SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Sediul social: Bucuresti, str. Bogota, nr. 6,
Sector 1, Cod postal 013642
Cont: BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod fiscal:26096263
Nr. 285 din 18.06.2020 Ex.nr.___
Către,
AVOCATUL
POPORULUI,
Doamna
Renate WEBER
-
Bucuresti, Str. George VRACA nr.8, Sector 1 –
SESIZARE
Stimata
doamna Avocat al Poporului,
Sindicatul
Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), va sesizeaza prin prezenta, unele aspecte de neconstitutionalitate ale
PLx nr.396/2019, votata ca lege pentru modificarea si completarea Legii
227/2015 privind Codul Fiscal, in Camera Deputatilor (for decizional), in data
de 17.06.2020. Acestea privesc domeniul Sistemului National de Aparare, Ordine
Publica si Securitate Nationala, venind in completarea celor sesizate recent de
ICCJ, in sedinta comuna a Sectiilor Unite.
In
fapt, va solicitam sa interveniti la CCR, reclamand verdictul de neconstitutionalitate
pentru sus-zisa lege, deoarece:
- Include, in mod nejustificat si
neconstitutional, prin prisma dreptului muncii, si rezervistii. Constitutional,
ca in toate statele moderne, si in Romania exista doua tipuri de salariati,
CIVILI si MILITARI, doua filozofii de salarizare diferite, CIVILA si MILITARA, doua tipuri de legislatie privind pensiile, CIVILE si MILITARE.
- Civilii sunt angajati
prin CONTRACTE DE MUNCA NORMATA LA 8 ORE, in timp ce pentru militari, Constitutia
interzice utilizarea cuvantului munca (Art.42, al.1), militarii si
politistii incheind CONTRACTE DE
ACTIVITATE LA ORDIN,
nenormata, 24h/24.
- Ce trece de norma,
la civili este platit suplimentar, in timp ce militarii si politistii sunt platiti cu un salariu stabilit
aleatoriu, pentru activitate de 24h/24 (nu cu 3 salarii pentru 3 norme de
munca).
- Activitatea militarilor
si politistilor care
redevin militari in rezerva, la pensie, continua si dupa pensionare. In plus,
activitatea se desfasoara in baza unui JURAMANT
MILITAR, care
incumba renuntarea la drepturi civile si asumarea riscului pierderii
vietii, pensia fiind, in fapt, la ei, solda de rezervist.
- Neindeplinirea atributiilor
de serviciu la civili atrage desfacerea contractului de munca, in timp ce la militari
atrage arestul pe timp de pace si glontul in situatia de razboi.
Va
solicitam, prin urmare, sa aveti in
vedere, pe viitor, excluderea militarilor si politistilor, in calitate de
categorie socio-profesionala si juridica distincta, din orice act normativ
adoptat pentru civili.
- Romania este membru NATO si partener strategic
al SUA prin tratate de drept international, la care guvernele noastre s-au
angajat sa respecte toate prevederile. Aceste tratate au caracter strict MILITAR (spre deosebire de Tratatul de aderare la UE),
impunand alinierea noastra, din punct de vedere militar (dotare, inzestrare,
efective, instruire, salarii si pensii), la standardele NATO. Este motivul
pentru care au fost adoptate legile militare privind pensiile rezevistilor
nr. 164/2001 si nr.179/2004. Acestea ne-au permis integrarea in NATO, dar
au fost abrogate, prin frauda parlamentara, in 2010, cand regimnul Basescu
a produs Legea nr. 263/2020, incluzand rezervistii, in mod abuziv (prin
deposedarea de grade militare si tranformarea lor in asistati social, cf.
Art.6 al Legii), in legea civila si aruncati pe Casa Nationala de Pensii.
- In 2005, tot regimul Basescu a introdus, pentru
prima data in Romania, impozitarea pensiilor, desfiintandu-le caracterul
de drept patrimonial dobandit si asimilandu-le, ilegal, veniturilor, deoarece
pensiile provin din venituri salariale impozitate. S-a anuntat atunci ca
toti pensionarii, civili sau militari, vor primi in plus banii necesari
acoperirii impozitului, prevedere legislativa incalcata, deoarece s-a
procedat, mascat, la o prima taiere a pensiilor. Situatia a fost agravata
de masurile legislative din 2010, cand s-a incercat o noua taiere a tuturor
pensiilor, dar s-a reusit doar distrugerea pensiilor militare de stat,
taxate printr-o furibunda propaganda populista, drept „pensii nesimtite”
si „pensii speciale”. SCMD a reusit, doar partial, recuperarea drepturilor
legitime, in 2015, dar Legea noastra reparatorie nr. 223/2015 nu a mai
fost aplicata datorita unor OUG-uri neconstitutionale in ceea ce ne priveste
(OUG 57/2015, OUG 59/2017, OUG 114/2018 etc) care i-au anulat continutul, au introdus, in cadrul sistemului
militar, DISCRIMINAREA SI DUBLA IMPOZITARE. Or, PLx 396/2019
introduce, mascat, sub numele de taxa, UN
AL TREILEA IMPOZIT.
- In baza Art.11 din
Constitutia Romaniei, care
prevede indeplinirea, „de indata si cu buna credinta”, de catre
Romania, a obligatiilor asumate prin Trataul de aderare la NATO si
Parteneriatul strategic cu SUA, includerea miitarilor si politistilor in
PLx396/2019 este susceptibila de a atrage asupra celor responsabili de
acest lucru, acuzele de inalta tradare, incalcarea prevederilor
Tratatelor, deci tradarea aliatilor si descoperirea flancului de SUD-EST
al NATO. SCMD va reclama acest lucru catre Secretariatul General NATO si
catre Presedintele SUA.
- Referitor la motivatiile
populiste ale
includerii rezervistilor in respectiva lege, juridic atragem atentia ca
propaganda teleastilor, politicienilor si analistilor politici, in acest
sens, este contrara realitatii obiective constitutionale, situandu-se in
sfera comunismului sau a bolsevismului de tip „stahanovist”, prin
promovarea „egalitarismului burtii”:
- La proclamarea
sfintei contributivitati drept unic criteriu de acordare a pensiilor, atragem atentia ca intreaga
legislatie a pensiilor de dupa 2004 este neconstitutionala, nedefinind
obiectul legilor – pensia (ca drept patrimonial dobandit in baza unor
contracte de munca, integral sau partial indeplinite), asimiland-o
veniturilor. Va prezentam, in atas, in acest sens, tabloul pensiilor din
Romania, deoarece se incearca stergerea statutului juridic al pensiei si
transformarea sa, din obligatie a statului, intr-un drept aleatoriu
acordat in functie de disponibilitatile financiare. In plus, la
rezevisti, pe langa anularea dreptului patrimonial dobandit, se abroga,
retroactiv, Principiul sperantei legitime.
- In ceea ce priveste
contributiile la pensie ale cetatenilor, fie civili, fie militari, acestea au fost retinute
de bugetul de stat pana la 01.04.1991, la gradinite, scoli, uzine,
unitati militare etc., venind doar fondul de salarii net. Cu legea
32/1991, s-a transferat retinerea contributiilor catre angajator, iar cu
OUG 114/2018, aceasta a cazut,
teoretic, in sarcina angajatului, fapt ce a perturbat cu totul sistemul
salarial si de pensii militare. Nu exista in intregul sistem, la conditii
absolut egale, doua pensii identice. In schimb exista sute de pensii
militare de stat (Anexa 2) mai mici decat ajutorul social, botezat, in
mod ticalos, „pensie minima” Militarii au avut contributie proprie toata
viata la bugetul de stat si contributie individuala la Fondul Privat de
Pensii, din 1967 si pana in prezent, Pilonul II fiindu-ne desfiintat si
banii confiscati prin OUG59/2017. Respingem, asadar, mitul
necontributivitatii militarilor!
- La motivatia ca, prin taxarea pensiilor
miitare, si asa mici, se vor obtine bani pentru altceva, va atragem
atentia ca, din punct de vedere juridic, un leu nu poate fi transferat de
la Sistemul de Aparare, obligat sa asigure totul, salarii, instruire,
pensii, dotare etc. din cei 2% din PIB, impusi prin Tratatul de aderare
la NATO. Militarii nu solicita si nu primesc nimic de la bugetul
consolidat si nu au nicio legatura cu Casa Nationala de Pensii, avand
propriile Case sectoriale de pensii.
- La solicitarea de adancire a discriminarii
intre rezervisti, prin propunerea ca doar cei din tatrele de operatii sa
beneficieze de pensii deosebite, raspunsul este ca structurile militare
sunt unitare, avand doau componente inseparabile: cadrele in activitate
si rezerva; ca noi nu avem misiuni de lupta in strainatate, ci doar de
mentinere a pacii si ca Armata se intareste in interior, conform Constitutiei,
in scopul APARARII si DESCURAJARII oricarui posibil agresor.
Pentru
alte amanunte legate de legislatia specifica militara, de obligatiile
militarilor si politistilor, care continua si dupa trecerea in rezerva, in
vederea anihilarii, pe viitor, a oricaror proiecte legislative facute din nestiinta
sau din interese meschine, politicianiste, de grup, vizand sifonarea banilor
destinati Apararii, va rugam sa aveti amabilitatea de a accepta o intrevedere
cu conducerea SCMD.
Cu
deosebita stima,
Presedintele
SCMD,
Col.(r) dr. Mircea DOGARU