Către,
~MINISTRUL
APARARII NATIONALE~
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în
continuare SCMD), cu sediul punct de lucru in Bucuresti, str. Pajurei nr.13, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr.
62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in
conformitate cu art. 7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul
administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta
PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA
avand in vedere urmatoarele motive:
1.In Propunerea legislativă LEGE-CADRU privind
salarizarea personalului plătit din fonduri publice, in cuprisul art. 40, este prevazuta suspendarea actualizarii pensiilor de
serviciu in functie de majorarea salariilor, soldelor, indemnizatiilor de
incadrare si indemnizatiilor lunare,
aceasta urmand sa se faca dupa aplicarea integrala a dispozitiilor acestui act
normativ.
Aceasta reglementare (al carui numar de articol coincide nefericit cu art.
40 din OUG nr. 57/2015), constituie o noua imixtiune a unor dispozitii privind
pensiile militare de stat in cuprinsul unei legi care priveste drepturi
salariale, inclusiv ale cadrelor militare din sistemul de aparare, ordine
publica si siguranta nationala.
Pe langa aspectul de nelegalitate pe care il reiteram prin prezenta,
invocam si aspectele de oportunitate si moralitate care decurg implicit din
acest articol, in conditiile in care dupa 2011, cadrele militare in rezerva si
in retragere au fost supuse constant unor modificari legislative in detrimentul
exclusiv al acestora, modificari asupra
carora ulterior s-a revenit, dar pentru unii dintre ei prea tarziu, avand in
vedere „iesirile pe cale naturala din sistem”.
Conform celor mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati punctul dvs. de
vedere referitor la art. 40 din propunerea legislativa, precum si demersurile
ministerului pentru a preintampina noi inechitati fata de cadrele militare in
rezerva si in retragere care au facut parte din structurile sistemului de
aparare, ordine publica si siguranta nationala care au desfasurat activitati in
slujba patriei si poporului roman.
2.In acelasi document, respectiv Propunere
legislativă LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri
publice, nu am regasit in mod explicit un articol din care sa
rezulte acordarea ajutoarelor la trecerea in rezerva a cadrelor militare si
functionarilor publici cu statut special, corespondentul actualului art.20
alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea a 3-a la Legea cadru nr.284/2010.
La cererea expresa a unui numar mare de membri de sindicat, care ne-au
solicitat sprijinul in vederea apararii drepturilor acestora, respectiv de a
primi ajutorul prevazut de art.20 alin.1 si 2 din Anexa VII, cap.II, Sectiunea
a 3-a la Legea cadru nr.284/2010, va rugam sa ne comunicati numarul noului articol
din propunerea legislativa care prevede acordarea drepturilor mentionate mai sus, iar in caz contrar (daca acordarea ajutoarelor nu se mai regaseste
in textul sus aratat) sa ne comunicati
demersurile pe care le-ati intreprins pentru a corecta aceasta omisiune.
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind
contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu
dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru
Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care
Romania este parte, intrucat consideram ca membrii nostri de sindicat sunt
vatamati in drepturile lor prin demersurile juridice pe care le promoveaza structurile
din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, inclusiv
Ministerul Apararii Nationale
Presedintele S.C.M.D.
Col.(r) dr. Mircea DOGARU