Către,
MINISTERUL MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
-
In
atentia doamnei ministru Lia Olguta Vasilescu -
cu sediul in Bucuresti, str.Demetru I.Dobrescu nr.2, sector 3, cod postal
030167
Sindicatul
Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti,
str. Bogota, nr. 6, Sector 1, in
temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul
social, in numele membrilor sai de sindicat, in temeiul Legii nr.554/2004
privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam
prezenta
PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA
avand in vedere urmatoarele
motive:
In contextul
discutiilor legate de pensiile speciale in mass-media, incepand cu luna iulie
2017, la nivelul Ministerul Muncii si Justitiei Sociale – personal de doamna
ministru Lia Olguta Vasilescu - au fost formulate aprecieri si comparatii
nefondate referitoare la rezervistii militari, care au determinat o perceptie
incorecta cu privire la activitatea cadrelor militare si modul de stabilire al
pensiilor militare, intre care exista o legatura directa de cauzalitate.
Fata de
aceasta constatare, va rugam sa ne comunicati urmatoarele:
1.
Dupa intrarea in vigoare a Legii nr.223/2015, Ministerul
Muncii si Justitiei Sociale a mai fost competent in domeniul pensiilor militare
de stat ?
2.
Este adevarat ca au fost date ca exemplu pensii calculate
pentru magistrati iesiti la pensie ca fiind ale cadrelor militare trecute in
rezerva/retragere?
3.
De ce s-a mentionat ca baza de calcul a pensiilor
militare este de 80%, in conditiile in care este de notorietate ca OUG 57/2015
a scazut acest procent la 65%? De ce nu
s-a facut nicio referire la modul de calcul al pensiilor militare din statele
membre NATO, unde baza de calcul este stabilita la 75-80%?
4.
De ce s-a mentionat ca plafonul depaseste 100%, cand
aceeasi ordonanta mai sus-aratata limiteaza plafonul de calcul la 85%?
5.
Care este ratiunea pentru care s-a apreciat ca o crestere
a salariilor activilor conduce la aceeasi crestere a cuantumului pensiilor, in
conditiile in care este stiut ca actualizarea pensiilor priveste numai anumite
elemente salariale, nu toate elementele ce compun salariile activilor?
6.
De ce nu s-a mentionat niciodata ca exista diferente mari
si foarte mari intre cuantumul pensiilor celor trecuti in rezerva dupa
01.01.2016 si cei trecuti inainte de aceasta data, mai ales inainte de anul
2001, diferente care cu siguranta nu ar conduce cu ocazia actualizarii
pensiilor la un cuantum al acestora mai mare decat al salariilor in plata?
Raspunsurile
la punctele enuntate mai sus consideram ca sunt necesar a fi date, in
conditiile in care exista - din punctul nostru de vedere - o diferenta clara
intre afirmatii si realitate.
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind
contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu
dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru
Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care
Romania este parte, intrucat consideram ca suntem vatamati in drepturile noastre
prin modificarile legislative/afirmatii neconform cu realitatea.
Presedintele S.C.M.D.
Col.(r) dr. Mircea DOGARU