SCRISOARE
DESCHISA
MINISTRULUI
MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
Doamna
deputat Lia Olguta VASILESCU
Stimata
doamna ministru,
Ma adresez dvs., in baza unor mai
vechi relatii de colaborare, pe tema Proiectului Legii sistemului unitar de
pensii, cu dorinta sincera de a contribui la inlaturarea haosului instalat, din
2010, in acest domeniu.
Orice lege trebuie sa porneasca
de la definirea clara a obiectivului pe care il are in vedere, in cazul de fata
pensiile. Or, pensia este in
legislatia europeana un drept
patrimonial legal dobandit, in baza unuia sau mai multor contracte de munca, la
stat sau in domeniul privat, incheiate. Din aceasta perspectiva veti
constata din nou, asa cum ati facut-o cu ocazia cresterii punctului de pensie,
ca aveti in Romania putin peste 2 milioane de pensionari. Adica cei pe Legea
nr. 263/2010. La acestia s-ar adauga alti 200.000 pe legi separate: magistrati
si grefieri, piloti civili, diplomati, functionari publici din Parlament si
Curtea de Conturi si rezervisti (proveniti din M.Ap.N., M.A.I. si Servicii).
Total 2.200.000.
Daca cei de mai sus sunt
pensionari, ce sunt ceilalti 3,3 milioane de cetateni, bagati cu rea credinta
manipulatorie sau din prostie, in aceasta categorie de diversi analisti si
teleasti care fetisizeaza “contributivitatea”
si punctul de pensie? Ce legatura au cu zisa contributivitate, cu punctul de
pensie, contractele de munca si chiar cu varsta de 65 de ani, beneficiarii
(intre 18-100 de ani, ai) venitului
social minim garantat? Sau fostii cooperatori recompensati de Ceausescu cu un
ajutor social? Ce legatura au indemnizatiile de merit viagere ale deputatilor
si senatorilor, artistilor poporului, sportivilor olimpici, revolutionarilor
etc.? Juridic, toate acestea sunt altceva decat pensia care, ca drept, nu
dispare nici daca statul dispare. De aceeasi natura cu alocatiile pentru copii,
indemnizatiile pentru cresterea copilului (unele de zeci de mii de euro)
bursele studentesti etc., acestea sunt instituite de guverne, aleator, fara
vreo legatura cu anii de munca, punctul de pensie sau contributivitatea. Au
caracter de venit de tip salarial
sau ajutor social si pot fi marite,
micsorate, inventate sau abrogate oricand. De ce sunt bagate in categoria
pensii? Pentru ca tinerii sa fie deturnati de la realitatea trista a lipsei
locurilor de munca si stimulati sa se intoarca cu ura impotriva parintilor si
bunicilor lor? Ca fost membru PRM, dvs. ar trebui sa intelegeti mai bine
aceasta diversiune – parte a planului de disolutie a natiunii romane.
O prima concluzie s-ar desprinde din cele de mai sus.
Pentru stavilirea haosului sunt necesare 2 legi, nu una. O Lege a sistemului unitar de pensii, pentru cei 2 milioane si ceva
de pensionari reali, mai putin rezervistii si o alta Lege a indemnizatiilor de merit viagere si a ajutoarelor sociale.
Stimata
doamna ministru,
Constitutional, exista doar 2 sisteme de pensii: Sistemul
public ce corespunde Pilonului I si Sistemul privat corespunzator Pilonilor II,
III si IV.
Sistemul public este guvernat de Legea nr. 263/2010 si
6 legi ocupationale, inclusiv Legea nr. 223/2015 a rezervistilor. Sistemul
privat este guvernat de 3 legi vizand pensiile private, de la cea obligatorie
la cele facultativ-suplimentare. O functionara plina de zel din ministerul dvs.
a lansat si tine mortis la ideea ca ar exista si Sistemul militar de pensii,
pentru ca avem o Lege a pensiilor militare de stat, altceva decat Legea nr.
263/2010. Conform acestei logici strambe ar trebui sa existe si sistemele de
pensii diplomatial, greferial, pilotial etc. deoarece si acestia au legi
separate. Deja aceasta prostie a facut valuri, privandu-i pe rezervisti de o
serie de drepturi castigate (indemnizatii de creatie, bilete de tratament sau
odihna, compensari la medicamente etc.) doar partial recuperate prin
interventiile Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, la nivelul
Parlamentului.
Sa luam insa Pilonul I.
Exista doar 2 categorii de pensii: civile si militare.
Stabilite in functie de contributivitate sau nu,
pensiile civile au in comun urmatoarele: contributivitatea cetatenilor s-a dus
catre si cuantumul pensiilor este stabilit de Casa Nationala de Pensii, de unde
respectivii primesc banii; munca lor, in functie de care li se stabileste
pensia s-a derulat pe principiul celor 8 ore, fiind normata, orice depasire
aducand venit suplimentar; obligatiile de munca nu au presupus un juramant de
fidelitate si de sange, deci riscul pierderii vietii si nici alte privatiuni;
Ministerul Muncii si Justitiei Sociale are competenta asupra tuturor
categoriilor de salariati si pensionari civili dar, de la 01 ianuarie 2016 nu
si asupra salariatilor si pensionarilor militari si politisti. In cadrul
Guvernului, competenta asupra salariilor si pensiilor militare o are doar
Ministerul Apararii Nationale.
Toti pensionarii civili au fost sub incidenta unei
legi unice, pana la inceputul anilor 2000, in Romania si in toate statele ca si
in toate timpurile, doar 2 categorii socio-profesionale avand in mod logic
legislatie aparte – militarii si clerul.
Exceptand perioada 2011-2015, cand, prin fals si uz de
fals, inventandu-se retroactiv inexistente contributii la Casa Nationala de
Pensii, militarii si politistii au fost aruncati ca balast social peste
aceasta, dandu-li-se juridic statutul de asistat social, niciodata aceasta
categorie nu a fost amestecata in legislatia civila.
Stimata
doamna ministru,
Concluzionand, va atrag respectuos atentia ca, prin
natura muncii, a obligatiilor militare care continua si dupa trecerea in
rezerva, pensia lor fiind in fapt solda de rezervist, prin lipsa de competenta
a Ministerului Muncii si Justitiei Sociale in domeniu, rezervistii nu pot face obiectul legii pe care o pregatiti. In
plus, adancind cercetarea veti constata urmatoarele: regimul muncii a fost
diferit, militarii si politistii fiind ca si preotii in slujba 24 de ore din
24, dar remuneratia le-a fost stabilita doar pentru 8 ore iar privatiunile pe
care au fost obligati sa si le asume au condus si conduc la necesitatea unor
legi separate de viata civila, legi care guverneaza universul militar;
contributivitate pentru pensii au avut doar direct la bugetul de stat, ei fiind
legati de Casele Militare de Pensii nu de Casa Nationala iar aceste contributii
au fost mai mari decat cele civile, reprezentand 3% nu 2% la care s-au adaugat,
din 1967, o contributie din net de 5%, crescand pana la 25% iar din 1990
transformarea venitului net, in mod penal, in venit brut; pensia privata
suplimentara le-a fost furata fiind introdusa ilegal si retroactiv in baza de
calcul a pensiei militare de stat iar drepturile castigate lucrand ca civili,
dupa trecerea in rezerva, le-au fost furate si ca bani si ca ani vechime etc.
In plus, actuala dvs. Lege a salarizarii unitare le-a rapit si militarilor si
civililor, indiferent unde sunt angajati, un drept fundamental, castigat –
acela la ajutoare salariale si salarii compensatorii la incetarea raporturilor
de munca.
Haosul produs in sistemul de pensii si calcarea in picioare
a demnitatii militare de catre Traian Basescu au generat lupta noastra pe toate
caile, alaturi de dvs. ca om politic, in perioada 2010-2012 pentru redobandirea
statutului nostru de rezervist, consfiintit printr-o Lege a pensiilor militare
de stat. Dupa ani de eforturi Legea nr. 223/2015, initiativa a PSD, a fost promulgata
in iulie 2015 de Presedinte dar distrusa in 9 decembrie acelasi an printr-o
intreaga ordonanta in 30 de articole, strecurata ca … Art. 40 in OUG 57/2015 a
Guvernului Ciolos, privind salarizarea civililor pe 2016. Cine a facut-o?
Penalii sistemului, finantisti si juristi, ca sa-l citez pe fostul ministru
Corneliu Dobritoiu, cei vinovati, conform auditului Curtii de Conturi din 2012,
de multiple “inovatii” comise in sprijinul ciracilor lui Basescu, prin OUG nr.
1/2011. Adica aceiasi, stimata doamna ministru, care v-au manipulat si pe dvs.
ca ar fi vreo legatura intre marirea soldei soldatului cu 300% si cresterea pensiei
unui colonel. Nu este, asa cum nu au nici o legatura pensiile magistratilor militari,
pe Legea magistratilor, cu pensiile militare de stat ale generalilor si
coloneilor din M.Ap.N., M.A.I. si S.R.I., care sunt de 6-8 ori mai mici. Neavand
vreo legatura cu punctul de pensie, soldele de rezervist, adica pensiile
militare de stat au crescut proportional, intotdeauna, doar cu cresterile
salariale la activi. Pentru alte amanunte, specialistii nostri in legislatie si
finante va stau oricand la dispozitie.
Cu speranta ca ati inteles ca nici un argument privind
absurda includere a universului militar in universul civil nu rezista, ca orice
referire la soldele militare de rezervist si la posibilitatea includerii lor in
noul Proiect legislativ nu poate avea in spate decat intentia de a amplifica
haosul pana la disolutie nationala, cu ferma convingere ca nu vom fi adusi in
mod absurd in situatia de a lupta in
strada si in justitie impotriva acelora, din spectrul politic, in care ne-am
pus sperantele de dreptate, si pe care i-am votat,
Am onoarea sa va salut,
Presedintele
S.C.M.D.
Col. (r) dr. Mircea DOGARU