SI STARERA DE ALERTA NASTE MONSTRI…
BUGETOFAGI!
1.
Somnul
ratiunii si aducerea rezervistilor sub papuc politic
Se spune ca ”somnul ratiunii naste monstri”. Dar se pare ca si situatiile de
alerta dau nastere la monstri! Mai ales cand “somnul”unor politicieni este dat de lipsa ratiunii . Sa ma explic!
Scurt, ca sa nu fiu acuzat ca ma intorc la “plebicist”. Cu un deceniu in
urma,regimul Basescu-PDL (in opinia mea criminal pentru Romania,,din
perspectiva politica vorbind!) in razboiul pe care l-a dus impotriva natiunii
romane, a deschis si un ”front” impotriva militarilor si a statutului social al
acestora. Nu insist, eu cel putin am scris de multe ori, in detaliu, despre
mizeriile pe care militarii, indeosebi cei aflati in rezerva si retragere, au
trebuit sa le indure: de la terfelirea lor printr-o propaganda virulenta, pana
la spolierea tuturor drepturilor. Nu am acceptat umilintele! Organizati, atat
cat ne permite legislatia din Romania, ne-am aparat demnitatea si drepturile:
in media, in spatiul virtual, in strada, in justitie… Si asta atunci cand mare
parte a romanilor priveau “anesteziati” ce li se intampla. Unii pentru ca se
recunosteau in Basescu si celelalte personaje politice marca PDL, astazi PNL. Si
ii aprobau, atunci ca si astazi! Altii din teama si lasitate. Altii…Dumnezeu
stie de ce! Incepand de atunci, sub toate guvernarile care s-au succedat,
organizatiile noastre au devenit tinta actiunii distructive a guvernantilor
care au folosit toate mijloacele posibile pentru a si le subordona iar, in
lipsa succesului cel putin partial in
acesta directie, pentru a le destructura. Tinta principala in acest sens a fost
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD), asupra caruia s-a actionat
atat din interior prin indivizi infiltrati, cat si din exterior, prin asmutirea
celorlate organizatii impotriva lui, prin actiuni in instanta reluate la
nesfarsit, prin “rezervisti acoperiti” care au desfasurat o campanie de
denigrare etc. Nu s-a reusit subordonarea structurilor asociative ale
militarilor in rezerva, nici distrugerea SCMD.
Sub
Iohannis s-a trecut la o alta etapa:
stimularea infiintarii a cat mai multe astfel de organizatii, unele
dintre ele avand, din start, conducerile obediente factorului politic aflat la
guvernare. In paralel cu aceasta multiplicare a organizatiilor rezervistilor,
s-a lansat o idée, valoroasa aparent, dar “otravita” de fapt, anume aceea a
unificarii ”structurilor asociative” ale militarilor in rezerva si retragere,
intr-o singura organizatie, mare, puternica eficienta, nu-i asa … “Otrava”
consta in faptul ca se urmarea o fuziune prin absorbtie pe “scheletul” ANCMRR,
organizatie cu o conducere la varf docila in raport cu guvernantii, care,
conform statutului ei, isi desfasura deja activitatea sub” inaltul patronaj” al
factorului politic! Nu s-a reusit, existand suficient de multi rezervisti care
au realizat incotro sunt impinsi, de “propagandisti“ abili, ba uneori chiar de
cei pe care ii alesesera sa le conduca organizatiile! Cu toate ca in actiunea
de “unificare” s-au implicat fatis unii
politicieni aflati, pe rand, la guvernare, evident din ”grija”
netarmurita pe care ne-o poarta!
2.
Consiliul
manipularii
In
ultimii patru ani “s-a lucrat”, in paralel, si la un alt proiect, anume la crearea
unei structuri guvernamentale “populate”si cu ceva sefi ai unor ”structuri associative” ale rezervistilor, alesi si
numiti de factorul politic, “motivati” de accesul la “stele”, pretioase pentru
unii dintre noi, chiar daca vin ca “bomboana pe coliva”, de ceva avantaje
materiale, dar mai ales cu perspectiva orgoliului hranit, astfel ca mai
sunt inca, sau au ajuns ”sefi”! Care structura sa devina astfel
partenerul de ”dialog” al guvernelor pe problematica rezervistilor. Respectiva
structura urma sa lucreze ce, cand si
cum hotara factorul politic si, de buna seama, cu rezultatele dorite de
factorul politic, potrivit principiului caracteristic societatii
noastre: cine da banul, acela
hotaraste! S-ar fi realizat un dialog pe problemele rezervistilor cumva cu
“circuit inchis”, prin dedublarea si camuflarea factorului politic in propriul
partener de dialog! Primul proiect de acest fel a fost infiintarea unui Secretariat
de stat pentru problemele rezervistilor (pe modelul general al Secretariatului
de stat pentru problemele revolutionarilor din Decembrie 1989), caruia se dorea
sa i se subordoneze si casele sectoriale de pensii. Adica, una peste alta, se
urmarea scoaterea problematicii rezervistilor in afara M.Ap.N., M.A.I. si S.R.I.
Inclusiv a pensiilor militare! Cu tot ceea ce
ar fi putut urma, in speta ”sifonarea” banilor de pensii militare!
Datorita
opozitiei SCMD si a unor ONG-uri dar, mai ales a Comisiei de aparare din Senat,
prin ”Proiectul Brailoiu” minunea neconstitutionala a parut, pe moment,
abandonata.
Ministrul
apararii nationale Gabriel- Beniamin Les, din guvernul PSD, debarcat anul
trecut, a fost cel care a facut un pas
concret in crearea unei “fantome” ca ”partener
de dialog” pe problememle rezervistilor, prin emiterea Ordinului nr. 46/2019
privind infiintarea, organizarea si functionarea unui Consiliu consultativ al militarilor in rezerva si retragere.
Astfel, prin cele doua articole ale ordinului propriu zis , si cele patru
articole ale ROF-ului, anexa la ordin, cei care i-au pus pe masa dlui ministru
proiectul ordinului (prietenii “ rezervistilor din randul militarilor in
activitate!) reuseau sa “puna calus” ”structurilor asociative” ale
rezervistilor! In sensul ca, desi Consiliul era compus “din militari trecuţi în rezervă sau în retragere din
M.Ap.N., recunoscuţi pentru expertiza și experienţa lor în domeniile de interes
specifice” (art. 3 alin.1) desemnarea acestora se facea „de către structurile asociative ale militarilor trecuţi în rezervă sau
în retragere împreună cu consilierul prevăzut la art. 2, cu avizul
secretarului de stat pentru relaţia cu Parlamentul și calitatea vieţii
personalului și cu aprobarea ministrului apărării naţionale” (art. 3 alin. 3). In plus, potrivit art. 4 din ROF, Consiliul lucra cand,
ce si cum dorea ministrul apararii nationale, la propunerea consilierului
ministerial desemnat sa-l coordoneze, cu respectarea prevederilor nomelor
privind regimul informatiilor clasificate! Activitatea in cadrul Consiliului nu
era remunerata. Insa, nici pana astazi, nu stim care au fost membrii acestui
Consiliu consultativ al militarilor in rezerva si retragere. E drept, au
existat unele avansari in rezerva si unele decorari, care ar putea oferi ceva
indicii! Guvernul PSD, prin ministrul Les, a reusit sa ne pacaleasca deci ca,
in problema rezervistilor se va consulta
cand, cum si cu cine vrea, eliminand practic astfel din discutie ”structurile
asociative”! Chestia cu desemnarea membrilor Consiliului de aceste ”structuri
asociative” ramane „o figura de stil” de vreme ce desemnarea se face practic
sub supravegherea consilierului ministerial, cu avizul secretarului de stat de
profil din minister si cu aprobarea ministrului! Curat democratic!
3.
Actuala
manipulare… CNR
Ultimele
evolutii in privinta “atentiei” pe care o acorda politicienii romani
militarilor si politistilor, s-au
materializat prin (re)includerea
propagandistica a pensiilor militare in
randul ”pensiilor speciale” si ciuntirea acestora printr-o dubla (ba chiar tripla,
pentru unii) impozitare, mascata prin impunerea neconstitutionala si ilegala a
unei asa zise taxe. Au urmat
reactiile SCMD si ale ”structurilor asociative”, mai mult ale membrilor
acestora din urma, conducerile lor ramanand la stadiul “prezentarii situatiei“
in fata acelora care tocmai o creasera prin actiunile lor! Aceasta a demonstrat
ca ”pasul” realizat de guvernarea PSD prin ordinul emis de ministrul Les
trebuie definitivat si ridicat ”pe noi culmi de progres, civilizatie” si
democratie! Fapt pentru care, s-a revenit, intr-un mod “coafat” la proiectul
initial. “Coafat” pentru ca, prin proiectul legislativ nr. 481/16.06 2020
inregistrat sub numarul Plx
376/17.06.2020 se propune infiintarea unui “Consiliu national pentru problemele rezervistilor si veteranilor din
sistemul national de aparare, ordine publica si securitate nationala”. S-a renuntat deci la ideea Secretariatului de stat, dar
s-a mentinut ideea de “etatizare” si
politizare a dialogului cu rezervistii si veteranii (in mod straniu CADRELE MILITARE IN RETRAGERE SUNT EXCLUSE),
pe problemele specifice, de vreme ce, prin art. 1 al proiectului de lege se
propune infiintarea respectivului Consiliu ca autoritate administrativa autonoma in subordinea Parlamentului.
Atentia care se acorda problemei “preluarii” sub control a partenerilor de
dialog in problemele rezervistilor este demonstrata prin faptul ca avem de a
face cu un proiect de lege organic, potrivit prevederilor art. 117 alin. 3 din
Constitutia Romaniei. Sediul materiei privind autoritatile administrative
autonome il gasim in Codul administrativ, in principal la art. 69-74. Fac aceste precizari pentru ca
proiectul legii nu este generos in privinta reglementarilor referitoare la
unele aspecte privind aceasta autoritate administrativa autonoma ce se doreste
a fi infiintata. Oarecum ”generoasa” insa mi se pare Expunerea de motive care recunoaste, aparent efectele nocive ale
politicilor desfasurate pana in prezent asupra situatiei rezervistilor si
veteranilor. Introduce insa si unele idei care intra in contradictie cu
prevederile legale. Astfel, ea avanseaza viziunea unei autoritati
administrative autonome care identifica probleme, le analizeaza si elaboraza
propuneri, in vreme ce Codul administrativ,
la art. 74 statueaza ca autoritatile administrative autonome emit acte
administrative, individuale si normative! Sa notam insa, de la inceput, un
aspect foarte important: identificarea si analizarea problemelor rezervistilor,
precum si reprezentarea acestora in relatiile cu autoritatile publice centrale
si locale, ONG-uri si organizatii similare din strainatate este transferata in
proportie nedefinita acestui consiliu prin prevederile art. 5 lit. i ale
proiectului de lege pe care il discutam! Adica rezervistii si veteranii nu vor mai fi reprezentati de propriile
organizatii ci de o autoritate administrativa, o structura politica, apartinatoare Statului, finantata integral de Stat!
“Structura politica” din mai multe motive. Primul ar fi acela ca este
subordonata Camerei Deputatilor, parte componenta a Parlamentului Romaniei.
Deci o structura eminamente politica, in subordinea careia se doreste sa
functioneze acest Consiliu. In al doilea rand, membrii conducerii acestui Consiliu,
asa cum prevede proiectul legii vor fi desemnati
politic, prin vot, in plenul Camerei Deputatilor (art. 6 alin 3). Aproape
ca nu ar mai fi nevoie de alte precizari pentru a demonstra caracterul politic
al proiectatei autoritati administrative autonome, dar se impune sa mai
observam unele aspecte. Este irelevant, in opinia mea mea, faptul ca ”structurile
associative” adica ONG-urile declarate de utilitate publica ale rezervistilor
si veteranilor propun 7 candidati (nu neaparat din randul rezervistilor si
veteranilor) pentru posturile de membri in Consiliul director, de vreme ce
grupurile parlamentare propun alti 7 candidati, proprii, eventual si pe Lia
Olguta Vasilescu! Aceasta pentru ca proiectul legii nu impune calitatea de
rezervist sau veteran decat pentru candidatii la functiile de presedinte si
vicepresedinte ale Consiliului national! Si atunci, ne putem intreba, cu deplin
temei: aceasta structura politica poate sa produca, sa asigure o reprezentare,
macar la limita, a rezervistilor si veteranilor? Ce continut se atribuie de
drept si de fapt functiei de reprezentare a Consiliului prevazuta la art. 4
lit. h ? Va invit pe dvs. stimati
colegi, carora ma adresez in mod special, sa gasiti un raspuns de bun simt! Zic
de bun simt si adaug pertinent realitatii date de textul proiectului actului
normativ, pentru ca exista déjà colegi care exulta de bucurie in fata acestui
proiect. Probabil din comoditatea de a-l analiza mai atent, din lipsa de
informare, din graba, din vreun interes…Dumnezeu stie! Cert este ca se
transforma astfel, pentru politicieni, in atat de necesara “parghie” (gen
“coada”…) cu ajutorul careia isi legitmeaza “productiile” legislative! Dar ma
rog, fiecare are dreptul la o parere. In al treilea rand, sa observam ca prin
art. 4 pct. f se atribuie viitorului “Consiliu
national pentru problemele rezervistilor si veteranilor…” functia de autoritate de stat, ceea ce presupune
cu necesitate caracterul politic al
acesteia. Si in sfarsit, dar nu in ultimul rand sa mai observam doua lucruri
esentiale, in caracterizarea viitoarului Consiliu, asa cum este el “croit” prin
proiectul de lege pe care il analizam. Primul este acela ca, potrivit art 13
consiliul va fi integral finantat de la
bugetul de stat. Iar al doilea, faptul ca potrivit art. 8 alin 2 personalul
Consiliului va fi salarizat potrivit
prevederilor legale privind salarizarea bugetarilor. Nu comentez mai mult decat
reamintindu-va o “zicere” populara: “cine
plateste lautarii, comanda muzica!”. Iar daca privim toate cele ce le-am
aratat pana acum in corelare cu prevederile art. 5 pct. b si c putem distinge
ca acestea reprezinta “inima” reglementarii ce se doreste a fi introdusa.
Aceasta ii defineste scopul real pe
care il urmareste: crearea unei
structuri de stat, politice, finantata integral de la bugetul de stat, care,
sub acoperirea unei false repezentativitati pentru rezervisti si
veterani, sa asigure in numele si pe seama acestora, avizarea actelor normative
privitoare la statutele lor! ”Consumand”, astfel, procesul de consultare cu
beneficiarii acestor statute si conferind, nu-i asa, legitimitate respectivelor
acte normative! Evident, din cate se observa, organizatiilor rezervistilor si
veteranilor li se rezerva doar rolul de a desemna niste candidati, nu neaparat
din randul rezervistilor si veteranilor, care ulterior, prin vot politic, vor
intra “in solda” autoritatii administrative autonome, adica a Statului ca organizatie
politica a societatii! Legiuitorul, inapoia caruia eu unul intrevad “prietenii“
rezervistilor din randul cadelor militare active, este grabit si foarte decis sa
“ctitoreasca” acest Consiliu, de vreme ce nu tine seama de noile cheltuieli pe care trebuie sa le faca, acum, in conditiile crizei economice create
de pandemia de “Covid 19”. Probabil ca beneficiile ce se asteapta de la acest Consiliu
justifica cheltuielile! Ar mai fi multe
de spus, analizand in amanunt textul proiectului actului normativ, cum ar fi de
exemplu, gogorita normativa prevazuta la art. 5 potrivit careia, Consiliul ar
urma sa isi stabileasca singur, prin regulamentul de organizare si functionare
(ROF) competente si atributii! Ma opresc insa aici pentru ca a le evidentia pe
toate, ar insemna inca vreo cateva pagini bune.
Va
adresez rugamintea, stimati colegi, sa cercetati cu atentie acest proiect de
act normativ, astfel incat sa nu ne lasam pacaliti de ”bunele intentii” pe care
ni le planteaza politicienii in drumul spre Iadul pe care ni-l creeaza cu
obstinatie de zece ani incoace! Ramane sa raspundeti dvs. la intrebarea… daca
si M.Ap.N. si M.A.I. au secretariate de stat pentru relatia cu Parlamentul,
care este scopul real al acestui Consiliu, a carui existent nu se justifica? Nu
cumva preluarea, in viitorul apropiat a Caselor sectoriale de pensii militare,
sifonarea banilor in cauza si exonerarea ministrilor de resort, de raspundere
in fata rezervistilor?
Am
onoarea sa va salut,
Vicepresedinte (i) al SCMD si
Presedinte al Filialei 1 SCMD Sibiu
Col.
(r) Stefan TUDOSIE