S.C.M.D… ATAC LA PREMIER!
UN
CADOU DE ANUL NOU FACUT TUTUROR REZERVISTILOR ONESTI
Doamnelor
si domnilor,
Dupa cum stiti, in 2018
S.C.M.D. l-a dat in judecata pe Traian Basescu, pentru discriminarea noastra,
insulta si calomnie, in solidar cu C.N.C.D.-ul. Tot atunci, i-a dat in judecata
pe ministrii Apararii (care au detinut functia de la 01.01.2016) in solidar cu
M.Ap.N. si pe ministrul Muncii, LOV, in solidar cu acest minister, care si-a
permis sa aibă, neconstitutional, initiative in ceea ce ne priveste. Am acuzat
furtul calificat comis asupra tuturor drepturilor noastre de pensie, munca si
conexe si neaplicarea, cu rea credinta a deciziilor obligatorii ale C.C.R. (nr.
20/2000) si I.C.C.J. (nr. 29/2011). Acest ultim aspect face ca procesul,
castigat de S.C.M.D. pe toata linia, sa treneze la I.C.C.J., ai carei
judecatori au o mare dilema: daca ne dau dreptate incalca ordinele stapanilor
politici care i-au numit; daca nu ne dau dreptate se autodesfiinteaza!
Cu nr. 534/21.12.2021,
S.C.M.D. a depus la Guvern Plangerea prealabila si impotriva domnului gl. (r)
Nicolae Ionel CIUCA, in dubla calitate de actual premier si fost ministru al
Apararii Nationale, adica de coordonator al S.A.O.P.S.N.
Va prezentam alaturat
Plangerea prin care S.C.M.D. deschide in Justitie actiunea impotriva lui ”Ciuca
al lor”, nu ca sa va indemnam sa ne urmati exemplul, pentru ca stim ca nu aveti
bani. Noi avem din cotizatii, indiferent ce mananca, pe mijloacele on-line slugile
serviciilor Puterii, in incercarea disperata de a va opri sa va alaturati noua.
Si o mai facem pentru ca, ce s-au reactivat serpii dupa Sesizarea noastra la
Avocatul Poporului, dar ce vor exploda acum cand vor fi acuzati de stapanii lor
de ineficienta! Deci sa stiti ca toate mizeriile si toate laturile pe care le
vor arunca in media, in capul S.C.M.D.-ului, la adapostul anonimatului,
gunoaiele noastre si kaki si albastre, pornesc de la actiunea pe care v-o
supunem, astazi, atentiei. Ca sa va mai inseninam putin, trista trecere intre
ani! Si va anuntam de pe acum ca vom fi alaturi de sindicatele civile si ale
politistilor, in 2022, in strada, cu mai multa forta decat anul acesta, pentru
ca, se pare ca noi, romanii, cobaii Europei, nu vom mai avea nimic de pierdut.
”Pe-aici nu se trece!”.
Honor
et patria! Vae victis!
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Sediul social: Bucuresti, str. Bogota, nr. 6, Sector
1, Cod postal 013642
E-mail scmdjuridic@gmail.com Site http://sindicatulcmd.blogspot.com
Telefoane mobile:
0736600973, 0736601143, Cont: BRD, Agentia Carol, RO41BRDE441SV79262374410, Cod
fiscal:26096263
Nr.______________ din ________________ Ex.nr.___
Către,
GUVERNUL ROMANIEI
Domnului Prim-ministru Nicolae Ionel Ciuca
-
Piata Victoriei nr.1, sector 1, Bucuresti –
Sindicatul Cadrelor
Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti, str. Bogota nr. 6, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28 alin.(2) din Legea nr. 62/2011 privind
dialogul social, in temeiul Legii nr.554/2004 privind contenciosul
administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta
PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA
avand in vedere urmatoarele motive:
Ordonanta de
Urgenta a Guvernului Romaniei nr.130/17.12.2021 privind unele masuri
fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si modificarea si completarea unor
acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr.1202/18.12.2021 a avut in
vedere prudenta in gestionarea politicii fiscal-bugetare, cu asigurarea
sustenabilitatii pozitiei fiscale pe termen mediu si lung, predictibilitatii politicii
fiscal bugetare pe termen mediu, in scopul stabilitatii macroeconomice.
Ordonanta de
Urgenta a Guvernului Romaniei nr.130/17.12.2021 constituie insa o incalcare a
principiului egalitatii in fata legii si o diferentiere a regimului juridic de
pensionare al cadrelor militare in rezerva si in retragere fata de regimul juridic
stabilit pentru alti asigurati, iar o asemenea interpretare tinde sa nege in
substanta un drept prevazut de legiuitor in favoarea tuturor rezervistilor
militari, devenit cert si lichid odata cu incetarea raporturilor lor de
serviciu si conduce implicit la o incalcare flagranta a egalitatii in drepturi,
garantata de art.16 alin.1 si 2 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia
cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor, fara privilegii sau
discriminari, nimeni nefiind mai presus de lege.
In
sprijinul considerentelor mai sus invocate, aratam urmatoarele:
1.
In sistemul public de
pensie indexarea este stabilita in procent de 10% la toate pensiile aflate in
plata, iar la cadrele militare in rezerva
si in retragere, conform art.XLV din OUG nr.130/2021, numai pensiile
militare de stat ale caror cuantumuri brute aflate in plata la 31.12.2012 sunt
de pana la 2500 lei inclusiv se indexeaza cu 10%, pentru restul pensiilor
militare de stat de peste 2500 lei, aplicandu-se dispozitiile art.59 si 60 din
Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de stat.
2.
Potrivit art. 154 alin.1
lit.h, art.155 alin.1 lit.a^1, art.157^3
din OUG nr.130/2021 s-a s-a stabilit pentru toate
veniturile din pensii de peste 4000 lei, pentru partea care depaseste suma
lunara de 4000 lei o supraimpozitare de 10% reprezentand contributie de
asigurari de sanatate. Aceasta prevedere in cazul pensionarilor militari este
nelegala, avand in vedere ca intra in contradictie cu prevederile art.26 din
Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, care prevede ca pensionarii
militari au drept gratuit la asistenta medicala si medicamente in conditiile
art.23 alin.1 lit.a din Legea nr.80/1995 in reteaua sanitara proprie.
3.
Potrivit art.VII din OUG nr.130/2021, in anul 2022 nu se
acorda ajutoarele sau dupa caz indemnizatiile la iesirea la pensie, retragere,
incetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea in rezerva, in conditiile in
care Legea
nr.284/2010, a fost abrogata in baza Legii nr. 153/2017, incepand cu 01.07.2017.
Precizam ca aceasta problema juridica a fost transata de Inalta Curte de
Casatie si Justitie prin Decizia nr. 23/2005 privind acordarea unor drepturi de
natura salariala, in care se arata ca “efectele produse de aceste acte
normative, de suspendare sau de amanare a punerii in aplicare a dispozitiei
legale referitoare la dreptul dobandit, trebuie limitate numai la perioada cat
a fost in vigoare actul normative care a prevazut dreptul respectiv. A
considera altfel ar insemna sa se prelungeasca valabilitatea dispozitiei de
suspendare a aplicarii unui text de lege si dupa abrogarea lui, ceea ce ar fi
de neconceput si inadmisibil”.
4.
Atat Casa de pensii sectoriala
a Ministerului Apararii Nationale, cat si Casa de pensii sectoriala a
Ministerului Afacerilor Interne au chemat in judecata Curtea de Conturi a
Romaniei la Curtea de Apel Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal in
dosarele nr. 7095/2/2020, respectiv nr.4241/2/2020 pentru a anula deciziile
Curtii de Conturi emise ca urmare a controalelor effectuate la cele doua
institutii cu privire la alinierea cu inflatia a pensiilor militare, scopul
promovarii acestor actiuni in instanta este de a refuza si tergiversa aplicarea
actelor normative in domeniu.
5.
Au fost respinse
sistematic amendamentele aduse in Parlamentul Romaniei - Senat si Camera Deputatilor - la Proiectul legislativ
PLX 199/2020 care ar aduce Legea nr.223/2015 privind pensile militare de stat
la forma initiala votata in Parlamentul Romaniei si promulgata de Presedintele
Romaniei in iulie 2015. Precizam ca incepand cu la data de 01.01.2016, in baza
Legii nr.223/2015 s-a revenit la natura juridica a pensiei de serviciu, toti pensionarii
militari redevenind rezervisti ai sistemului de aparare, ordine publica si securitate
nationala.
6.
Asistam la o continuitate
privind decredibilizarea permanenta a structurilor militare, mai ales a
cadrelor militare in rezerva si in retragere, printr-o ofensiva mediatica fara
precedent, care face parte din razboiul imagologic si psihologic, in contextul in
care in prezent pe plan international exista primejdia revenirii Rusiei la
Dunarea maritima – “manu militari”.
7.
Discriminarea veteranilor
cadre militare in rezerva si retragere din intregul sistem de aparare, ordine publica si securitate nationala
care au indeplinit misiuni de lupta pe teritoriul national fata de cei care au activat
in afara granitelor Romaniei, prin prevederile Legii nr.168/2020.
Domnule Prim Ministru
Nicolae Ionel Ciuca, avand in vedere:
1.
studiile dumneavoastra militare de specialitate – Liceul Militar
din Craiova, Scoala Militara de Ofiteri Activi din Sibiu, Academia de Inalte
Studii Militare, desavarsite prin cursurile de perfectionarea, obtinerea titlului
de doctor in stiinte militare si masteratul in Studii Strategice in cadrul
Colegiului de Razboi al Fortelor terestre din SUA;
2.
functiile detinute, de Sef al Statului Major al Apararii si de Ministru al Apararii Nationale,
suntem convinsi de faptul ca toate cele mentionate mai
sus va sunt cunoscute, iar regulamentele militare si legislatia in domeniu au
fost insusite de dvs. in mod temeinic, astfel incat nu putem sa luam in
considerare ca nu sunteti pe deplin informat cu problemele cadrelor militare in
activitate si in rezerva/retragere, precum si cele ale politistilor/
functionari cu statut special din sistemul penitenciar, din intregul sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala.
Egalitatea de
tratament juridic pentru cadrele militare in raport cu alte categorii
profesionale nu reprezinta un privilegiu, ci o compensatie partiala a
inconvenientelor care rezulta din rigoarea statutelor speciale carora trebuie
sa se supuna militarii.
Incepand cu anul
2010, toate modificarile legislative din sistemul
de aparare, ordine publica si securitate nationala, urmate de norme metodologice, au afectat si afecteaza drepturile cadrelor
militare trecute in rezerva si retragere, in conditiile in care acestia s-au
supus tuturor rigorilor specifice vieţii militare, cu promisiunea certă din
partea statului că vor beneficia de un cuantum al pensiei care să compenseze
restricţiile pe care le-au suferit: interzicerea activitatilor care le puteau
aduce venituri suplimentare si riscul pe care l-a implicat exercitarea
profesiilor de catre cadrele militare din toate structurile de aparare, ordine
publica si securitate nationala, pe plan intern si extern.
Nu se au
in vedere nici urmatorele
- Faptul ca militarii constituie
singura categorie profesionala cu obligatii de serviciu dupa trecerea in
rezerva, intrucat in caz de necesitate rezervistii sunt obligatoriu
concentrati, refuzul constituind infractiune sanctionata de Codul penal.
- Interzicerea activitatilor care
le-ar putea aduce venituri suplimentare;
- Riscul pe care il implica exercitarea profesiilor de catre cadrele
militare din toate structurile de aparare, ordine publica si securitate
nationala, pe plan intern si extern.
Reglementarile
prevazute de OUG 130/2021 constituie o incalcare a principiului egalitatii in
fata legii si o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de regimul
stabilit pentru alti asigurati, care nu sunt supusi acelorasi exigente,
restrictii si riscuri, cu consecinte care prejudiciaza constant atat imaginea
cat si calitatea vietii pensionarilor militari, unele efecte fiind
ireversibile.
Impactul negativ
s-a manifestat, se manifesta si se va manifesta in ceea ce priveste demnitatea,
starea de sanatate a celor trecuti in rezerva si retragere, precum si in perceptia
acestora in raport cu atitudinea pe care statul prin reprezentantii sai din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala o au fata de cei care isi inceteaza raporturile de munca.
Consideram ca orice masura
reparatorie trebuie sa priveasca un just echilibru intre interesul general si
imperativele protectiei drepturilor fundamentale ale persoanelor, echilibru
care nu este mentinut ori de cate ori, prin diminuarea sau limitarea
drepturilor patrimoniale, persoanele trebuie sa suporte o sarcina excesiva si
disproportionata.
In drept, ne
intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7
din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea
nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional
la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale
ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca prin adoptarea
OUG 130/2021 cadrele militare in rezerva/retragere au fost vatamate in
drepturile lor.
Presedintele S.C.M.D.
Col.(r)
dr. Mircea DOGARU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu