marți, 23 decembrie 2014

Abuz al justitiei romane impotriva SCMD. Scrisoare deschisa a presedintelui SCMD.

Astazi, 23.12.2014, presedintele SCMD a trimis scrisoarea de mai jos:
  1. Secretarului General al Aliantei Nord Atlantice, Dl. Jens Stoltenberg
  2. Presedintelui Romaniei, Dl. Klaus Werner Iohannis
  3. Primului Ministru al Romaniei, Dl. Victor Ponta
  4. Presedintelui Senatului Romaniei, Dl. Calin Popescu Tariceanu
  5. Presedintelui Camerei Deputatilor, Dl. Valeriu Zgonea
  6. Ministrului Justitiei, Dl. Robert Cazanciuc
  7. Presedintelui Consiliului Superior al Magistraturii, Dl. Adrian Bordea


             <<În calitatea pe care o am de președinte al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) – organizație constituită legal în baza Sentinței Civile nr. 83/2009 a Judecătoriei Sectorului 1 București, dată în dosarul nr. 26479/299/2009 – mă văd obligat să vă informez despre un fapt scandalos și deosebit de grav de încercare a îngrădirii dreptului constituțional  privind accesul liber la justiție, a mai multor membri ai sindicatului nostru, prin obligarea acestora la plata unor amenzi judiciare în cadrul unor procese civile, în condițiile în care Constituția României – la art. 21 – prevede că: Orice persoană se poate adresa justiţiei pentru apărarea drepturilor, a libertăţilor şi a intereselor sale legitime”.
Prin Legea nr. 119/2010, regimul antinațional Băsescu-Boc   a desființat pensiile de serviciu (CCR i-a salvat pe magistrați, pe o motivație care se aplică însă perfect și militarilor) și le-a transformat retroactiv în pensii în înțelesul Legii nr. 19/2000, privind sistemul de pensii publice, pe baza principiului contributivității, principiu de care pe timpul activității lor  militarii nu au fost legați. Prin normele metodologice subsidiare legii, Guvernul României a stabilit modul de recalculare a pensiilor foste militare (H.G. nr. 735/2010 - suspendată în același an, definitiv, de Înalta Curte de Casație și Justiție, pe o acțiune a SCMD), ulterior de revizuire (O.U.G. nr. 1/2011). Prin ambele norme metodologice Guvernul a încălcat, în privința militarilor și polițiștilor, prevederile art. 180, alin. (7) din Legea nr. 19/2000, în vigoare la acea dată, cu privire la menținerea în plată a cuantumului celui mai avantajos. Menționez că acest principiu al drepturilor câștigate a fost preluat de Legea nr. 263/2010, privind sistemul public de pensii, acum în vigoare, în dispozițiile art. 169, alin. (5).
            Puși în fața acestei discriminări, pensionarii militari au deschis mii de acțiuni în justiție, contestând atât deciziile de ”recalculare”, cât mai ales deciziile de ”revizuire” (acestea depășind numărul de 10 în cazul unor colegi!) în încercarea de a-și redobândi drepturile abuziv încălcate de guvern. În etapa recalculării, sute de colegi au avut câștig de cauză în instanță, dar hotărârile definitive și irevocabile nu au fost puse în executare deoarece Guvernul a redefinit procesul în revizuire și a re-emis H.G. nr. 735/2010 sub forma O.U.G. nr. 1/2011. Sute de procese pe revizuire mai sunt încă în instanțele de judecată. În multe dintre ele se mai obțin decizii favorabile (cu titul de exemplu: dosarele nr. 49/30/2011, 5426/114/2011, 2632/109/2012, 7618/109/2013). Redau soluția pe scurt din ultimul dosar menționat: ”Admite contestaţia. Anulează decizia de revizuire nr. 54264/17.05.2013 emisa de către Casa de Pensii Sectoriala a Ministerului Apărării Naţionale. Pentru perioada decembrie 2011-01.10.2013 menţine in plata pensia de serviciu a contestatorului, emisa in baza Legii 164/2001, modificata si completata. Obliga intimata sa plătească contestatorului diferenţele de drepturi de pensie pentru perioada decembrie 2011-01.10.2013, actualizate cu indicele de inflaţie la data plăţii efective şi la care sa se adauge dobânda legala. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare, cererea de apel urmând a fi depusa la Tribunalul Argeş. Pronunţată în şedinţa publică azi, 01.07.2014, la Tribunalul Argeş, secţia pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale. Document: Hotarâre  1373/2014  01.07.2014
            În iulie 2013, Parlamentul României adoptă Legea nr. 241/2013, prin care pensionarii militari, cărora li s-a revizuit în minus  pensia, au fost repuși în plată, începând cu luna octombrie 2013, la nivelul pensiei din dec. 2010, cu înghețarea cuantumului pe un număr variabil de ani - art. 1, alin. (4). În art. 2 din lege, sub o formulare oarecum confuză, legiuitorul prevedea posibilitatea recuperării unor sume de bani rezultând din diferențe de cuantum a pensiilor. Ulterior, prin Legea nr. 125/2014, privind scutirea de la plată a unor debite provenite din pensii (pentru pensionarii ”civili”), art. 2, favorabil pensionarilor militari, din Legea nr. 241/2013 a fost în mod ciudat abrogat.
           În tot acest context, sute de pensionari s-au adresat din nou instanțelor de judecată, în încercarea de a-si recuprera sumele reținute abuziv timp de 21 de luni, în anii 2012-2013. Soluțiile date de instanțele de judecată cunosc o gamă diversă, dar una dintre ele se ”remarcă” în mod cu totul deosebit, cea pronunțată de d-na judecător VASILE-CRISTEA MIRELA-SIMONA, de la Tribunalul București, după cum urmează (citez din dispozitivul S.C. nr. 9110/03.10.14, dată în dos. nr.1673/3/2014):”Așa cum s-a menționat anterior, dispozițiile legale aplicabile în cazul de față sunt clare și nu lasă loc de interpretare, drepturile reclamantului nu au fost încălcate, cum simpla nemulțumire a acestuia cu privire la măsurile luate de guvernul BOC nu poate fi temei al acțiunii, și cum pentru soluționarea nemulțumirii exprimată prin acțiune în justiție statul a alocat fonduri materiale și financiare care în speță au fost pierdute în loc să fie folosite pentru rezolvarea unei probleme reale, instanța apreciază că cererea este formulată cu rea credință și evident nefondată, motiv pentru care va aplica reclamantului amenda judiciară prevăzută de art. 187 C. proc.civ., în cuantum de 1000 lei.”
           Lăsând la o parte considerațiile de natură politică referitoare la guvernul BOC și modul de folosire a resurselor materiale și financiare, la care un magistrat independent nu are a se referi, întrucât JUSTIȚIA nu se înfăptuiește în funcție de acestea, nu putem să nu observăm reaua credință a magistratului în îndeplinirea atribuțiilor profesionale și intenția sa clara de a intimida justițiabilii care își caută dreptatea la o instanță de judecată. Mai mult, prin soluția data, consider că doamna judecător a făcut în mod clar un atac serios, din rațiuni politice, la adresa drepturilor fundamentale ale omului, accesul liber, neintimidat, la justiție fiind printre acestea. Prin amenzile aplicate atât contestatorilor cât și SCMD ca organizație în dosarele ”judecate” (de exemplu nr. 984/3/2014, 1245, 1673, 4983,9395), d-na judecător vizează inclusiv destabilizarea funcționării  normale a sindicatului, aspect de asemenea de neacceptat!
            Pentru informații mai detaliate despre situația unei părți însemnate  a pensionarilor militari, vă anexăm două materiale cu caracter documentar.>>
  
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU