurilor militare si de politie in activitate si in
rezerva, care a elaborat, timp de trei ani, Legea Pensiilor Militare de Stat,
promulgata de Presedinte, in iulie 2015, ca Legea nr.223/2015. Aceasta nu a
fost aplicata, deoarece premierul Ponta a stabilit data de intrare in vigoare,
nu in 30 de zile, ci la 1 ianuarie 2016, fapt de care a profitat partea kaki a „Sistemului mafiot”
pentru a-si acoperi ilegalitatile comise in 2011 (solicitati, drept proba,
auditul efectuat, la MApN, de catre Curtea de Conturi in 2012). Aceasta a
introdus, fara ca Guvernul Ciolos, abia numit, sa observe, o intreaga Ordonanta
in 30 de articole, drept ..... Articol (nr.40), intr-o banala OUG care se
dadea, anual, in decembrie, pentru
stabilirea salarizarii civililor pe anul urmator.
Prin
Art.40, din OUG 57/2015, pe langa discriminarile din interiorul structurilor militare,
s-a legiferat discriminarea militarilor
fata de magistrati si alte categorii socio-profesionale. Prin aceasta au fost
incalcate Decizia nr.20/02.02.2000 a CCR, in Dosarul 5A/2000, care stabilea
identitatea si imposibilitatea separarii
juridice a „pensiei de serviciu pentru cadrele militare si pentru magistrati”!
Numai
pentru rezervisti s-a stabilit, in mod
discriminatoriu, coborarea limitei de 100%, la 85% din venitul brut
impozabil si a bazei de calcul de la 80%, la 65%.
Tot
discriminatoriu si ilegal, s-au
introdus in baza de calcul a pensiei de serviciu pensia privata, zisa „suplimentara”, instituita in 1967 ca „altceva
decat pensia militara de stat”, printr-o contributie de 5% - 25% din venitul
net al militarilor si politistilor si, retroactiv, contributiile la pensie ale
rezervistilor care au lucrat in calitate de civili, in varii domenii, dupa
trecerea in rezrva.
Si,
tot abuziv si discriminatoriu, li
s-a luat militarilor si politistilor, dreptul
de a opta, timp de 5 ani, intre a deveni rezervisti din punct de vedere
juridic sau a ramane asistati social pe punctul de pensie, conform Legii
263/2010, adoptata prin frauda parlamentara.
Urmare
a celor de mai sus, discrepantele
dintre promotiile de rezervisti s-au
triplat sub aspectul cuantumului (cei iesiti inainte de 31 decembrie 2015
fata de cei pensionati dupa 1 ianuarie 2016), iar discriminarea intre rezervisti si pensionarii civili din Pilonul I, beneficiari de legi ocupationale,
s-a legiferat.
II.
Amendarea OUG nr.59/2017 in sensul eliminarii
rezervistilor din noua lege zisa a „pensiilor speciale” pe urmatoarele
considerente:
-
Constitutional, „activitatea”
militarilor si politistilor este considerata altceva decat munca prestata de
civili si nu se regaseste in Codul Muncii pentru ca, prin Constitutie (Art.42),
se interzice folosirea, in cazul militarilor si politistilor, a termenului de „munca
fortata”.
-
Conform tuturor adreselor primite in 2016 si 2017, de catre SCMD, de la
Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, ultima fiind nr.2735/AMR/29.09.2017,
Ministerul Muncii nu are competenta, de la 1 ianuarie 2016, si nu poate initia acte
legislative in privinta sistemului militar. In plus, pensiile militare nu sunt
considerate „speciale” ci „pensii de serviciu” care „sunt reglementate prin
statute profesionale”, orice initiativa apartinand Ministerului Apararii in
calitate de coordonator al Sistemului de Aparare, Ordine Publica si Siguranta
Nationala. In mod ilegal, asadar, actualul ministru al Muncii i-a introdus pe
rezervisti cap de afis in OUG 59/2017, aflat astazi ca Proiect legislativ in
Camera Deputatilor (PLX 310) si i-a supus unei ample ofensive mediatice de denigrare si
umilire.
-
Prin OUG 59/2017, discriminarea fata de
magistrati se pastreaza invocandu-se decizii ale CCR, prin fals, deoarece
amintita Decizie 20/02.02.2000, statua deplina egalitate de tratament intre
militari si magistrati, atat in activitate cat si la pensie.
-
OUG 59/2017 legifereaza, in plus, discriminarea rezervistilor militari si
politisti fata de toate categoriile socio-profesionale civile prin faptul
ca: rezevistii sunt singura categorie la
care calculul pensiei se face dupa net, nu dupa brutul impozabil si singura categorie la care pensiile ingheata
pana la moarte, deoarece nu mai cresc nici in conformitate cu cresterile
salariale la activi, nici cu rata inflatiei. In fapt, pensiile civililor cresc
cu cresterea punctului de pensie si cu rata inflatiei in timp ce, deja
discriminati, rezervistii trebuiau sa opteze ori pentru aplicarea procentuala a
cresterii unor elemente din veniturile activilor, ori pentru indexarea cu rata inflatiei.
Spre exemplu, anul acesta indexarea a fost in ianuarie de 5,25% pentru toti
pensionarii, pensionarilor civili le-a crescut pensia si cu punctul de pensie,
in timp ce, la rezervisti, cresterea cu 15% a soldei de functie nu le-a adus in
plus nici un ban. De azi inainte, insa, discriminarea este totala deoarece,
prin introducerea expresiei „indicator definitiv”, pensiile de stat militare nu vor mai creste
nici cu rata inflatiei. Prin urmare, daca pensiile soferilor iesiti in
2016, 2017 sunt de 2-3 ori mai mari decat ale generalilor iesiti inainte de 1
ianuarie 2016, pensiile soferilor care vor iesi peste 2-3 ani vor fi de 6 ori
mai mari decat ale acelorasi.
Stimata doamna Presedinte,
Referitor
la cele doua ordonante, noi ne-am adresat Presedintelui Romaniei cu o sesizare
de neconstitutionalitate. In plus, am atras atentia domniei sale ca OUG 59/2017
echivaleaza cu tradarea intereselor nationale si cu prabusirea flancului estic
al NATO deoarece, adoptata pe 4 august 2017, s-a anuntat ca va intra in vigoare
pe data de 15 septembrie 2017, ceea ce a insemnat hemoragia intregului sistem
militar, astazi nefunctional, peste 12.000 de profesionisti din Armata, Interne
si Serviciile Speciale trecand in rezerva.
Pentru
alte amanunte va stam la dispozitie, solicitandu-va in acest sens o intrevedere
cat mai curand posibil.
Cu multumiri anticipate,
Presedintele SCMD,
Col.(r) dr. Mircea DOGARU